Fiamma Turbo-Vent tiptoetsen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Fiamma Turbo-Vent tiptoetsen



Bericht door de Viking »

Drie jaar geleden deze mooie Fiamma ventilator met tiptoetsen ingebouwd en hij voldeed uitstekend.
Kan 's nachts geruisloos wat lucht naar binnen laten blazen wanneer het zoals een aantal weken geleden erg warm was.
Maar van een kennis hoorde ik dat toen hij er eentje wilde kopen hem deze afgeraden werd ivm de storingen van het tiptoetssysteem.
En ja hoor afgelopen vakantie ging die van ons dus ook stuk, sluiting, want de zekeringen blijven stuk gaan.

Vraag, wie heeft er ook deze ervaring met de Fiamma Turbo Vent Premium met tiptoetsen.
En hoe werd dit opgelost?

Alvast bedankt
Sieds
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Fiamma Turbo-Vent tiptoetsen



Bericht door travelscout »

Wij hebben hem ook maar vinden ook dat de tiptoets bediening soms te wensen over laad.
Het valt op dat dit vooral gebeurd als er meer condens in de auto is.
Maar geen zekeringen die kapot gaan, met wat geduld krijgen we hem altijd wel weer aan de gang.

We koken bijna altijd in de camper en het valt op dat die fiamma snel vervuild, wat mij betreft een goed teken.
Het schoonmaken is echter wel wat bewerkelijk.

Ook is de constructie niet helemaal goed doordacht.
Als je tijdens een rit het luik open laad staan, gaat de ventilator soms bij het eerst volgende gebruik, aanlopen.

Voor wat betreft ; geluid - afzuigen/inblazen en stroomgebruik: 9.
Schoonhouden: 7
Tiptoetsen: 6-
Gewicht: 8

Maar goed, gezien de mogelijkheden lijkt het me toch een redelijke keus voor wat betreft: prijs /kwaliteit.
Paul.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Fiamma Turbo-Vent tiptoetsen



Bericht door Charm »

Ook wij hebben er één. Er klappen geen zekeringen uit maar het ding was nauwelijks te besturen. Toen heb ik de handleiding er weer eens bij gepakt om de daarin beschreven ijkprocedure door te lopen. Nu draait hij weer zoals verwacht. Maar erg enthousiast ben ik toch niet en ik zou deze uitvoering niet nog een keer kopen. Fiamma kan aardig plastic vormpjes gieten waar van electronica hebben ze toch minder verstand :wink:
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    de Viking
    Berichten: 233
    Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
    Locatie: midden Friesland

    Re: Fiamma Turbo-Vent tiptoetsen



    Bericht door de Viking »

    Klopt helemaal, tiptoetsen doen het soms slecht, maar het lukt uiteindelijk wel.
    Vocht kan een probleem zijn, maar ik vermoed in dit geval niet.
    Controle lampjes gingen in een keer fel branden en toen was het afgelopen :(

    Zal maar een nieuwe printplaat halen, kosten € 130,-. (welke keuze heb je?)
    Mocht de Fiamme weer stuk gaan, dan wordt het zeker een Maxxfan en had ik ook 3 jaar geleden al kunnen kopen maar vond hem te duur.
    Nu spijt van :)
    Maar als hij het weer doet, dan krijgt hij een dikke voldoende omdat hij 's nacht gruisloos wat lucht kan inblazen.

    https://www.jasicamp.nl/printplaat-turb ... 082/p12940
    .
    Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
    Plaats reactie