Wildkampeerders: hetze of waarheid?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Jan en Simonne »

Dat zijn plaatsen, die óf dicht bij de uitgang liggen, óf goed zijn verlicht.
Heel plezierig vanuit het oogpunt van veiligheid.
Vrouwen worden nu eenmaal minder snel aangerand, als ze goed zichtbaar zijn voor iedereen.
Ik hoop, dat dat in Nederland ook eens zal worden gedaan.

edit: Aloys was me net voor! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door hwendt »

Natuurlijk zijn camperaars geen verzekering dat ze dat nooit zullen doen. Wel is in bijna alle kustplaatsen het zelfde probleem. Toeristen met geld in de zak ? Komt u binnen we hebben 35 leuke restaurantjes en veel winkeltjes , komt u maar binnen.

Bij de volgende vergadering van de gemeente moet er bezuinigd worden en.....? We halen alle vuilnisbakken weg dan moeten ze het mee naar huis nemen.... ha ha ha ha ha goed idee he... Alle raadsleden klappen mee. Inderdaad ze nemen het dan mee naar huis hoeft er geen gemeente ambtenaar meer de vuilnisbakken te legen kunnen we die wegschrijven dus een ambtenaar minder en 25.000 verdiend .....toch.... of niet allemaal..?

Natuurlijk niet eikels, er zijn onverlaten die troep achterlaten zo ook in de bossen en parken. Vuilnisbak weg.... troep op de grond.
Burgers eten drinken en moeten plassen en poepen en slapen. Ja ook in een camper hebben burgers daar last van.. Ik tenminste wel hoor. Dus is het logisch dat er voor deze groepen toiletten zijn, vuilnisbakken, slaapgelegenheid plekken om te drinken enz.
Dan moeten ze niet zeuren dat er sommige figuren zijn die hun vuil niet kwijt kunnen denken ... donder op ik betaal afvalstoffen heffing, milieu toeslagen, waterbijdrage, en weet ik hoeveel gemeentelijke bijdragen nog meer. Het is dus wel te begrijpen dan sommige boos worden en dan een verkeerde beslissing nemen. Ja natuurlijk je laat je troep niet zo achter. Ook ik heb met een zak visafval 3 uur rondgereden voordat ik een legale plek vond om mijn vuil kwijt te raken. Die mensen maken dus een verkeerde beslissing. Mogen ze het van mij in de nacht op de stoep van de gemeente gooien...? JA dus want die zijn de oorzaken van dit alles. Veluwe omgeving Vaasen zijn ongeveer alle prullenbakken verdwenen ook in de bossen Elspeet, Nunspeet precies het zelfde.

Dan de drukte van de toeristen , campers auto,s enz. Als je nik s met de toeristen te maken heb en je komt thuis uit een vermoeide avonddienst of nachtdienst dan verlang je naar je bedje. Als je stadje of dorpje ( Zandvoort, Bloemendaal ) volgestouwd is met voertuigen en toeristen dan ga je van dat volk balen. Dan kun je geen toerist meer zien. Ik kan mij voorstellen dat iemand in de avond in het donker een partij vuilniszakken daar gaat neer gooien foto maakt en de volgende dag van de toren gaar schreeuwen. Immers alle middelen mogen bij jou persoonlijke stoornis... en dat zijn die toeristen.

Ooit werd de bouw van een compleet havengebied tegen gehouden omdat er een Wolkmuis was gesignaleerd en die is hier beschermd. Heeft er voor 2 miljoen euro aan graafmachines stil gestaan omdat die Wolkmuis gezien was... Tja en wie waren de slimmerikken ? De milieu fanatiekelingen. Die hebben in hun broek geplast van het lachen omdat de Wolkmuis in Belgie zo te koop was en wat is er mooier om die los te laten in een grote zandhoop en te roepen " Stop Stop Stop er zitten beschermde Wolkmuizen in deze zandhoop. Nou het kooitje van de aankoop stond er nog net niet bij.Heeft 2 jaar gekost en dikke strop voor de aannemer want er was ook suiker in de graafmachines gegooid.

Dus het komt mij niet raar over als enkele bewoners zelf de vuilnis zakken daar hebben gedeponeerd.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen waarbij de enigste echte belanghebbende de bewoners van deze omgeving zijn.
Nee nu niet alleen wijzen naar de deze bewoners maar zeker naar de gemeentelijke autoriteiten die hun verantwoording moeten nemen. Wij zijn niet in diens van de gemeente, Wij betalen ze wel maar hun taak is te zorgen voor een aantal eerder genoemde zaken. Immers toeristen brengen miljoenen in het laatje en daar MOET je een aantal faciliteiten bij verzorgen als gemeente.

Moet je hier plassen ???? zoek maar even een toilet, plas je tegen de boom of in de gracht ? Kosten 145 euro ( weet niet zeker ) Kom in Spanje en Frankrijk dan heb je bijna op elke hoek een toilet Duitsland ? om de 15 km een toilet en water om te drinken en hier in Nederland is het schandelijk geregeld.

Zo nu een Vliertje, is geen weer om je druk te maken.. :bang: :bang: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Hugo
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door dieseltje+ »

Aloys schreef:
vr 23 aug 2019, 15:21
Dat is simpel: de p-plaatsen voor vrouwen zijn op plekken die goed zichtbaar zijn, waar wellicht enige
sociale controle is en waar 's avonds verlichting aanwezig is. P-plaatsen dus die een vrouw alleen een beetje
meer gevoel van veiligheid geven.
Ik denk dat we op dat gebied nog wat achterlopen in Nederland...

En ik heb nog even gekeken naar die foto: het zijn vrouwen P-plaatsen tussen 18.00 uur 's avonds en 08.00
uur 's ochtends. Dat ondersteunt nog eens extra mijn verhaal, denk ik :D
Beetje hoe je het bekijkt....of Duistland loopt achter, en is Nederland al genderneutraal bezig :-B
Afgelopen 2 weken op meerdere locatie's geweest waar dit in de sanitaire ruimte's al word toegepast. Zowel Duitsland als Nederland.
Dames en Heren dezelfde toiletten, douche's..... etc.
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op vr 23 aug 2019, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik mag hopen, dat je dit niet serieus meent.
Wat een stompzinnige opmerking.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door appellover »

Was vorige maand weer op bezoek bij onze dochters in NL,wat een toestand is dat geworden ,toen wij uit NL vertrokken in 2002 hadden we nog 2 bakken ,grijs en groen ,nu hebben ze er vier en je moet bijna cursus volgen om te weten wat waarin moet ,word er nerveus van want je krijgt gelijk boete als je het verkeerd doet .
Heb zelf gezien dat een ambtenaar de bakken controleerde.
Hier in Spanje hebben we 1 grote bak ,gooien we alles in ,ook verfafval enz. en wordt iedere nacht geleegd ,365 dagen per jaar.
Het grofvuil zoals bankstellen,bedden,complete keukens zetten ze er ook bij ,wordt 1 keer in de 10 dagen opgehaald .


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51305
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Kroppie »

en dan word het waarschijnlijk allemaal alles tezamen op een stortplaats gedumpt, en denk jij dat het keurig geregeld is. :?: :?:
laaggie grond erover en onzichtbaar geworden.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op vr 23 aug 2019, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door iSonic »

Zo vreemd dat ontkennen. Het aantal campers in NL en landen om ons heen is explosief gegroeid. En toch wordt alles hier met klem ontkend omdat camperaars zoiets niet doen...... Alsof mensen die hier komen een representatief beeld geven van de gemiddelde camperaar!? Dus hoe kun je dan een oordeel vellen over een groep mensen waar je niks mee hebt, behalve dat je beide een camper hebt.....

Gewoon populistisch gelul hier. Als er in jou dorp elke weekend 50+ campers overnachten zou je dat ook niet leuk vinden. En hoe je ideeën ook zijn over vrij kamperen: het mag niet in Zeeland. Als ze daarnaast ook maar een beetje overlast veroorzaken kan iedere droplul toch zien dat 1 + 1 = 2..... Dan wordt er wat aan gedaan. Logisch en terecht.

Wij gaan trouwens elk weekend dat we kunnen naar Zeeland en heel regelmatig bij Ouddorp in de buurt Wij staan daar op een gemiddelde dag met zeker 100 andere camper of caravans die snachts allemaal een plekje zoeken. Op het Noordzee strand vlakbij staan er zeker nog eens 100. En dat is alleen al op die twee plekken die overigens vlakbij Ouddorp liggen.
Laatst gewijzigd door iSonic op vr 23 aug 2019, 16:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Huub56 »

Een handhaver sprak op het strand een gezin aan die alle lege flessen en blikjes achterlieten waarom zij dit niet meenamen? De man zei dat ze geen plaats hadden voor de lege blikjes. Waarop de handhaver vroeg hoe ze de volle blikjes dan mee naar het strand hadden genomen? Man kreeg eennervig rood hoofd en dat was niet van de zon


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Bob Diesel »

iSonic schreef:
vr 23 aug 2019, 16:28
Zo vreemd dat ontkennen. Het aantal campers in NL en landen om ons heen is explosief gegroeid. En toch wordt alles hier met klem ontkend omdat camperaars zoiets niet doen...... Alsof mensen die hier komen een representatief beeld geven van de gemiddelde camperaar!? Dus hoe kun je dan een oordeel vellen over een groep mensen waar je niks mee hebt, behalve dat je beide een camper hebt.....

Gewoon populistisch gelul hier. Als er in jou dorp elke weekend 50+ campers overnachten zou je dat ook niet leuk vinden. En hoe je ideeën ook zijn over vrij kamperen: het mag niet in Zeeland. Als ze daarnaast ook maar een beetje overlast veroorzaken kan iedere droplul toch zien dat 1 + 1 = 2..... Dan wordt er wat aan gedaan. Logisch en terecht.

Wij gaan trouwens elk weekend dat we kunnen naar Zeeland en heel regelmatig bij Ouddorp in de buurt Wij staan daar op een gemiddelde dag met zeker 100 andere camper of caravans die snachts allemaal een plekje zoeken. Op het Noordzee strand vlakbij staan er zeker nog eens 100. En dat is alleen al op die twee plekken die overigens vlakbij Ouddorp liggen.
Er word hier nu niets ontkend
maar in eens staan in diverse regionale kranten
maar ook in een landelijk AD allerlei berichten dat het toch wel erg is
en wat de gemiddelde camper bezitter toch wel A sociaal bezig
en dan de vraag :?: :?: Hetze of waarheid :?:

veel plezier met de 199 anderen
en niet vergeten je afval mee te nemen :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door iSonic »

Je vindt een paar artikeltjes. Dat is wat anders dan een hetze. En ja het is heel gezellig met 199 andere aan het water of aan zee. Vreemd genoeg gaat het altijd goed hoe dicht we ook op elkaar staan. Geen gezeur over afval, daar niet, geen gezeur over aanslaan van de motor of airco ventilatoren, geen gezeur over mensen die te dichtbij te veraf of op welke manier dan ook verkeerd zouden staan. Geen gezeur over te grote of kleine campers, kosten van de camper plek, wel of niet zonder stroom moeten kunnen of gezeur over 'de elite' die overal de schuld van krijgt. Best relaxte mensen waarvan een aanzienlijk deel ook gepensioneerd is. Het zijn ook vrijwel allemaal water sporters die een camper hebben. Misschien is dat een ander slag mensen dan die alleen camper hebben (en dit forum bezoeken).
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Bob Diesel »

Dus die hele rij ,welke op de 2e foto getoond word
en die Het gedaan zouden hebben :idea:
199 campers waar de gemeente Oudorp last van ,,schijnt,, te hebben
op 1 na :mrgreen: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door de Jonckheer »

Natuurlijk zullen er wel camperaars zijn die troep achterlaten maar ik ben ze nog niet tegen gekomen. In Portugal werden eens meer dan 100 campers verjaagd behalve wíj want wij worden niet als camper gezien. Ik ben even later dat hele terrein rondgelopen en nog geen snippertje papier gevonden. Dus niemand had iets achtergelaten. Mijn stelling is dus dat de gemiddelde camperaar geen rommel achterlaat. Ligt er wél troep is dat door anderen achtergelaten. Als hooguit 1% wél rommel achterlaat kun je daar niet de hele groep op aanspreken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51305
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Kroppie »

wie een hond wil slaan , vind licht een stok.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Will
Berichten: 3557
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Will »

Vroeger waren er ook.aanlegplaatsen (boten)voor vrouwen ook dat gaf overlast en rommel mocht ook niet meer.

Marge.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie