Camperraampje lekkage

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Mellisa
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 10:52

Camperraampje lekkage



Bericht door Mellisa »

Hallo allemaal,

Ik heb een oude Ford Nugget camper uit 1995 en ik ben er nog steeds erg blij mee na meer dan een jaar eigenaar te zijn. Ik heb al enkele dingen laten vervangen zoals het dakraam en wat plaatwerk. Echter lekt nu ook het zijraampje op het verhoogde dak. Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met het maken van zo'n raampje. Moet het vervangen worden of kan het eruit gehaald worden en opnieuw gekit worden bijv. Hebben jullie aanraders waar dit kan in de provincie Utrecht? Ik ben zelf niet heel erg handig namelijk.

Hierbij foto's van het raampje. Dat stukje rubber linksboven was altijd al 'weg'.

Ik hoor graag jullie ervaring met dit soort problemen.
Dankjewel!
Bijlagen
IMG_1671 kopie.jpg
IMG_1671 kopie.jpg (117.49 KiB) 504 keer bekeken
IMG_1672.jpg
IMG_1672.jpg (62.83 KiB) 504 keer bekeken
IMG_1670.jpg
IMG_1670.jpg (67.23 KiB) 504 keer bekeken
Gebruikersavatar
KenJo
Berichten: 24
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:28
Locatie: Alkmaar

Re: Camperraampje lekkage



Bericht door KenJo »

Als ik zo naar het raampje kijk zou ik het vervangen, zeker om te voorkomen dat het blijft lekken door het (af)gescheurde rubber en er grotere schade gaat ontstaan. Daarnaast denk ik dat de moderne ramen je ook wel wat extra licht zullen opbrengen want ik vindt het frame van jouw raam wel heel erg breed.

Wat bij mij opviel bij de ramen van onze camper was dat er aan de bovenkant van het raam (bij de rand van het raam en het rubber) veel ophoping van groene drek zit en dat dat voor lekkages gaat zorgen. Ik heb tijdens onze afgelopen vakantie 1 raam helemaal schoongemaakt en sindsdien lekt het niet meer. De andere ramen ga ik de komende tijd thuis doen met een ladder. Dat werkt toch een stuk makkelijker :-B
Fiat Ducato 244 motor 2.3jtd met chiptune bj 2002 Knaus Sun Traveller 650 opbouw
Plaats reactie