Peugeot Partner

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
passie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 22:44

Peugeot Partner



Bericht door passie »

hoikes ik ben nieuw hier
En na lang aarzelen hebben wij onze Peugeot partner voorzien van een slaapplaats.

op you tube zag ik dat het in alle landen al ingeburgerd is .
En er zijn massa filmpjes hoe je dit in elkaar kunt steken of kopen ,want er zijn nu al kant en klare boxen te kopen ,zelfs mee keuken voorziening.

Bij ons zou het gewoon dienen ,slapen en wegwezen ,
bij een tweedaagse trip

Heeft er hier iemand meer ervaring mee of tips?

Nu had ik al een camperplaats gecontacteerd en kreeg als antwoord alleen voor campers ?

Het lijkt mij raar dat er zoveel filmpjes bestaan voor het maken,er bestaan zelfs al voortenten voor types ,al citroen berlingo ,kango ,partner ,caddy .

Maar weinig over het gebruik

vandaar graag hulp

een beginner
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: peugeot partner



Bericht door Oliviervier »

Hallo Passie,

welkom hier; ik heb een Kangoo omgebouwd met bed, keuken, toilet, stromend water en twee gescheiden stroomcircuits, een met een extern stopcontact voor het "aan de paal" staan op een camping, en een voor het zonnepaneel, dus dan op 12v.
Ik sta het liefst niet op een camping of een camperplaats, dat laat ik graag over aan anderen: mijn voorkeur gaat uit naar onafhankelijkheid. En natuurlijk, als je in de auto kunt slapen, maakt dat je auto nog geen camper (zoals algemeen een camper wordt gezien). Jij hebt juist het voordeel van klein en onopvallend! Maar, wat wil je er eigenlijk mee gaan doen? Als je naar een camping wilt gaan, zou ik daar bij de receptie aangeven dat je maar een kleintje bent, en niet meer ruimte inneemt dan een 2/3 persoons tent. En dan eens kijken wat ze te bieden hebben! Maar camperplaatsen zou ik lekker aan de grote jongens laten.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: peugeot partner



Bericht door Dafluc »

Officieel is een camperplaats inderdaad voor campers. En die zijn als dusdanig gekeurd en hebben dat op hun kentekenbewijs staan. Maar. We hebben hier net een discussie gehad over een tent die op een camperplaats stond. Het merendeel van de reacties kwam erop neer 'leven en laten leven'. Als je niet zegt dat het geen camper is dan is het gewoon een mini-camper. Kan me niet voorstellen dat ze ergens vragen om dit te bewijzen.
Wat de camping betreft: bij mijn weten is een plek een plek en kost die voor grote of kleine caravans en campers even veel. Alleen tentveldjes zijn vaak goedkoper. Ook omdat er vaak geen stroom is.
Maar gewoon gaan met die banaan en genieten.

Het is overigens niet handig om twee keer hetzelfde te posten. Dat heet crossposten en is not done op een forum. Ik heb dezelfde vraag in Algemeen daarom verwijderd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: peugeot partner



Bericht door travelscout »

Hang een ludiek briefje op met "toilet aan boord" en niemand die het leest vraagt nog wat!!
Paul.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Peugeot Partner



Bericht door Mickel Moen »

Officieel is een camperplaats inderdaad voor campers. En die zijn als dusdanig gekeurd en hebben dat op hun kentekenbewijs staan.
@Dafluc. De koppeling van camperplaats en RDW (en belastingdienst ) vind ik al twijfelachtig.

Wettelijk zijn er twee definities van een camper. Die van de RDW en die van de belastingdienst.
Waarbij de laatste niet eens noodzakelijk is. Deze twee definities verschillen ook nog eens.

Houd je het bij de RDW dan ben je gauw klaar.
Een plastic teiltje en een kookplaatje van een paar tientjes vastgeschroefd en je hebt een kookgelegenheid.
Zitplaatsen heb je al.
Een plank waarop je een slaapzak uit kan rollen is toch echt een bed.
En een vastgeschoefde curverbak met deksel is al een mooie opbergruimte.

Is het nodig dit op kenteken te hebben?

Wat de beheerder van een camperplaats als definitie hanteert is aan de beheerder.
Die zou als eis kinnen stellen, dat dit op het kenteken staat.
Bij een gemeentelijke camperplaats zou op kenteken gecontroleerd kunnen worden.
Dan is er al weer een probleem bij buitenlandse kentekens.

Ik zou me dus nergens druk over maken. Heb je de door mij hierboven genoemde zaken aan boord, kun jij aannemelijk maken dat het een camper is. Is de beheerder van de camperplaats toch een andere mening toegedaan, hoor je het wel.

Veel succes met jouw project.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op vr 16 aug 2019, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Peugeot Partner



Bericht door Dafluc »

Ik probeerde duidelijk te maken wanneer een camper een camper is. Dat is als hij deze aantekening op het kenteken heeft. Hij voldoet dan aan de inrichtingseisen. Van de RDW of van de belastingdienst. Dat maakt voor dit voorbeeld helemaal niks uit. Dat gaat inderdaad alleen over de wegenbelasting. Het is vergelijkbaar met zoals er op een parkeerplaats voor vrachtwagens alleen vrachtwagens en op die van bussen alleen bussen zouden mogen staan.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je op een camperplaats zou moet bewijzen dan je een camper bent. Vandaar mijn voorstel om te gaan met die banaan en vooral te genieten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Peugeot Partner



Bericht door hathi »

Toch heb ik er ooit bij gestaan,in D dat een Vito weggestuurd werd op een Camperplaats,omdat de beheerder de Vito niet als Camper zag,dus ligt het ook wel aan de beheerder,deze hebben natuurlijk wel de ervaring dat er enkel een goedkope overnachting,gebruikt word i.p.v. een echte Camping?
Hans
passie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 22:44

Re: Peugeot Partner



Bericht door passie »

oh super reacties dank je wel

ja we zijn groentjes en kan alle info en ervaringen goed gebruiken .
En ik voel mij al een stuk zekerder nu om te gebruiken.

De vorige eigenaar van mijne 'box'had inderdaad een kookvuur en zelfs verwarming ,
Buiten een koffietje s'morgens hadden wij nu wel geen extra wensen.

Het idee is ontstaan uit ,:ik vind geen hotel ,alles volzet ,wat nu?

Nu hadden we graag de tuinen van appeltern gedaan ,
Maarja jullie weten al dat ik B ben , (grensgeval hihi) , dus dat is toch 170 km ,
dus dacht ik de dag ervoor aankomen ,beetje de streek verkennen , en s'morgens van openingstijd ons tuintjes .
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Peugeot Partner



Bericht door Mickel Moen »

@ dafluc.

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Punt is, dat wat voor de RDW een camper is en voor de belastingdienst de definities helder zijn. De RDW kan vervolgens op haar eisen controleren en de belastingdienst op de hare.

Die gaan alvast niet over buitenlandse campers.

Verder hebben we de verkeersborden. De borden die over campers gaan worden verder niet gedefinieerd.
Een gemeente die zo’n bord plaatst zou de eis kunnen stellen, dat het op het kenteken moet staan.
Bij buitenlandse auto’s is er al weer twijfel. En als de auto alle kenmerken van een camper heeft zoals gedefinieerd door de RDW, maar het staat niet op kenteken?

Ik denk dat je op zo’n moment aan de luim van de handhaver bent overgeleverd. Je zou in beroep kunnen gaan, maar als de handhaver van het moment een probleem maakt zou ik eieren voor mijn geld kiezen en ergens ander gaan staan.

Daarom helemaal met je eens: gaan met die banaan en genieten.

@hahiti

En inderdaad verder is het aan de beheerder. Die heeft het volste recht om er een eigen defintie op na te houden. Bijvoorbeeld langer dan 6 meter en korter dan 10.

Twee dagen geleden op een camping gestaan, waar caravans en campers niet langer mochten zijn dan 6 meter.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op vr 16 aug 2019, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
passie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 22:44

Re: Peugeot Partner



Bericht door passie »

hathi schreef:
vr 16 aug 2019, 22:47
Toch heb ik er ooit bij gestaan,in D dat een Vito weggestuurd werd op een Camperplaats,omdat de beheerder de Vito niet als Camper zag,dus ligt het ook wel aan de beheerder,deze hebben natuurlijk wel de ervaring dat er enkel een goedkope overnachting,gebruikt word i.p.v. een echte Camping?

ja daarom dat ik hier graag raad en info kom vragen ,aan ervaren campers ,
Jullie zijn overal al geweest ,zien veel ,en jullie kunnen mij denk ik meer raad geven dan dat ik op googel vind
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Peugeot Partner



Bericht door Mickel Moen »

@ Passie.

Het zal je nu wel duidelijk zijn. Gewoon doen waar je zin in hebt. Als het niet goed is hoor je het wel.
Veel plezier.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Peugeot Partner



Bericht door hathi »

Mee eens Michel,maar die NL mentaliteit van doen waar je zin in hebt,kan mss wel in NL ,maar gaat in andere landen meestal niet op,daar is men toch iets gedisplineerder,....dus mijn ervaring wil je geen problemen,pas je aan :hug:
Hans
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Peugeot Partner



Bericht door Mickel Moen »

Helemaal mee eens. Maar dan moet je wel weten, waar je je aan moet aanpassen.

De Noren krijgen steeds meer een hekel aan de witte schimmel die zich over het land verspreid.
Het zou mij niet verbazen als ze daar paal en perk aan stellen.
Allemansrecht alleen nog maar voor trekkertentjes van max 10m2. De rest op de parking en camping.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Peugeot Partner



Bericht door hathi »

Vraag maar aan Joling ,momenteel in Thailand,die weet het? : :D
Hans
Plaats reactie