Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
vera ko mickey
Berichten: 5
Lid geworden op: di 02 jul 2019, 13:02

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door vera ko mickey »

Dank allemaal voor jullie uitgebreide reacties, erg fijn dat jullie allemaal tijd vrij maken om mee te denken.

Om even de vragen te beantwoorden: we wonen in NL, de camper komt uit 1991 en we hebben hem vorig jaar gekocht. Toen inderdaad hier niet goed opgelet. Als nieuwe camperaar moet je op een heleboel dingen letten en een hoop dingen uitzoeken en leren. Nooit gedacht dat dit één van die dingen zou zijn. Je zou verwachten dat als je een 6-persoons camper koopt, je daar in zou moeten kunnen reizen met 2 volwassenen en 1 baby <12 kg. Dat blijkt dus naief, helaas.

Ook wij vinden een hoop verschillende getallen online wat betreft de lege Hymer Camp 64. Als hij inderdaad leeg zo rond de 2400 zou zitten dan zijn we uit de problemen, maar als hij weegt zoals op het kentekenbewijs aangegeven worden dan kan zelfs de baby niet mee. Bizar.

Zodra wij in de gelegenheid zijn gaan we zeker wegen. Ik zal de bevindingen hier met jullie delen!

Groeten,
Vera en Ko
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door Kroppie »

maak je niet ongerust al die getallen op internet, zijn leuk om te lezen maar zeggen totaal niets, het enige waar je wat aan nhebt is het gewicht zoals ie NU op dit moment is.

dus wegen, en dan weet je wat je allemaal nog kan laden tot je aan die 3100kg bent, en dat kon best nog eens meevallen.

ik heb zelf ook zo,n 3100 kg geval een burstner A570, en valt mij mee wat ik allemaal mee kan nemen, 90kg zonnepanelen(825Wp), 64 kg accu, mijzelf 71 kg, zeker 12kg gereedschap, 60 liter water, volle kk, e-bike, en dan nog 100kg over.
ja met zijn 2en zit ik dan op de grens

ontspan en eerst wegen, succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door Hoofdnoorman »

vera ko mickey schreef:
wo 14 aug 2019, 16:23
Dank allemaal voor jullie uitgebreide reacties, erg fijn dat jullie allemaal tijd vrij maken om mee te denken.

Om even de vragen te beantwoorden: we wonen in NL, de camper komt uit 1991 en we hebben hem vorig jaar gekocht. Toen inderdaad hier niet goed opgelet. Als nieuwe camperaar moet je op een heleboel dingen letten en een hoop dingen uitzoeken en leren. Nooit gedacht dat dit één van die dingen zou zijn. Je zou verwachten dat als je een 6-persoons camper koopt, je daar in zou moeten kunnen reizen met 2 volwassenen en 1 baby <12 kg. Dat blijkt dus naief, helaas.

Ook wij vinden een hoop verschillende getallen online wat betreft de lege Hymer Camp 64. Als hij inderdaad leeg zo rond de 2400 zou zitten dan zijn we uit de problemen, maar als hij weegt zoals op het kentekenbewijs aangegeven worden dan kan zelfs de baby niet mee. Bizar.

Zodra wij in de gelegenheid zijn gaan we zeker wegen. Ik zal de bevindingen hier met jullie delen!

Groeten,
Vera en Ko
Ik heb vrijwel dezelfde camper, maar 50 cm korter. Voor zover ik weet zal die van jou leeg ongeveer 50 kilo zwaarder zijn. Overigens is mijn camper nu, in rijklare toestand ongeveer 3100 kg. Zonder mijn persoon er in maar alles afgevuld. Moet ik er wel bij zeggen dat ik veel spullen bij mij heb, twee zware accu's à 63 kilo, 6 zonnepanelen, fiets, veel gereedschap, grote luifel en extra laag vinyl op de vloer.Let op, de nieuwe vloerbedekking was 22 kg incl de lijm!!!
Nu is er wel de trekhaak onder uit gegaan, die woog meer dan 70 kilo.
Ik zal binnenkort eens wat grofvuil weg gaan brengen, dan weet ik het gewicht weer.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door iSonic »

Kroppie schreef:
wo 14 aug 2019, 16:40
maak je niet ongerust al die getallen op internet, zijn leuk om te lezen maar zeggen totaal niets, het enige waar je wat aan nhebt is het gewicht zoals ie NU op dit moment is.

dus wegen, en dan weet je wat je allemaal nog kan laden tot je aan die 3100kg bent, en dat kon best nog eens meevallen.

ik heb zelf ook zo,n 3100 kg geval een burstner A570, en valt mij mee wat ik allemaal mee kan nemen, 90kg zonnepanelen(825Wp), 64 kg accu, mijzelf 71 kg, zeker 12kg gereedschap, 60 liter water, volle kk, e-bike, en dan nog 100kg over.
ja met zijn 2en zit ik dan op de grens

ontspan en eerst wegen, succes

jos

Als alle Hymer camper 64 die je kunt vinden rond de 2500kg zegt het natuurlijk wel wat. Of hij hang vol accessoires of het gewicht op het kenteken klopt niet. Of hij vol accessoires hangt kan de eigenaar zelf zien dus heeft hij nu een beter idee bij of het gewicht op kenteken klopt. En ts komt zeker niet onrustig over dus dat lijkt mij het probleem niet.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door Kroppie »

voor onderwg telt alleen het max totaal gewicht,het leeg gewicht bepaald alleen de hoeveelheid houderschap belasting,voor de klasse +-2400kg is dat 178euro per3mnd,en voor de klasse +-3100kg 238euro per3mnd (in noord-holland), en daar kan je nog het kwart tarief voor aanvragen.

staat er een verkeerd leeggewicht op kenteken, dan heeft dat geen invloed op het laadvermogen,maar kost je dan 60 euro per 3mnd(mss laten corrigeren),en het verschil tussen wat je nu weegt en 3100kg is je feitelijke laadvermogen, dus wat je nog extra mee mag nemen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door Dafluc »

Ergo: even wachten totdat hij op een weegbrug heeft gestaan. Dan weten we iets.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door kowa »

Volgens brochure van Hymermobil kampeerauto modellen 1990 staat duidelijk:
Hymercamp 64 Fiat Ducato Diesel Cilinder inhoud 2499 CC 3100 kg totaal gewicht
Hymercamp 64 Fiat Ducato Turbo Diesel Cilinder inhoud 2445 CC 3100 kg totaalgewicht.
Hoop dat je hier wat aan heb dit heb ik van de Hymersite gehaald.

Fred
Onderweg naar (t)huis
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door pepon »

Nee, heb je niets aan.
Je weet niet wat er later nog op, aan of in gebouwd is.

Wegen is weten.
Dus zoals Luc zegt: even afwachten.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door iSonic »

Kroppie schreef:
do 15 aug 2019, 15:50
voor onderwg telt alleen het max totaal gewicht,het leeg gewicht bepaald alleen de hoeveelheid houderschap belasting,voor de klasse +-2400kg is dat 178euro per3mnd,en voor de klasse +-3100kg 238euro per3mnd (in noord-holland), en daar kan je nog het kwart tarief voor aanvragen.

staat er een verkeerd leeggewicht op kenteken, dan heeft dat geen invloed op het laadvermogen,maar kost je dan 60 euro per 3mnd(mss laten corrigeren),en het verschil tussen wat je nu weegt en 3100kg is je feitelijke laadvermogen, dus wat je nog extra mee mag nemen

jos
Precies maar als veel van die modellen met 2400kg leeg op kenteken staan zal deze niet ineens 3090kg wegen tenzij hij vol hangt met accessoires. Er zit wel wat verschil in leeg gewichten maar geen 700kg. Dus camper helemaal leeghalen, schoon en vuil water aflaten even naar de rdw voor de wegenbelasting en verder geen zorgen maken.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door hathi »

Naar de RDW wel een slechte raad,zeker als hij al gekentekend is,het is gewoon zoals Jos schrijft,alleen van belang voor de wegenbelasting,verder niet! Of moeten al die Camperbouwers die keurden met een slaapzak en keukenstoel,er dan ook weer heen? :crazy:
Hans
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door Hoofdnoorman »

kowa schreef:
do 15 aug 2019, 16:35
Volgens brochure van Hymermobil kampeerauto modellen 1990 staat duidelijk:
Hymercamp 64 Fiat Ducato Diesel Cilinder inhoud 2499 CC 3100 kg totaal gewicht
Hymercamp 64 Fiat Ducato Turbo Diesel Cilinder inhoud 2445 CC 3100 kg totaalgewicht.
Hoop dat je hier wat aan heb dit heb ik van de Hymersite gehaald.

Fred
Ik weet niet welke site Fred, maar het is toch echt tijd voor een nieuwe bril.
Nu dan maar het definitieve leeggewicht van de Hymercamp 64 TD. Dit is 2520 KG. En ja uit de lijst van Hymer gehaald, maar wel goed lezen.

Afbeelding

Even vergroot!

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door Bas vd laar »

Exact Rudy.

Je kunt 10 dezelfde campers vinden en die hebben alle 10 een ander gewicht, omdat campers destijds ( bij invoer naar NL ) gewogen werden.
Ook nu weegt men oudere campers nog, bij nieuwere campers staat alles in de computer van de RDW, wel zo makkelijk.
Zelfs wielbasis e.d. wordt samen met de RDW keurmeester met een rolmaat opgenomen.
ik heb er veel ingevoerd en haal altijd zoveel mogelijk gewicht eruit, scheelt toch weer in de wegenbelasting.
Naar de RDW is geen enkel probleem, kost 60 euro en je hebt je nieuwe gewicht op kenteken.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door hwendt »

Gewoon even leuk om te lezen... en voordat je denkt "Ik ben nog nooit gecontroleerd "

Neeeeeee niet meer discuseren alleen lezen

:bang: :bang: :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Jamie77
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 19:59
Contacteer:

Re: Kan mijn laadgewicht maar 10kg zijn?



Bericht door Jamie77 »

Goed om dit te lezen, Wij hadden een soort gelijk probleem.
Bij ons op het kenteken stond alleen massa gewicht en ledig gewicht verder dus helemaal niks.
Gewoon een aanpassing kenteken aanvragen bij RDW kosten 60 euro en probleem is opgelost.
Plaats reactie