Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom hier, inderdaad goed om al een idee te hebben van wat wel en niet handig is :thumbup:
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Noodzakelijk Online
Berichten: 29
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 17:04

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Noodzakelijk Online »

Hallo allemaal,

Ik ben eigenaar van een Fiat Ducato uit 1992 (als ik het me goed herinner) en voor wat foto's klik https://photos.app.goo.gl/J7C33Q67p5SWwJoh7

Eigenlijk uit noodvoorziening voor onderdak van een mogelijke uitzetting (die helaas realiteit is geworden) heb ik deze gekocht maar hij dient nog wel opgeknapt te worden op een aantal punten. Oh ja, die jongen in de foto van het album, dat ben ik.

Om de invullers even voor te zijn, de uitzetting is i.v.m. een zorgdispuut en dat de gemeente haar eigen afspraken niet zijn nagekomen en mij compleet hebben laten stikken. Ik ben dan ook op moment van schrijven dakloos.

Verder is mijn naam Robert en onder de alias Noodzakelijk Online hier. Mijn doel is om met behulp van kennis van de forum gebruikers mijn camper zo snel mogelijk woonbaar te krijgen. Idealiter binnen een maand. Ik heb weinig technische kennis maar wel technische inzicht. Dus kom maar op.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door macfocus »

Hallo Robert,

Als jij specifiek aangeeft waar je informatie over nodig hebt, (wat is het probleem, wat wil je bereiken?), dan komen de oplossingen ook. Open hiervoor vooral aparte topics.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Noodzakelijk Online
Berichten: 29
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 17:04

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Noodzakelijk Online »

Jep, ik ben al bezig om daar aparte topics voor te openen. Dankjewel voor het welkom :)
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Xenon »

Tsja, tijd om mij ook maar eens voor te stellen: Xenon is de naam. Een naam die ik overigens op meerdere fora gebruik. Ik ben een redelijk technisch onderlegde 50 plusser, al gaat dat stiekem zo richting 60 minner, ben woonachtig in een klein plaatsje in Duitsland op een steenworp afstand over de grens bij Twente.
Wij (= Miss Xenon en ik) zijn van huis uit campeerders die er tot op heden altijd met een caravan op uit trokken. Van een bejaarde Wilk 470CE van '78 naar een WILK 590 Tandemasser van '90 naar uiteindelijk de zojuist verkochte Hobby 575VIP uit 2010. Eén week voor de verkoop van de Hobby hebben we een handtekening gezet voor een Itineo MJB740 uit 2016 met rijkelijk veel 'drop en dran'. Begin September rolt ie bij ons voor de deur. Normaal gesproken kan de maand Augustus me niet lang genoeg duren, maar dit jaar ligt dat toch net even anders :angel: … Het is nog maar de 7e ::S
Dus een afbeelding van "Tino" kan ik nog niet posten.

Natuurlijk heb ik mij hier (al enige tijd geleden) aangemeld ter verdere verkenning van de camperwereld en Itineo in het bijzonder. Nu viel dat laatste een beetje tegen. Er zijn, relatief gezien, niet veel Itineo-bezitters hier op dit forum. Dat wekte bij mij in beginsel de indruk dat Itineo waarschijnlijk toch niet zo lekker 'scoort' onder de camperaars? Maar het Internet kent geen grenzen en zelfs de kritisch (om niet te zeggen chauvinistisch) ingestelde duitse klandizie zijn redelijk onder de indruk van dit merk. Als je dan van diverse eigenaars leest dat hun Itineo de opgedane ervaringen met hun eerdere Bürstners en Dethleff's zo heeft laten vergeten (euh… No offence tegen de huidige bezitters van die merken!!!), dan geeft mij dat voldoende vertrouwen om tot aanschaf over te durven gaan.

Natuurlijk beleef je met een camper totaal andere vakanties dan met een caravan. En precies dáár ligt voor ons dan ook de reden om van een caravan op een camper over te stappen. En ik zal niet ontkennen: ik spoor niet helemaal als het gaat om achter het stuur te mogen zitten van iets gemotoriseerds op wielen. :lol3: Op m'n rijbewijs ontbreekt alleen nog maar categorie D...

Ik hoop hier de verder benodigde know-how op te doen en mijn eigen know-how hier te kunnen delen met jullie.
Laatst gewijzigd door Xenon op do 08 aug 2019, 6:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom hier! En heel veel succes met het doorkomen van de maand augustus :wink:
Ik heb geen ervaring met het merk Itineo, uit welke stal komt die? Veel plezier ermee in ieder geval.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Huub56 »

Uit de stal Rapido en zijn goede campers voor een redelijke prijs
Gebruikersavatar
KenJo
Berichten: 24
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:28
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door KenJo »

Ook wij zijn nieuw hier, maar uiteraard ken ik het forum al wat langer door de zoekopdrachten in Google. Sinds jaar en dag camperen wij al, eerst met een tent en de laatste jaren met een vouwwagen maar omdat het rondtrekken ons in het bloed bleek te zitten besloten we vorig jaar een camper aan te gaan schaffen. En zo werden we in september vorig jaar de eigenaar van een Knaus Sun Traveller op basis van een Ducato 244. Ondertussen hebben we de nodige proef camperweekendjes gehad en zijn we nu nog onderweg uit Scandinavië terug naar huis.

In de afgelopen maanden heb ik nav de proef camperweekendjes het een en ander aan de camper aangepast en na de afgelopen 4 weken zomervakantie ga ik daar de komende maanden ook mee verder. Helaas zijn daar ook de nodige reparaties bij gekomen: de thetfort toilet is stuk gegaan, de douchebak is gescheurd en 2 dakramen gaan vervangen worden omdat het ondingen zijn 😡. Verder wil ik er nog een nieuwe huishoudaccu (geen idee hoe oud de huidige is) in hebben die samen met een set zonnepanelen geplaatst moeten gaan worden. En ook de stroomvoorziening in de camper behoeft nog wat aandacht want anno 2019 is die toch echt anders dan toen de camper gemaakt werd 😉 en bleken de aanpassingen die ik al bericht heb niet voldoende.

Wat wel erg goed bevallen was is het gebruik van een tablet voor de routeplanning en de koelkast die vervangen is door een vrachtwagen model die tussen de voorstoelen in staat. Een ook de vaste wasmand in een van de kasten is een blijvertje.

Foto's kan ik nu nog niet plaatsen omdat ik de account gegevens van photobucket niet weet. ☺️

Groeten KenJo
Fiat Ducato 244 motor 2.3jtd met chiptune bj 2002 Knaus Sun Traveller 650 opbouw
Gebruikersavatar
Gerard63
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 21:08
Locatie: Haarlemmermeer

Nog even voorstellen



Bericht door Gerard63 »

Beste Forumleden,

Ik ben al jaren lezer maar niet een echt actief deelnemer aan het forum, anders dan een lezer. Ik heb inmiddels een draadje gestart om jullie mee te nemen/kennis te delen/vragen te stellen met betrekking tot de verbouwing van mijn Renault Master L2H3 ( link naar Ombouw Renault Master L2H3 )

Samen met mijn vrouw trekken we al zeven jaar rond door voornamelijk Duitsland, Denemarken en Zweden. Tot Kerst 2018 met een Renault Trafic L2H2 (verkocht) en sindsdien met een Renault Master L2H3 (moet komend jaar verbouwd worden)

Voorheen, en nu nog als we ergens langer dan een paar dagen staan, zijn we kampeerders. De tent gaat dus in ieder geval mee. Voorheen paste dat met gemak op de achterbank van de Clio :wink:

Onderstaand enkele foto's van de Trafic zoals deze op het einde functioneerde en schetsen van de inrichting. (Eindelijk gelukt via Tapatalk om deze te uploaden, nog niet echt regie over de stand van de foto: nog even verder experimenteren :think: )

Ge


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gerard63 op zo 11 aug 2019, 22:07, 4 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ge
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom hie ren veel succes met de verbouwplannen. Mooie manier om die tandem mee te nemen trouwens, keurig de verlichting en kentekenplaat vrij gehouden :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Bartjecampertje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 aug 2019, 15:12

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bartjecampertje »

Goedenavond

Hier bart, nog niet in het bezit van een camper maar ben hard op zoek. Het liefst iets op c rijdbewijs waar ik zelf wat aan op kan knappen.

Hoop veel van jullie hier te kunnen leren
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Magirus-Deutz »

Hallo allemaal

Wil mij graag even voorstellen, mijn vrouw en ik tezamen met onze twee honden trekken graag rond in Europa, sedert enkele maanden zijn wij in het bezit van een Magirus Deutz S3500 ex BB pompwagen uit 1952 een model waarnaar ik al een tijdje op zoek was en nu eenmaal een zwak voor heb. Voorheen gecamperd met een Hymer Mercedes Starline en nu dus deze oldtimer.Van beroep bestuurder van een vrachtauto en weliswaar met pensioen maar ik doe regelmatig nog wel een rit bloemen naar Z Frankrijk of Italië, zo'n twee keer per maand bij een gerenommeerd bedrijf in H'gom.

In de hoop hier het èèn en ander te kunnen opsteken vandaar mijn aanmelding.


Afbeelding
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door macfocus »

Hij is gaaf!
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

En uiteraard welkom allemaal! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie