Is camperen nog wel leuk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door appellover »

Ben ik blij dat mijn vrouw dit niet leest,ik doe het ook in de camper niet .



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Zadowolony »

josé moncayo schreef:Dus als ik zo de reacties lees is camperen toch meer een mannen dan vrouwen zaak ??

Groet José
Misschien dat vrouwen eerder de sociale structuur van het thuisfront missen? (Kinderen, kleinkinderen , vriendinnen, de sportclub etc.....).
Ook kan je thuis meer je eigen gang gaan, doe je minder samen. Dat is ook wel eens lekker.
Wij zijn nog niet lang weggeweest, onder andere door mantelzorg, maar ik kan mij voorstellen dat ik wel het eea zou missen als we lang zouden weggaan.
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Grumble »

We hebben er net 3 weken Zuid Frankrijk op zitten, en het was FANTASTISCH!
Heerlijk weer, voor het eerst met de twee honden (pubers, kruising Border Collie/Labrador) en geweldig genoten.
Veelvuldig bij water gestaan, dus lekker met zijn allen badderen/zwemmen.
Wij hebben de taken mooi verdeelt: Ik rijd en zij vertelt me waarheen :mrgreen: en verder doen we alles samen: Boodschappen doen, koken, schoonmaken noem maar op.
Maar de cassettes van het toilet, ja die leeg ik ook omdat mijn reukvermogen niks meer voorstelt :problem: én ik ben sterker :thumbup:
Wat wel grappig is dat we vier weken hadden, maar na drie weken verzadigd waren en weer naar huis wilden (allebei) :cheers:
Vopper
Berichten: 2188
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Vopper »

Zadowolony schreef:
ma 12 aug 2019, 16:10
Misschien dat vrouwen eerder de sociale structuur van het thuisfront missen? (Kinderen, kleinkinderen , vriendinnen, de sportclub etc.....).
Ook kan je thuis meer je eigen gang gaan, doe je minder samen. Dat is ook wel eens lekker.
Wij zijn nog niet lang weggeweest, onder andere door mantelzorg, maar ik kan mij voorstellen dat ik wel het eea zou missen als we lang zouden weggaan.
Dat is op ons ook erg van toepassing, vooral de mantelzorg, pfff, zielige oude mensen,ja ja. :wtf:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Sandor Gora »

:yawn:
appellover schreef:
ma 12 aug 2019, 15:38
Bij die dames is ook een rolverdeling man/vrouw en is ook meestal direct zichtbaar.
Groeten
Ron
:yawn:
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Zadowolony »

Vopper, mantelzorg is niet alleen voor de oudjes zorgen....
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Jan en Simonne »

Nee, inderdaad...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door thole »

Wij hebben geen man/vrouw rolverdeling, we verdelen taken in overleg.
Omdat Everdien beter kookt (en sneller) dan ik, leeg ik bv de cassette. Everdien klust, ik plan de reis.
Toch is het niet helemaal in evenwicht, ik kan niet alles meer door lichamelijke gebreken, zeker in een kleine ruimte.
Thuis doe ik dan weer meer hh werkzaamheden.
Maar ik rij wel, met plezier.
Nog een weekje, dan rijden we weer na 2 maanden thuis te zijn geweest.
Zoals het er nu naar uit ziet, zoals gezegd wil Everdien wat minder reizen cq langer thuis zijn, zullen we wellicht volgend jaar wat minder reizen dan de 8 maanden die we nu al jaren onderweg zijn. Ik dwing haar er echt niet toe om te vertrekken, ze zou zich trouwens ook niet laten dwingen. :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door MonRoe »

Wij vinden het weg zijn met de camper allebei heel erg fijn, maar ik nog net iets meer dan Roel. Als het aan mij ligt zijn we elk weekend op pad. Roel daarentegen wil ook wel eens thuis zijn. Compromis is dat we in ieder geval 1 weekend in de maand thuis zijn en de 3 wintermaanden.
De taken zijn net als thuis prima verdeeld, ieder doet zijn ding en dat gaat al jaren goed ;-)

Ik mis eigenlijk niets van thuis, vind het vaak bij thuiskomst allemaal te groot. Vaak zoek ik in het toilet thuis nog naar het drukknopje om water door te spoelen ;-) Ik zou er best in kunnen wonen, lekker compact, snel klaar met schoonmaken, je hoeft niet te zoeken naar dingen, alles binnen handbereik.
Thuis toch weer drie verdiepingen die je schoon moet maken, in welke kamer ligt dat nu en waar heb ik dat gelaten ;-) De één zit boven een film te kijken en de ander beneden tv.
En met luxe heb ik niet zoveel.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Jeppe
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 15:01
Locatie: Enschede

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Jeppe »

Kan me helemaal vinden in de woorden van MonRoe. Het overzichtelijke bestaan in de camper is heerlijk. Wij hebben geen TV in de camper en missen daar niets aan. Zodra we thuis komen....gaat meteen de 'buis' weer aan..raar mechanisme. :o
Ons camperen bestaan uit weekenden en voornamelijk buiten hoogseizoen langere periodes, liefst naar het (hoge) noorden. Dit jaar voor het eerst in hoogseizoen twee weken Frankrijk op vrienden bezoek. Moet zeggen, viel zeker niet tegen. Behoorlijk rustig overal (haute Saône / haute Marne en rond Puy de Dome).
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Trudie67 »

In het noorden van Duitsland waren de cp's goed bezet. De andere bezochte cp's waren soms nog niet half vol.
Bijv Waldeck. Een cp met waanzinnig uitzicht en een gezellig en goed restaurant.....er was plek zat. Terwijl wij dachten dat daar een plekje krijgen lastig zou worden.
Wij waren eind juli tm 19 aug we

Maar het camperen zelf bevalt ons nog prima
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Trudie67 »

MonRoe schreef:
ma 12 aug 2019, 20:33
Wij vinden het weg zijn met de camper allebei heel erg fijn, maar ik nog net iets meer dan Roel. Als het aan mij ligt zijn we elk weekend op pad. Roel daarentegen wil ook wel eens thuis zijn. Compromis is dat we in ieder geval 1 weekend in de maand thuis zijn en de 3 wintermaanden.
De taken zijn net als thuis prima verdeeld, ieder doet zijn ding en dat gaat al jaren goed ;-)

Ik mis eigenlijk niets van thuis, vind het vaak bij thuiskomst allemaal te groot. Vaak zoek ik in het toilet thuis nog naar het drukknopje om water door te spoelen ;-) Ik zou er best in kunnen wonen, lekker compact, snel klaar met schoonmaken, je hoeft niet te zoeken naar dingen, alles binnen handbereik.
Thuis toch weer drie verdiepingen die je schoon moet maken, in welke kamer ligt dat nu en waar heb ik dat gelaten ;-) De één zit boven een film te kijken en de ander beneden tv.
En met luxe heb ik niet zoveel.

Ik ook. Lijkt me heerlijk 100% in de camper te leven.
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door appellover »

Wij zijn volgende week weer thuis (Torrevieja ES) ook wel weer lekker wasmachine zonder muntjes en zo lang douchen als je wilt.
Zomers gaan we naar familie in Nederland ,zien we de kinderen en kleinkinderen,nee we zijn geen goede oppas opa en oma.
Zijn 3 maanden onderweg en maar 2 keer een drukke cp in Mesnil Saint Pere (FR) stonden er wel 50 en in Amsterdam Citycamp ,met bijna 100.Voor de rest erg rustig ,regelmatig alleen en dat tijdens hoog zomer.Nu ff thuis APK met auto en camper en in november richting Algarve naar onze overwintervrienden.

Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Zadowolony »

Lijkt mij een goed ritme, Ron.
Zou ook mijn voorkeur hebben.
Plaats reactie