Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door de Jonckheer »

Ik wist niet dat het bestond blu-ray speler op 12 volt, dus wel. Gisteren een kleine LG speler gekocht bij mediamarkt voor €79. Leuk klein apparaatje met een 12 volt adapter erbij. Thuis op het grote (65 inch) scherm geprobeerd en het dingetje geeft een perfect beeld. Geen 4k natuurlijk, dat kan ook niet voor die prijs maar dat hebben we niet in de camper dus dat maakt niet uit. Er zit geen HDMI kabel bij maar die kost bijna niks bij de Action 😄
Peer5m
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 17:12
Locatie: Breda

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peer5m »

@jonckheer
Wat speel je hiermee af??
Kun je tv opnemen en afspelen hiermee??
Of opnamen van internet??
Bedankt vooraf.
Piet
Beter een vlieg in de pan als geen vet.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door kampo »

isoplus schreef:
zo 11 aug 2019, 9:41
...Soms gaat het fout, bij mijn camper met gegalvaniseerd Alko chassis zat een keurig aluminium typeplaatje met stalen popnagels op het frame gemonteerd, dat plaatje was al binnen een jaar na een winterse tocht naar het Zuiden geheel opgevreten....
Je hebt het gewone aluminium en de zeewaterbestendige versie.
Hoofdnoorman schreef:
zo 11 aug 2019, 0:26
... maar dit materiaal is zo fors, dat je het met één brander bijna niet klaart. Met twee branders daarentegen liep het gesmeerd maar het is lastig vasthouden.
Het is ook allemaal erg bewerkelijk als je het nog niet goed onder de knie hebt. ...
Met welke installatie heb je dat aluminium dan gelast ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

Koelkastventilator ingebouwd en een aan/uit schakelaar op de buzzer van de achteruitrijdsensoren geplaatst. Werd lichtelijk gestoord van dat ding. Bij gebruik fietsenrek, buzzer uit.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Arie55 schreef:
zo 11 aug 2019, 11:30
Vind de gekozen verstevigingsmethode niet echt een goede. Ik ken de situatie niet, echter een verstevigingsrib aanbrengen doe je met in de schets met een rode lijn aangegeven ribbe. Bij (A) hou je een afstand aan, zodanig dat bij het lassen de punt niet wegbrandt. Ook is het mogelijk om 1 strip aan een zijde of 2 stukjes strip aan beide te lassen (groene rechthoek). Minder oogstrelend, wel makkelijk gemaakt.

Arie
Het blijkt inderdaad dat je de situatie niet kent en ook niet goed hebt gekeken, Arie.
Ten tweede is het niet mogelijk om aan de zijkant wat te monteren want de ophanging van de scharnieren zitten daar. Ten tweede had ik ongeveer zo'n noodreparatie gemaakt en dat ziet er echt foeilelijk uit.
Ten derde weet ik dat de methode die ik toegepast heb helemaal in orde is. Ik doe mijn hele leven al in deze soort zaken. Het enige ongewisse was voor mij het solderen van dat aluminium.
Het blauwe gedeelte heb ik er dus aangelast. Heel wat eleganter als dat groene blokje van jou en je ziet er straks maar 1 cm van.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

In de eerste instantie was de bedoeling om de arm (kokerprofiel) binnenin te verstevigen en met 3 proplassen te verbinden.
Het extra materiaal is echter 8 x 20 en is dusdanig massief dat ik dit niet warm genoeg kreeg met mijn branders. Tevens ging 1 scharnierpunt door het extra verstevigingsmateriaal. Dus toch maar besloten om buitenom te werken.

Afbeelding


En het resultaat + wat je er nog van ziet.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door josé moncayo »

Poets spul en champo e.d. aangevuld
Nog 3 weken en dan gaan we weer....
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Huub56 »

En nu hebben we het in de toppik wat heb je aan je camper gedaan al dagen over aluminium lassen, begin er een nieuwe toppik over


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

Rudy is er ook al dagen aan bezig. :hug: :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Of misschien een topic wat knutselt Rudy vandaag.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

of een topic wat moest er eigenlijk wel gebeuren en heb ik niet gedaan?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door de Jonckheer »

Peer5m schreef:
zo 11 aug 2019, 14:33
@jonckheer
Wat speel je hiermee af??
Kun je tv opnemen en afspelen hiermee??
Of opnamen van internet??
Bedankt vooraf.
Piet
Alles wat op CD, DVD en blu-ray staat. Het is een speler dus opnemen kan hij niet.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Lekkend dakluik zeer provisorisch gedicht.

Paar dagen terug al een vochtige matras gehad, geweten aan openstaand dakluik.

Maar vandaag bij aankomst op camping, na een bijzonder hevige regenbui "drupdrupdrup - drupdrupdrup". Etc. Luik was dicht, ging best wel hard.
Camper schuin op blokken gezet, dat gaf was soulaas.

Ik wilde wel weten wat er aan de hand was.
Aan de binnenkant rooster en binnenwerk verwijderd. Het water kwam langs de buitenkant van het frame.
Camping kon geen trap of kleine ladder leveren. Dus fietsen van het rek en daarlangs naar boven geklommen.
Wat bleek: de rand rondom het luik die op het dak was gekit, is op alle vier de hoeken behoorlijk gescheurd, en het is niet recent. De hoeken zijn ingedeukd. De bevestigings-schroeven aan de binnenkant waren veel te hard aangetrokken. Dat was mij nog nooit opgevallen.

Er moet dus een nieuw luik in.

Ik heb tussen twee buien door de rand droog gewreven en er tape op geplakt. Het lijkt voolopig even dicht voor vannacht.
Ik vond nog een tube polymeerkit. Dus morgen als het even droog is, tape eraf, en wat plastic hoekstukken erop plakken ipv het tape.

Voor zover ik snel even heb gemeten is het gat 41x41 cm. Dat lijkt me standaard, toch?

Iemand nog brilliante ideeen voor het tijdelijk dichten morgen?
Plaats reactie