Inhouden motor

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Inhouden motor



Bericht door isoplus »

Er is op een camping of CP altijd wel een vriendelijke gast met een nieuwe Fiat en die heeft een luchtcompressor aan boord i.p.v. het reservewiel dus kijk eens rond :wink:
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Inhouden motor



Bericht door macfocus »

Ik (de TS vandit topic) heb zo’n lullig 12v compressortje bij me, dus daar had ik het mee kunnen doen. Heb idd alleen geen slang oid bij me, maar goed dat hadden we dan ook wel weer gefixt.

Maar zoals al gemeld, is er na het bijvullen van diesel geheel geen probleem meer geweest. Ik heb wel (puur voor de zekerheid en om mijn vrouw rustig te houden :mrgreen: ), getankt bij half leeg.

Het viel me overigens wel op dat ik bij het losdraaien van de tankdop wat lucht hoorde “ontsnappen”. Was niet veel,maar wellicht zit de tank ontluchtig verstopt?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Inhouden motor



Bericht door Kroppie »

mooi , dat her verder goed gegaan is, kan je het thuis op je gemak uitzoeken, goede reis verder, en slang?, aan zo,n klein compr zit toch een slang, eventueel nippel er afsnijden en later met een slangklemmetje weer monteren.
zie ook

viewtopic.php?f=3&t=8465557&p=1761198&h ... t#p1761198

viewtopic.php?f=3&t=8436954&p=1129976&h ... k#p1129976


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Inhouden motor



Bericht door PaulBng »

tobe1966 schreef:Idd ben ook benieuwd, maar perslucht uit de reserveband had ik nog nooit van gehoord, fantastisch Afbeelding
Ik had ooit een volkswagen T2. De ruitenwisser werkte op de luchtdruk van het reservewiel dat voor op het busje hing Afbeelding
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Inhouden motor



Bericht door javanes »

Bij een oude kever ook zo. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Inhouden motor



Bericht door Dafluc »

Ruitensproeier. Maar het was mooi spul.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Inhouden motor



Bericht door kampo »

@macfocus
Zorg ervoor dat je dieseltank goed leeg is om eraan te werken tegen dat je thuis komt.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Inhouden motor



Bericht door Kroppie »

mocht ie nog te zwaar zijn dan staat in de links hoe dat op te lossen is

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie