Tholen: een mooie camperplaats, maar...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Dafluc »

Klopt.
joske501 schreef:
vr 09 aug 2019, 9:33
We besluiten om daar toch een nachtje te blijven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door de Jonckheer »

Misschien zijn er daar wel simpelweg te weinig plaatsen? Men weigert systematisch mee te groeien met het aantal campers met bovenstaande toestanden tot gevolg. Zorg gewoon voor cp's met minimaal 20 a 30 plekken, dan heb je dat gezeur niet. Raar regeltje toch? Je mag wel parkeren maar zodra je je hoofd neerlegt is het geen parkeren meer maar kamperen. Zoiets idioots kunnen alleen Nederlanders bedenken: zolang je maar wakker bent mag je blijven staan . . :lol3: :lol3: :lol3:
Het is niet voor niks dat wij altijd meteen de grens over rijden, :wave: :wave: Nederland met je debiele regeltjes. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door hwendt »

isoplus schreef:
vr 09 aug 2019, 13:48
In een klein dorpje in Portugal, waar de inheemsen het gedrag van de camperinzittende meer dan zat waren, telden we in de ochtend 27 lek gestoken camperbanden.
Je kunt dus over het geduld van de Zeeuwen niet mopperen :thumbup:
Jammer dat dit soort tuig een hele gemeenschap in een slecht daglicht stelt. Het zullen misschien 2 aso's zijn die meende dit te kunnen maken. Kom ik toch een goede regel in Saoedi Arabië tegen "hand afhakken..." 1 van de weinige positieve dingen dan.. :bang: :bang: :bang: :cheers:

Verder is de communicatie voor ons niet vast te stellen . Immers dan zou je de schreeuwer ook moeten horen.
Mijn eerste gedachten bij de TS waren "Ja waarom zeiken als er plaats is." Maar toen realiseerde ik mij dat het mogelijk was dat je thuis komt na een nachtdienst. Jou parkeerplaatsen worden telkens weer bezet door een groep campers die in overtreding zijn. Ja in overtreding zijn. Immers in vele gemeentelijke wetgeving wordt het overnachten in een personen auto verboden. Parkeren is dan geen probleem maar overnachten is een andere zaak.
Verder zou het een parkeerplaats van je jachthaven kunnen zijn ( Weten we hier dus niet ) Daarbij kan de eigenaar van de parkeerplaats regels vast stellen als je daar gaat parkeren.
Op den duur wordt het zeer irritant met die overtreders voor je deur. Immers slapen in een camper is dus overnachten wat alleen maar toegestaan is op 5 aangewezen plekken.

Het is hier geen Spanje of Portugal waar de overheid verschil maakt tussen kamperen en Parkeren.
Schotel uit, trapje uit ? Is dus kamperen op
Parkeren is wat het woord al zegt NIKS uit wat met kamperen te maken heeft. Maar dan is slapen IN je voertuig verder toegestaan..

Dat iemand dus na langere tijd minder vriendelijk wordt kan ik mij voorstellen

Hugo :bang: :bang: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Kroppie »

als je daar wilt overnachten op een parkeerplek waar je mag parkeren, zorg dat je niet zichtbaar bent als je ligt te slapen, gordijnen open laten!, niet alvast voor het ontbijt de volgende morgen de tafel voorbereiden!, en gewoon gaan slapen, en NIET reageren op kloppen of op het raam tikken, dan heb je nergens last van, vaak genoeg zo gedaan, errug he.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Dafluc »

Heerlijk dat omdraaien.
Meneer u krijgt een bekeuring want het stoplicht was rood.
'Wat een flauwekul die stoplichten. Dat ze ze gewoon allemaal op groen zetten. Hoef je ook nergens te stoppen.
Stomme regeltjes hier'.
Gewoon volhouden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Kroppie »

je hebt in principe gelijk, maar ik heb niet het idee, dat ik als ik in mijn legaal geparkeerde camper slaap, dat ik dan meer overlast veroorzaak dan wanneer ik er niet in slaap maar b.v. de hele nacht op ben, of er helemaal niet in zit(lig), daarom.

jos.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door iSonic »

Ik ben ook niemand tot last als ik mijn auto in het winkelcentrum op de stoep parkeer om even naar de winkel te gaan. Maar als we het allemaal gaan doen wel. Daarom.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door de Jonckheer »

Totaal uit de context reactie is dat. Als je gewoon op een parkeerterrein staat maakt het uiteraard niet uit of je slaapt of wakker bent. Of mag je ook niet overdag een dutje doen als je geparkeerd staat? Het begint aardig op een soort noord Korea te lijken met dit soort totalitaire regeltjes.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Premiumliner »

Debiele regeltjes, totalitaire regeltjes, ik ga me er bijna voor schamen dat zo iemand in het zelfde land mag wonen als ik!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Jan en Simonne »

Ik wil niet veel zeggen, maar als je iets lang genoeg volhoudt leidt het inderdaad tot aanpassing van de wet.
Kijk maar naar al die fietsers, die massaal door het rode licht rechtsaf sloegen...
Ze hebben die regel ook aangepast.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Dafluc »

Het was met een knipoog Nico.

Maar als we met een te zware camper rondrijden willen we weten wie hier allemaal al een bekeuring heeft gehad.
Als we ergens staan waar dat niet mag willen we weten wat het verschil is tussen er wel of niet in slapen en moet niemand zeuren.
Als een plek geld kost dan is dat niet eerlijk want de bootjes liggen ook voor niks. Dus de uitbater is een geldwolf.
Iedereen wil een camper maar niemand wil hutje mutje. Vroeger stond ik alleen, waar komen al die andere vandaan.
In het buitenland is alles beter. Dat we het allemaal blijven pikken. Waarom gaat niemand de barricade op?
De verkopers en fabrikanten zijn bandieten die te zware campers aan ons willen slijten.
En zo kan ik nog even doorgaan.

Het zijn altijd de anderen.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Jan en Simonne »

De barricaden op? :wtf:
Joh, dat is zoooo 1975... :lol:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Dafluc »

:mrgreen: :cheers:
Afbeelding
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door iSonic »

de Jonckheer schreef:
vr 09 aug 2019, 16:38
Totaal uit de context reactie is dat. Als je gewoon op een parkeerterrein staat maakt het uiteraard niet uit of je slaapt of wakker bent. Of mag je ook niet overdag een dutje doen als je geparkeerd staat? Het begint aardig op een soort noord Korea te lijken met dit soort totalitaire regeltjes.
Dan ga je toch lekker weg als het hier zo slecht is? :wave:

Als andere mensen zich niet aan de (of jou ongeschreven) regels houden, en het bevalt jou niet, sta je van de hoogste toren te blazen maar als het jou raakt dan zijn we noord korea. Lekker hypocriet.
Plaats reactie