tesla liefhebbers

Algemene campervragen en -opmerkingen.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: tesla liefhebbers



Bericht door AadenAnke »

Gisteren bij Ebusco geweest. 12 meterbus actieradius ruim 250km geen snellader gewoon aan de draad met stekker. Waterstof is een omzetting van energie naar energie en geeft een flink verlies (waterstof/elektriciteit) dus ook dat zal het niet echt worden. Verwachting is toch over het algemeen electrich met accu's die verder door ontwikkeld zullen worden. Ja de stroom voor opladen en de verdeling daarvan is nog een punt. Mobiliteit zal schaarser en duurder worden. Dus laten we maar vast gaan sparen om over tig jaar de laatste liters diesel en de dure kilowatt ste kopen :-B

Gr. Aad
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: tesla liefhebbers



Bericht door doov »

Als er genoeg waterstof is, dan is dat verlies geen probleem.
Zo was het met fossiel immers ook.
Gebruikersavatar
MarioS
Berichten: 159
Lid geworden op: za 16 jun 2007, 23:58

Re: tesla liefhebbers



Bericht door MarioS »

Ik rij inmiddels 3 jaar volledig elektrisch en zou niet meer anders willen. Actieradius van 600km is prima te doen, in 30 min zit de batterij weer voor 80% vol.
Voor campers zie ik juist zeer veel potentie in de toekomst voor elektrisch rijden. Veel meer vermogen, laag verbruik, veel minder onderdelen en dus onderhoud, accu’s laag in chassie zal stabiliteit en rijcomfort verhogen, veel minder geluid tijdens het rijden, eindelijk al je elektrische apparatuur kunnen gebruiken onderweg (nespresso ;) ) etc etc
Ja natuurlijk duurt het nog even voordat het allemaal zo ver is qua infrastructuur, verhogen van de capaciteit van de accus en dat het betaalbaar wordt voor iedereen. En er zal vast eerst nog een markt voor hybride komen, maar over een jaartje of 5-10 zal het snel gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chausson Ti728EB Titanium
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: tesla liefhebbers



Bericht door HJM »

de Jonckheer schreef:
wo 07 aug 2019, 7:59
@HJM. Ik zie de link met waterstof (waar ik het over had) en paard en wagen niet helemaal. Maar misschien heb je maar de helft van mijn berichtje gelezen?
Het ging vooral om de andere helft idd.: nee zeggen en ontkennen en slechts open willen staan voor wat niet kan heeft vaker niet dan wel verbetering gebracht.
Electrisch is top rijden, laden gaat vlot en kosten zijn lachwekkend op dit moment rijd ik voor € 0.035 p/km gemiddeld en 100% windenergie :cheers:
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: tesla liefhebbers



Bericht door jansloos »

de Jonckheer schreef:
wo 07 aug 2019, 7:37
En niet aan een of andere paal moet die of defect of bezet is.
Nou zijn wij wel gewend om "aan de paal" te staan :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Kroppie »

soms ook voor paal :mrgreen:

als de fabrikanten nu maar eens zo eensgezind zijn om allemaal dezelfde stekkers te gebruiken, scheelt een heleboel grondstoffen en produktie, lijkt me iets voor de regeringen omdat gewoon te verplichten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: tesla liefhebbers



Bericht door HJM »

Tja, ook zoiets, die eikels van fabrikanten maken wagens voor allerlei soorten brandstof, zouden ze moeten verbieden dat gedoe van uitzoeken wat je eigenljjk moet tanken :evil:
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Autocaravana »

Als er genoeg waterstof is, dan is dat verlies geen probleem.
Zo was het met fossiel immers ook.
Is dit cynisch bedoeld? Of weet je niet waar je over praat?
Heb je je nooit afgevraagd waar waterstof vandaan komt? En hoe zo is verspilling van fossiele energie geen probleem?
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Vopper »

Ik heb ook nog nooit een schatting gezien van de verzwaring en opwekkingscapaciteit van het het electriciteitsnet en hoe lang zoiets duurt.
Wel enkele wilde verhalen om de accu's van de Makita auto's te delen om pieken en dalen op te vangen, nou veel succes. Wil je onverwacht weg, :wtf: jammer, net accu leeggetrokken, had u maar moeten melden. :lol3:
(toch maar m'n ouwe jiepie aanhouden, kan zelfs op illegaal gestookte jenever lopen :lol3: :lol3: )

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: tesla liefhebbers



Bericht door vanHooltje »

Tesla rijders maken meer schade, en duurder qua reparaties. Zal de premie bij de verzekering wel fors oplopen!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6967206 ... enzineauto
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

tesla liefhebbers



Bericht door Marco Polo »

Zakelijke veelrijders.
Risico sowieso hoger (en daar is de premie vaak ook naar).
Probleem is meer de kosten van reparatie,
Veel toeters en bellen waardoor schades ook gelijk duur uitvallen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tesla liefhebbers



Bericht door Kroppie »

die verzekeraars kijken daar echt wel naar hoor, komt helemaal goed.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: tesla liefhebbers



Bericht door B1gcheese »

Ik probeer mijn baas ook zover te krijgen dat ik zakelijk een elektrische auto kan rijden. Een Tesla zal het niet worden maar er zijn tegenwoordig Koreanen met een hele fatsoenlijke actieradius. Wel een levertijd van een jaar, moet nog maar zien of ik er dan nog werk. Maar anders wist ik het wel.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: tesla liefhebbers



Bericht door HJM »

Waarden,
Zonder iets te willen stellen maar als ervarings deskundige: Amerikaanse techniek en betrouwbaar in één zin vind ik al een dingetje.
Mijn vorige Slopel Krampera (duidelijk toch) was een verstickerde Chevrolet, US made dus....in 100.000 km 6 x wegenwacht dus eigenlijk k** auto.
Mijn huidige Koreaan ruim onder de 50k haalt gewoonlijk de laatste 15k km een 400 tot 500 km zonder gedoe, dus de producten van dhr Musk als standaard nemen zal ik niet vlot doen. Bedenk dat de Koreanen erg goed met stroomzaken zijn en dat ik dus 6 tot 7 km op een kw haal, vraag een Tesla rijder maar eens :oops: .
Elektrisch heeft een erg goede toekomst denk ik vooral omdat we sinds rond 1900 erg veel verzonnen hebben voor verbrandingsmotoren, die progressie verwacht ik nog in elektra, toekomst op stroom(groene) geloof ik zeker in!
Groeten, binnenkort vanuit een dieselbus,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Plaats reactie