Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door Oom Willie »

Nieuwe Tolbadge of iig andere tarieven. Bip&Go 4 landen € 1,70 per werkelijk gereden maand.

https://www.spanjevandaag.com/20/07/201 ... in-spanje/
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door hurktoilet »

Wel rekening mee houden dat je zowel bij Bip@Go als bij concurrent APRR/Area een nieuwe badge nodig hebt. Met een oude badge kom je buiten Frankrijk niet ver.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: tolbadge



Bericht door Pienmajer »

Cee Pee schreef:
di 19 feb 2019, 19:14
Nu we het toch over die tolbadge hebben, ik heb een tolbadge voor Frankrijk maar die zou ik willen wisselen voor een tolbadge Frankrijk, Italië, Portugal en Spanje.
Hoe kan ik dat zo makkelijk mogelijk doen?
Gisteren gedaan.
Ga maar de anwb met ID bewijs, kentekenbewijs en bankpas.
Kost voor 4 landen circa €22 eenmalig.
Binnen 15 minuten klaar.

Als je de tolbadge van Frankrijk via de ANWB gekocht hebt, dan anuleren zij deze.
Ik heb een mail naar de APPR gezonden en zij hebben mij een adres gegemaild, waar ik de tolbadge naar toe moest (terug) zenden.
Groet,
Pat
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door gjvonk »

De Area site heeft overigens meerdere taalkeuze mogelijkheden, even op de vlaggetjes bovenin letten. Verder vind de klasse indeling plaats op de hoogte; niet op kenteken. Ook in Portugal waar kentekens op sommige routes worden gescand: het kenteken is er voor de 'identificatie': wie gaat de rekening betalen? De klasse indeling wordt door de meetsystemen bepaald.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door jurgenc »

Bij area moet je wel verklaren dat het een Kl 1, 2 of 5 voertuig is. De nrplaat moet juist zijn als je de badge gebruikt in Portugal en Italië. In Frankrijk en Spanje maakt het niet uit, maar je mag de badge niet gebruiken als je bijv een camper van + 3.5 ton hebt of hoger dan 3 m.
Ik weet niet waar de melding van komt dat je 10 € moet extra betalen als je de badge meer dan 1 jaar niet hebt gebruikt. Dit klopt niet (toch zeker niet bij area) heb het zelf getest.
H20
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door Cee Pee »

Volgens mij is het € 10,= bij 24 maanden niet gebruikt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door seth_space »

Oom Willie schreef:
za 20 jul 2019, 23:18
Nieuwe Tolbadge of iig andere tarieven. Bip&Go 4 landen € 1,70 per werkelijk gereden maand.
Prijs klopt niet helemaal. 1,70 per gereden maand is alleen voor frankrijk. Als je bijv ook spanje of italie doet in diezelfde maand komt daar 2.50 bovenop.
Dan is het dus 1,70+2,50= 4,20 samen.
Maandabonnement:
€ 2,50/gereden maand in Spanje en Portugal

+ € 2,50/gereden maand* in Italië
€ 0 in de maanden waarin u niet rijdt.
Bovenop uw Frankrijk-abonnement
bij niet gebruik voor 12 achtereenvolgende maanden volgens de standaard tarieflijst:
per maand gebruik en per badge. Uitsluitend gefactureerd in de maanden waarin de badge gebruikt wordt; bij niet-gebruik van de badge voor elke achtereenvolgende periode van 12 maanden worden kosten voor niet-gebruik ter hoogte van € 10 gefactureerd de 13de maand. €1,70
https://www.bipandgo.com/nl/conditions- ... -de-vente/


Andere kaarten:
https://www.telepeagepourtous.fr/fr/par ... ifaire.pdf

geeft aan:
Frais de non utilisation du badge pendant 24 mois ........................................................ 10,00 e
ofwel: Kosten voor niet-gebruik van de badge gedurende 24 maanden ......................................... ............... 10.00 e
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door solange »

Misschien is dit niet belangrijk maar ik wil wel even melden dat de nieuwe tolbadge voor europa (frankrijk, spanje, portugal en italie) een groter model is dat in onze camper bijvoorbeeld niet kan geplaatst worden als we tegelijkertijd ook de plisées willen dichtdoen. Bij de gewone tolbadge kan je ze makkelijk afnemen en enkel de clips laten zitten. Bij de tolbadge Europa is die clips keivast aan de badge zelf...niet simpel af te nemen dus. Wij gaan ze dus niet vastkleven voorlopig maar gewoon voor de ruit houden als we bij een péage komen. Bip & Go hadden dit handiger kunnen oplossen vind ik.
groetjes,
solange
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door hurktoilet »

Drie jaar terug omgewisseld voor badge die in Frankrijk en Spanje te gebruiken is, die kon je nog steeds van die clip afschuiven.
Dat je m niet van de houder af kunt schuiven is so wie so onhandig, want volgens mij wordt vanwege diefstalgevaar aanbevolen de badge te verwijderen als je 'm niet gebruikt...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door Going »

Hier is meerdere malen boven 3,5 ton is de badge niet mogelijk.
Is er een badge voor de zwaardere camper?
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door jurgenc »

Cee Pee schreef:
zo 21 jul 2019, 21:51
Volgens mij is het € 10,= bij 24 maanden niet gebruikt.
Bij area niet dus. Blijkbaar toch verschil per Autoroute uitbater.
H20
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door jurgenc »

solange schreef:
zo 04 aug 2019, 23:30
Misschien is dit niet belangrijk maar ik wil wel even melden dat de nieuwe tolbadge voor europa (frankrijk, spanje, portugal en italie) een groter model is dat in onze camper bijvoorbeeld niet kan geplaatst worden als we tegelijkertijd ook de plisées willen dichtdoen. Bij de gewone tolbadge kan je ze makkelijk afnemen en enkel de clips laten zitten. Bij de tolbadge Europa is die clips keivast aan de badge zelf...niet simpel af te nemen dus. Wij gaan ze dus niet vastkleven voorlopig maar gewoon voor de ruit houden als we bij een péage komen. Bip & Go hadden dit handiger kunnen oplossen vind ik.
groetjes,
solange
Bij area is het een kleine badge en die kan je nog steeds van de clip verwijderen.
H20
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door solange »

Oh...Area ken ik niet...Heb mijn badge online gekocht via bip and go...
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal



Bericht door limos07 »

Wij hebben van area-enligne.com
Heb je problemen? Schrijf gewoon een mail in het Nederlands en je krijgt via anwb.fr hollands antwoord
En nu pas omgeruild voor portugal en spanje.en frankrijk natuurlijk

http://www.area-enligne.com/Area/accuei ... ge=ACCUEIL
Plaats reactie