Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Apfloyd
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 13:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Apfloyd »

Goedemorgen,

Al even actief maar dat was nog in mijn camperloze periode,deze is vandaag officieel beëindigd want na al die jaren van dromen en denken ben ik in het bezit gekomen van een iveco daily 1 camper met komplete polyesteropbouw. Ik heb zelf autotechniek gestudeerd maar 26 jaar geleden ermee gestopt en de rolluiken zonweringen en kozijnen ingegaan,dus het autotechniek gedeelte is behoorlijk roestig🙄🤭🙄 maar fietsen verleer je ook niet en juist daarom blij met deze daily type 1. Geen computergedoe maar ouderwets techniek die op veler manieren oplosbaar is onderweg voor mij. Op mijn 23e voor het eerst naar Scandinavië toe gegeaan en was meteen verkocht vervolgens jarenlang met div caravancombinaties in Noorwegen geweest. Sinds mijn scheiding 9 jaar geleden niet meer ernaatoe kunnen gaan maar dit jaar is het eindelijk weer zover en met een camper. Ik heb grote ervaring ook met campervakanties omdat het toenmalige reisgezelschap ook een camper hadden en daarmee de nodige dingen had meegemaakt van stormen op de westkaap waarbij een knaus caravan tegen onze bus aanwaaide tot een rijplaat op de ferry die te vroeg naar beneden werd gelaten door personeel en de alkoof als een sardieneblikje in elkaar drukte.
Graag zou ik in contact willen komen met vooral nu iveco kenners die ik waneer nodig can contacten over de techniek. Dankjewel voor de acceptatie alvorens ik de camper aangeschaft had 🤣🤣🤣 en ben blij met iedere reactie die hierop gaat komen.(het buisje steradent zit al in de tank👍🇧🇻👍)

Groetjes en veilige km's allemaal,

Albert.
Bijlagen
IMG-20190719-WA0006.jpg
IMG-20190719-WA0006.jpg (133.56 KiB) 1220 keer bekeken
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom en heel veel plezier met je camper :thumbup:
(wel de steradent weer eruit spoelen natuurlijk).
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Apfloyd
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 13:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Apfloyd »

Ik kan mooi onze gebitten reinigen straxxxx🤣🤣🤣
Gebruikersavatar
Nederfransman
Berichten: 74
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 11:12

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Nederfransman »

Bonjour mes ami(es) Neerlandais.
Ik ben een Nederlander die inmiddels 17 jaar in Frankrijk woont en sinds een maand of negen in het bezit is van een Camper.
Niet altijd begrepen door de mensen in mijn omgeving: je hebt een groot huis, veel land en toch kies je voor een huisje van een paar vierkante meter...
Mijn Camper is een Font Vendome Grand Venise: een buscamper op basis van een een Renault Master en voor mij alleen een groot plezier.
Boîte auto en in een mooie kleur, die niet erg opvalt als je ergens "wild" kampeert. Mijn Camper dateert uit 2007 en heeft twee eigenaren gehad: de eerste overleden na 2 jaar en de tweede bijna... 32.000 km in zo veel jaar en dus bijna als nieuw. Ik heb de technische zaken (het autodeel) meteen up to date gemaakt (de distributieriem was bijna "verglaasd); van binnen is bijna alles als nieuw.
Ik heb afgelopen "winter" al diverse trips in de omgeving gemaakt, waarbij een nacht aan de voet van de Tourmalet eind januari een zeer bijzonder begin was van een nieuw leven als Campingcariste, zoals de Fransen zeggen.
Renault Grand Master Font Vendôme Venise 120 pk boîte automatique
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom @Nederfransman, :thumbup:
foto's zijn ook welkom, veel genoegen op het forum.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rob A2 »

Tja, "Nieuw hier"? Eigenlijk niet. In de begin jaren van dit forum reeds lid geworden onder de naam Rob A. Destijds best veel uitgezocht als beginnend camperaar op dit forum. In 2001 eigenaar geworden (uiteraard samen met mijn partner Hanny) van een destijds grote integraal, een Knaus Travelliner 708G. Ruim 15 jaar hebben we met veel plezier gebruik gemaakt van deze camper. Een mooie en handige indeling. Groot en ruim. Begin deze eeuw waren er relatief weinig campers op de weg. Men zwaaide in binnen en buitenland nog naar elkaar. Als dat nu nog zou plaatsvinden dan heb je zo een arm of schouder blessure :-B :-B
In 2016 de camper verkocht en ook mijn Land Rover (nadat deze ook een keer echt werk op IJsland heeft mogen verrichten). Vervolgens een T6 Multivan op geel kenteken gekocht in Duitsland en geïmporteerd. Nee, geen camper uitvoering. Ik wilde niet steeds met een camper rondrijden en daarnaast een 7-zitter hebben. Wel een aantal meubelstukken gemaakt zodat er een bed van 150x200 mogelijk was en een eenvoudig ladesysteem voor en achter. Hierdoor kon de T6 snel omgebouwd worden en voorzien worden van een koelkast & toilet (porta potti). Natuurlijk ook een luifeldoek aan de buitenkant. Draaibare stoelen waren niet haalbaar aangezien er elektrisch verstelbare inzaten en ik al bijna met mijn hoofd tegen het dak zit. De bus is technisch voorzien van alle gemakken, incl. standkachel en open dak. Na drie zomers (incl. voorjaar en najaar) genoten te hebben van deze bus hebben we in september vorig jaar het plan opgevat om een echte buscamper te gaan bouwen. Zo'n normale T6 is best klein bij slecht weer en ik ben best groot (ruim 195 cm) En dan ga je op zoek naar informatie op internet en dan kom je vaak uit op......Camperforum.nl Dus weer veel info hier gevonden. Ik was vele jaren niet meer echt actief op dit forum en echt kwijt onder wel e-mailadres ik mij ooit aangemeld heb. En dan is er geen andere keuze dan je opnieuw aanmelden. Tenzij Aloys mijn oorspronkelijke aanmelding binnenkort weer actueel weet te maken :wink: :wink:
De nieuwe buscamper is bijna klaar en heeft in onaffe versie reeds vier weken vakantie er op zitten. Over deze buscamper zal ik wat meer informatie over zaken zoals keuzes, technische oplossingen, bouwervaringen onder de rubriek "Zelfbouw" zetten.

Ook even een foto (toegevoegd op 25-juli-2019):

Afbeelding

gr. Rob
Laatst gewijzigd door Rob A2 op do 25 jul 2019, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom terug Rob A
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Mauke
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 apr 2019, 23:03
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mauke »

Beste medecamperaars, al enkele maanden lid van de club, maar dit is pas mijn eerste bericht. Na jaren met een caravan door Europa gezworven te hebben, kwam er vanuit het werk de mogelijkheid om elektrisch te gaan rijden. De bedoeling was om dan de caravan te verkopen en na de zomer te gaan kijken voor een camper (dit was immers al jaren een wens na 2x gehuurd te hebben). Na maandenlang internet afgestruind te hebben, leek de keuze gemaakt te zijn: een Knaus travelliner integraal. 's morgens caravan verkocht en 's middags camper gekocht. Het is uiteindelijk een Knaus 658 geworden van 2001 met net 74.000 km.Motor 2.8 JTD. We zijn al enkele weekenden ermee weggeweest en het bevalt uitstekend. Ik wil nog een zonnepaneel monteren en in September wordt dan uiteindelijk een grotere reis gemaakt.
Bijlagen
Knaus 658 3.jpg
Knaus 658 3.jpg (70.59 KiB) 991 keer bekeken
Knaus 658 2.jpg
Knaus 658 2.jpg (48.25 KiB) 991 keer bekeken
knaus 658 1.jpg
knaus 658 1.jpg (120.23 KiB) 991 keer bekeken
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Mooie foto's welkom Mauke
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Unimerk
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 feb 2011, 10:55

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Unimerk »

Goedemiddag camperaars!

Blijkbaar ben ik al sinds 2011 lid, maar had ik nog nooit wat gepost.
Ik zal me toch maar eens even voorstellen.

Ik ben Niek, nu 27jaar oud. Diverse hobby's, onder andere terreinrijden (4x4).
Daarvoor heb ik een Nissan Patrol omgebouwd, die altijd per aanhanger naar een evenement wordt vervoerd.
Die hang ik achter onderstaande Chevrolet Van Camper:
2019-08-02_1728.png
2019-08-02_1728.png (789.73 KiB) 838 keer bekeken

Nu we net een kleine meid hebben mogen krijgen ben ik aan het onderzoeken voor een grotere camper die ook de Patrol mee mag, en kan nemen.
Wellicht een camper op een vrachtwagen, Scania V8 / Reo / 'leger' DAF.
1 omdat ik behalve buscamper niet echt campers vind die +3000kg mogen trekken
2 omdat ik gewoon gek van van Scania V8'en of oude legertrucks :P

Ik zoek hier dus voornamelijk info over camper op een vrachtwagenonderstel :thumbup:
Jeroenvk
Berichten: 3
Lid geworden op: di 29 mei 2018, 20:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jeroenvk »

Goeden morgen. Al een tijdje aan het mee lezen, maar ik dacht dat het nu wel tijd werd mij voor te stellen. Ik ben Jeroen, getrouwd, vader van 5 kinderen (tussen 25 en 18 jaar) en opa van 1 kleinkind.

Vorig jaar hebben wij (omdat de leidinggevende dat wilde) een camper gekocht. Het betreft een Knaus traveller uit 1989, 1.9td Fiat Ducato met 135000 km. En dan begint het.......

Oud beestje, dus interieur opknappen maar uiteraard kom je van het een in het andere.. Lekkage bij de achterwand, koelkast defect (deed het alleen op gas), dakluik lek. Allerlei zaken die een ervaren camperaar misschien van tevoren had gezien, maar wij dus niet. Hele camper maar leeg getrokken om overal bij te kunnen en zo niet meer verassingen over het hoofd te zien. Alle meubels gelijk maar aangepakt en opgefrist, bekleding ook. In de cabine 2 nieuwe stoelen uit een golf7. Elektra ook vernieuwd, nieuwe compressor koelkast met omvormer en straks nog zonnepanelen. Niet alles is al af, maar we zijn er al mee weg geweest. Normaal gingen we met de tent, dus nu is het al een stuk luxer...

Helaas niet alles gefotografeerd tijdens het verbouwen, maar hier toch een paar foto's om een idee te krijgen.

Ik hoop hier nog veel te mogen leren, alvast bedankt voor alle wijze lessen tot nu toe..

Groeten JeroenAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dirk82
Berichten: 1
Lid geworden op: za 03 aug 2019, 21:12

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dirk82 »

Hallo allemaal,

Ook wij willen ons even kort voorstellen, wij zijn Dirk 37, Janneke 30 en Hailey van bijna 6. We hebben sinds juni een Fiat Ducato met Bürstner opbouw T620 uit 1992.
Voorals nog zijn we blije kampeerders echter zitten we toch met een reden op dit forum omdat we nu in Frankrijk tegen een probleem met de camper aan lopen. Ik zal dus “even” het forum doorspitten en kijken of ik het verlossende antwoord kan vinden. Zo niet ga ik om jullie hulp vragen.

Mvg Dirk Jannek en Hailey :wave:
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Isolde
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 05 aug 2019, 9:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Isolde »

Ook ik ben nieuw hier. Forumnaam Isolde en ik woon in België.

6 jaar geleden huurden we een LMC camper en trokken we (echtgenoot, 3 kinderen, 3 honden en ik zelf zoals altijd aan het stuur, mijn man houdt niet van autorijden) door Frankrijk. Normandische kust en verder naar Mont-Saint Michel, Saumur (waar ik ons bijna vast reed op een plaatselijke markt met omleiding en eenrichtingstraat met lage brug).
2 jaar geleden met een vriendin een een hele oude campervan naar Verenigd Koningkrijk.
En nu net een paar weken terug van Noorwegen (via Duitsland, Denemarken, Zweden en zo terug) , opnieuw met een huurcamper van 7,5 meter lang, ikzelf, 2 pubers en 4 honden. Heerlijke reis en ik wil zo terug...

En nu ben ik dus aan het uitkijken naar een eigen camper.
Niet zo groot als de laatste en zeker met minder rijlawaai, wat meer comfort dan die oude bus van mijn vriendin, meer vermogen dan die waar ik in Noorwegen mee reed, kortom, ik weet door de vorige ervaringen wel zo ongveer wat ik wel en niet wil maar het aanbod is groot en om daarin precies te vinden wat ik zoek...

Bezoekje aan Düsseldorf eind deze maand komt er zeker en verder hoop ik hier heel veel te lezen en bij te leren!
Plaats reactie