Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door PaulBng »

Een tafel ventilator. Deze keer nog niet uitverkocht bij de bouwmarkt.
Wel voor thuis, maar misschien gaat ie over anderhalve week gewoon mee in de camper. 50w. Kan zelfs op de omvormer.
Gaat de kat leuk vinden
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Arie55 »

Daar heb ik ook aan gedacht, Paul. De blokkah ventilatoh mee in de camper. Euh, 40Watt? Hoe lang houdt de accu dat vol? Overdag geen punt, wordt bijna direct door de zon gevoed. 's nachts is het een ander verhaal. 8 uur laten draaien x 40W = 320Wh. Dat ding trekt bijna half mijn accu leeg! En dan reken ik geeneens de vrieskist mee. Alle kleintjes maken de accu leeg.
Kreeg toen het idee om een computer ven te gebruiken. Die dingen vergen beduidend minder vermogen. Ik zoeken op tweakers.net naar 1 die veel lucht verplaatst en weinig lawaai maakt. Die vond ik. De plaats van opstelling heb ik ook al, een rail van een gordijn die in de buurt van het bed zit. Voordeel dat de ventilator bij het bed kan, is dat ongenode muggen mij niet vinden. De CO2 die ik verspreid waait weg.
Omdat ik het woord gratis zo graag bezig, eerst maar een proef met een ventilator die ik heb inzetten. Dit is wat ik ervan gemaakt heb. De stl files van de 'toeter' en andere kant zijn verkrijgbaar. Effe een emailtje

Arie
Bijlagen
VentFrutsel.jpg
VentFrutsel.jpg (57.39 KiB) 1567 keer bekeken
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Mooi gedaan Arie. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Arie55 »

volgens mij was het jouw idee om een computer ven in te zetten. Dat je niks zegt over de vorm van de 'toeter' dat het een bellmouth had moeten zijn :crazy:

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Janoteppe
Berichten: 174
Lid geworden op: wo 04 okt 2017, 11:04
Locatie: Leeuwarden

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Janoteppe »

Ik heb een doos vol nieuwe computer ventilatoren, maar dan de grote uitvoering, 12 volt, 12 x 12 cm met 3 standen schakelaar. Ik heb er 2 naast elkaar achter het bovenste rooster van de koelkast gebouwd met een schakelaar voor in- en uitschakelen, en 4 stuks (zie foto) in een stuk plexiglas in mijn grote dakluik gebouwd. De plaat ligt los, en ik kan hem naar wens omdraaien voor naar binnen of buiten blazen. Met name de 3 standen schakelaars erop zijn handig. Ventilatoren zijn heel erg stil, je hoort alleen windgeruis als je er onder staat. Ik heb er nu nog 1 stuks, 10 euro.
Bijlagen
rsz_dsc_1258.jpg
rsz_dsc_1258.jpg (113.5 KiB) 1515 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Janoteppe op za 27 jul 2019, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Jan. Tot ziens onderweg in mijn Hobby.......

Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?
PDJ

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door PDJ »

Mocht je er nog 4 over hebben, dan heb ik daar wel intresse in. Ga je zo ff een pm sturen :wink:
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door nicolasfirst »

Nadat mijn vrouw vorige week door haar, al jaren oude, camping stoel is gezakt hebben we besloten om nieuwe stoelen aan te schaffen. We kwamen al snel uit op deze van Bardani. Lekker comfortabel en iets groter en zwaarder dan onze huidige kampeerstoeltjes.
bardani-toscane-new-3d-comfort-campingstoel-platina-grey.jpg
bardani-toscane-new-3d-comfort-campingstoel-platina-grey.jpg (22.73 KiB) 1333 keer bekeken
Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Zadowolony »

Vandaag een rondje Obelink. Daar moet je je wel inhouden met het gewicht van de camper in je achterhoofd.
Een thule sunblocker voorkant van 3.30 m voor aan de luifel, thule stormbanden, raamafdekking voor de voor-en zijruit gekocht, twee lampjes en twee zwembroeken voor manlief.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door B1gcheese »

De houtskool BBQ is toch wel de nieuwe hobby inmiddels. Thuis heb ik een grote Weber staan maar die neem je moeilijk mee in de camper. Toen ik deze Weber 'Smokey Joe Premium' op Marktplaats zag was hij snel verkocht, splinternieuw in de doos voor 15 euro. Normaal leg je hier zo'n 70 tot 80 euro voor neer dus ik ben een blij ei :thumbup:

Afbeelding
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door PaulBng »

Vanmiddag een Fiamma Turbo Vent gehaald in Schijndel. En wat Sikka 221 kit.
Deze week proberen te plaatsen. Als het een beetje meezit kan ik dezelfde gaten gebruiken.

De verduistering van het oude luik past op de nieuwe. Scheelt weer.

Het houten frame binnen moet wel vervangen worden. Misschien gaat daar wel de meeste tijd in zitten...
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door bently »

Nieuwe stoelen ter vervanging van de oude Crespo stoelen die al +/- 15 jaar oud waren.
Nu Crespo Air-de Luxe met voetensteun. Zitten/liggen prima en heel licht in gewicht. ( ook geen zit/lig kussens meer nodig ! )
DSC_0116 (2).jpg
DSC_0116 (2).jpg (131.33 KiB) 617 keer bekeken
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door appellover »

Prachtige stoelen, kun je er weer 15 jaar tegen.


Groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door ben19 »

125 liter diesel tank gekocht compleet met ophangbeugels en pomp/vlotter voor een mooie prijs in Duitsland,moet mn nog even op halen.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Een nieuwe E-reader met groot 10,3" scherm!

Afbeelding

https://ereader.store/en/store/onyx-boo ... ro-48.html

Mijn mijn "oude" KOBO One 7,8" gaf 3 dagen voor het verlopen van de garantie de geest. Toen ik contact opnam met de leverancier (De Koele Blauwe Jongens), bleek dat hun slogan "Alles voor een glimlach", de lading beslist niet dekt. :bang:
Altijd minimaal 2 jaar garantie, staat er op hun website. Maar geen minuut méér!!!! En dan te bedenken dat ik daar de afgelopen 3,5 jaar voor dik € 700,- aan E-readers heb gekocht. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Maar, eerlijk is eerlijk, ik was een paar dagen te laat met reageren. Ik had eigenlijk gelijk moeten bellen toen hij het niet meer deed en niet eerst thuis de doos en factuur gaan zoeken.


Nu maar hopen dat het met deze wat beter gaat. Ik heb hem genomen omdat ik ook altijd een dagboek bij houd. Met deze kan ik dat op de reader doen. Aangezien het brein op Android is gebaseerd, kunnen er ook veel andere dingen mee gedaan worden.
Ik heb hem net binnen en een zichttermijn van 14 dagen. Even naar gekeken en vanavond er maar eens mee verder. Het ziet er goed uit tot nu toe.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie