Nieuw versus oud

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Nieuw versus oud



Bericht door willemzon »

Precies. Gewoon veel te veel van het goede. Het maakt de camper alleen maar duurder en er kan meer kapot gaan. Ik heb dat nooit goed begrepen.
Maar ik ben natuurlijk veel dommer dan de ontwerpers :shock:
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuw versus oud



Bericht door Bob Diesel »

12 jaar geleden
ook zo,n moment gehad
viewtopic.php?f=1&t=8398801&p=331230

en 4 jaar terug
ook een kronkel

viewtopic.php?f=11&t=8448608
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw versus oud



Bericht door Dafluc »

De ontwerpers stoppen het er anders alleen maar in omdat het verkoopt. Dus we zijn het uiteindelijk gewoon allemaal zelf schuld :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw versus oud



Bericht door B1gcheese »

Toen ik de oude camper (2004) verkocht was mijn huwelijk bijna ten einde. Want hoewel we besloten hadden te verkopen vond mijn vrouw het toch wat snel om één dag na de laatste vakantiedag de Weinsberg in de verkoop te doen. Inmiddels hebben we alweer bijna een jaar de Knaus (2013) en is ze de oude compleet vergeten. En je kunt zeggen wat je wil maar het verschil in comfort tussen een Renault Master uit 2004 en een Fiat Ducato uit 2013 is aanmerkelijk. Maar misschien heeft de overgang van 120 naar 180 pk daar ook wat mee te maken :wink:

En als het ons gegund is kopen we over een paar jaar weer een nieuwere. YOLO.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw versus oud



Bericht door Kroppie »

m.a.w., we laten ons de rotzooi gewoon aanlullen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Nieuw versus oud



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

IMG_0645.jpg
IMG_0645.jpg (97.58 KiB) 490 keer bekeken
Onze oude en "nieuwe" bij elkaar, de oude uiteindelijk verkocht omdat het steeds moeilijker werd om aan onderdelen te komen, er kinderen kwamen (iets met kinderstoelen en gordels enzo) en de opbouw veel restauratiewerk nodig had.
Het laatste zetje was de gewijzigde oldtimerregeling, hij was ouder als 40 jaar en daardoor interessant. (was ook zo verkocht)

En bovendien, ik eigenlijk altijd al zelf iets wilde bouwen omdat ik het beu was het knoeiwerk van anderen te fixen, en ook niet wilde wachten tot over zoveel jaar, je weet maar nooit wat je gebeurt in het leven. (de Hanomag is eens bijna afgebrand omdat de 12V voedingsdraad van de koelkast met VD draad en kroonsteentjes gemaakt was, dat was zo verhard dat de draad bros was en de isolatie er op sommige plekken vanaf gevallen was, dat was nog maar 1 van de vele, vele dingen die je tegenkomt bij zo'n oud ding)

De LT was toen 10 jaar oud, inmiddels ook al weer een jaar of 5 geleden -die is ook al (bijna?) oud. Het enige moderne wat daar zo'n beetje op zit is common-rail.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Nieuw versus oud



Bericht door iSonic »

Ach we hebben het over een paar lampjes. Verder is er niks wezenlijks toegevoegd aan een camper kwamfunctionaliteit. Ze rijden veel beter en prettiger dat wel. Maar kwam kampeer comfort zijn het geen wezenlijk verschillen. Zaken als level systemen, Solar zijn nog steeds opties. Dus hoe anders is een moderne camper dan een oudere?
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw versus oud



Bericht door macfocus »

Bijvoorbeeld in de kwaliteit van bv de kachelelectronica (schakelaars en dergelijke) het is allemaal goedkope troep. Hoeveel gezeik mijn ouders met hun nieuwe campers de afgelopen 18 jaar niet gehad hebben...
Er gaan veel dingen stuk, het lekt altijd, ga zo maar door. Als de dealer coulance gat geven omdat decamper er zo vaa’ heen mowt, dan zegt dat wel iets.
Alles is tegenwoordig elektrisch en gaat ook stuk. Mijn trapje bv. is gewoon mechanisch, lomp, niet persé handig, maar doet het altijd.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuw versus oud



Bericht door de Jonckheer »

Mijn voormalige touringcar uit 1982 is onze eerste én laatste camper. Ik wil niet in een kleintje bivakkeren, als dat moet vanwege rijbewijs o.i.d. dan stop ik ermee. De overgang is te groot als je 12 meter gewend bent. Bovendien ben ik nergens fanatiek in dus ook niet in het camperen.
Behalve meer vermogen en vaak een automaat wat veel moderne touringcars hebben zijn die nieuwere niet echt meer comfortabel dan mijn oude. Luchtvering, luchtremmen en een luchtgeveerde stoel is nu normaal maar heeft de mijne ook.
Qua betrouwbaarheid en levensduur zit dat allemaal wel goed. Ik ben met een nog jonge Setra dubbeldekker naar Parijs geweest waar ruim een miljoen km op stond doordat die bus als Flixbus 3 keer per week van Amsterdam naar München tufte en dan gaat het snel met de kilometers. :lol: In ieder geval met dezelfde motor en bak en niks van te merken. Geen vermogensverlies of wat dan ook.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Nieuw versus oud



Bericht door Bas vd laar »

Mijn camper is 30 jaar oud en alles is nog origineel en werkend.
Koelkast, kachel, boiler, afzuigkap, meters, toilet, alle greepjes,alle scharnieren van de kastjes, ramen en uitzetters, bekleding enz.
Ook technisch zijn er nog geen grote zaken vervangen, de bak is nog origineel, de turbo is nog de eerste.
Wel is mijn linkeraandrijfas nu hoorbaar, die moet een keer vervangen worden.
Ik spaar hem niet echt want we rijden best wel door met deze camper, maar ik geef hem wel elke 10.000 km nieuwe olie van een A merk en rijdt hem altijd rustig warm.
Plaats reactie