Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
nic58
Berichten: 6
Lid geworden op: do 02 mei 2019, 13:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door nic58 »

Even voorstellen:

Mijn naam is Nic en woonachtig in Noord-Holland. Sinds april van dit jaar hebben we een kleine campertje aangeschaft en onze personenauto de deur uit gedaan. De kinderen zijn de deur uit en we krijgen de tijd voor onszelf. Het is de bedoeling om er naast de vakanties, weekeinden weg er ook dagelijks mee te gaan rijden. Het is een Iveco Daily 3 uit 2003 geworden. Een ex-brandweermanschappenbus. Het hoge trekgewicht ervan trok ons aan. Regelmatig gaat de trailer met de motor en fietsen mee.
Tot op heden regelmatig dit forum geraadpleegt ter informatie, maar nu ben ik tegen een serieus probleem aangelopen. Dat zal ik in een andere groep aan de orde stellen.
Had al eerder gezien dat Silvos een gelijke camper heeft omgebouwd. Misschien dezelfde?
Tot op heden de remdrukverdeler bij de achteras vervangen, een nieuwe accu en een lagerbus van de bladveer. De klus voor de komende tijd is om de beginnende roestduivel te lijf te gaan.
.
IMG_20190710_192347523.jpg
IMG_20190710_192347523.jpg (120.65 KiB) 633 keer bekeken
Groet,
Nic
Taking the long way home.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom Nic. Leuke bus :thumbup:
Afbeelding
FamDamen
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 15 jul 2019, 10:31

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FamDamen »

Hallo allemaal,

Bedankt voor het toelaten op deze leuke site.
Onze naam: Willem en Willy Damen en wonen tussen Utrecht en Breukelen in.
Wij zijn nog niet in het bezit van zo'n prachtige mobile. Gaan eerst nog op vakantie en dan op jacht.
Dus einde jaar begin volgende jaar hopen wij er eentje te bezitten. Voor alsnog is het nu oriënteren, lezen, vragen, kijken.
Manlief is al een jaar met pensioen en ik ga 16 oktober van de vrije tijd genieten. Het is de bedoeling dat we heerlijk gaan rondtrekken in Europa.
Tips en trics zijn natuurlijk van harte welkom.

Hartelijke groet van ons
Willem en Willy
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom Willem en Willy

Ga lekker genieten. :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
FamDamen
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 15 jul 2019, 10:31

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FamDamen »

Klopt het dat de nieuwste berichten op de laatste pagina staan?
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Dat klopt! En welkom hier :wave:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Hangt ervan af hoe je het forum benadert.
Met Tapatalk kan het andersom.
Via de web interface is het, dacht ik, instelbaar. En hangt ervan af of je als gast kijkt of inlogt.
Koekblik
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 aug 2018, 16:04

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Koekblik »

Hallo allemaal!

Ergens in 2018 heb ik (vrouw, 31) mij al aangemeld omdat ik samen met mijn vriend (35) een oude Mercedesbus op het oog had -het koekblik- die we wilden ombouwen tot camper. Dat avontuur ging niet door en nu staan we hopelijk aan de vooravond van een nieuw avontuur. We hebben een Pössl roadmaster op het oog en kunnen niet wachten om er samen met onze dochter van 2 op uit te gaan. Ik hoop me snel te melden in het 'show je camper' topic en in de tussentijd lees ik hier met veel plezier al jullie verhalen en tips, :D
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Van harte welkom ,ook zonder koekblik.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Herr ADRIAAN
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 17 jul 2019, 12:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Herr ADRIAAN »

Nieuw hier, jawel.
Maar ik ben slechts een nieuwsgierige meelezer zonder camper.
Vroeguh, jawel ik kom uit de omgeving van Den Haag, heb ik twee campers gemaakt van bestelauto's.
Een Citroën HY, u weet wel die mooie auto met de golfplaten uiterlijk.
Niks geen extra accu's, zonnepanelen of weet ik wat voor luxe.

We waren jong en konden overal staan met de camper zonder problemen.
In bossen, op het land, op de stranden in Europa.
Lang haar en baard, blonde vrouw met minirok, we waren zwervers.
Avontuurlijk waren en zijn we nog steeds.
Trokken door Europa en Marokko.
Daarna een Citroën C 25 of was het 35?, nieuw gekocht en een camper van gemaakt.
De benzineprijzen rezen de pan uit, een kind op komst en dat was dus het einde van de camperavonturen.
De prachtige Citroën verkocht met een dik verlies.
Tent, vouwwagen en caravan waren het gevolg.
Nu nog steeds zwervend door Europa, maar nu met caravan.

Voor ons geen camper meer om de doodeenvoudige reden dat het vrij staan amper mogelijk is.
Als ik zie hoe in Spanje en Portugal campers " vrij " staan schieten de tranen in mijn ogen.
Maar ieder het zijne, geniet van uw camper.
Ik geniet van dit forum omdat ik zie met welk een elan mensen een bestelauto of bus ombouwen tot camper.
Ik geniet van de bijdrage van Kroppie, wat een ervaring draagt Jos met zich mee.
Fantastisch.
En zo zijn er velen die het forum lezenswaardig maken.
Kortom, van mij geen bijdrage maar wel een dank aan de moderators voor het werk wat verricht wordt voor dit forum.

Met vriendelijke groet van een heer.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Een prachtige voorstelling,
hartelijk welkom "Herr ADRIAAN"
Blijf lekker mee lezen en schrijven. :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
bertusjan
Berichten: 88
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 21:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bertusjan »

Goedendag,
mijn naam is middelburg en ik heb samen met mijn vrouw hier op het forum al diverse vragen gesteld over hoe wat wie en waar over aanschaf van een camper.
In eerste instantie zochten we een buscamper (die hadden we ooit gehuurd) ook omdat deze de auto moet vervangen. We rijden maar 7000 km per jaar. Het is de fiat 290 burstner geworden uit 1994 met 2.5 diesel zonder turbo er zat een hele foto reportage bij van de revisie van de motor en bak van 2 jaar geleden ( tuurlijk moet je dat ook maar afwachten ) en hij is maar 5.20 meter lang dus past lekker op de parkeerplaats.
Hij is erg strak en netjes onderhouden, alle boekjes vanaf de aankoop incl handleidingen erbij dus wij zijn erg trots maar ook doodsbang eerlijk gezegd, zo van komt het goed? Houdt de motor het wel (het is wat anders als een 2.8 diesel met turbo van een jaar oud) :-)
Gelukkig hebben we hem verzekerd bij NKC incl sos hulp en zijn ook meteen nkc lid geworden.
Klein vraagje heb ik nog wel: wat moet ik eerst doen om de schoonwatertank te gaan gebruiken (die zal wel een lange tijd leeg staan of gedeeltelijk gevuld)?
Nou verder de paden op de lanen in :-) :-B
.
camper.jpg
camper.jpg (66.26 KiB) 568 keer bekeken
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Huub56 »

Vullen met 50 liter water met daarin opgelost 0,5 kg citroenzuur leidingen doorspoelen dag laten staan en dan leegpompen naar vuilwatertank. Tank dan spoelen met zuiver water leidingen doorspoelen en klaar voor een seizoen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Of een rolletje Steradent er in. Welkom en veel plezier met de camper, geniet!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie