Zoek nieuwe GPS tablet

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door herbybg »

Na dat de bevestiging van de tablet het liet afweten, zoek ik een nieuwe tablet...
Ik zoek er een met een organic led display (OLED) 7" in verband met betere leesbaarheid bij sterk zonlicht.
En Android 6+ versie.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Autocaravana »

Ik zou het in een (web)winkel proberen.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Gino608D »

Inmiddels zitten we op Android 9 en vanwege support en beveiligingsupdates zou ik voor de meest recente versie gaan. Het nadeel is dat er op dit moment maar twee tablets zijn die hier aan voldoen:

https://tweakers.net/categorie/822/tabl ... -AUimNGOMD
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Charles Franconi »

Ik heb zowel Android als Apple tablets in gebruik.

Persoonlijk zware voorkeur voor een Ipad. Werkt stabieler is mijn mening, maar ook duurder.

Charles
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Marco Polo »

Lees net klachten van een zekere Hoofdnoorman in een ander topic over alle zooi (adware) die je er bij Android gratis bij krijgt ;-)
Loop je toch weer mis als je een appeltje koopt :-)
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Arie55 »

bekijk dan eens de video's van Louis Rossmann op youtube en je denkt wel twee keer na om een apple aan te schaffen.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door jielus »

Ik heb even gekeken!

"Louis Anthony Rossmann (born November 19, 1988)[1] is an American independent repair technician, YouTube personality, and right to repair advocate. He is the owner and operator of Rossmann Repair Group in New York City, a computer repair shop established in 2008 which specializes in logic board-level repair of MacBooks."

Hij klaagt voornamelijk over de (on)mogelijkheden om Apple producten zelf te repareren.

Waneer je apparaatnaam de benaming wordt voor een hele groep gelijksoortige tablets dan is dat wel een compliment!

Apple is het beste, kost het meest en wordt het meest bekritiseerd door mensen die er geen hebben of ooit een hebben gehad.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 19 jul 2019, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Gino608D »

Marco Polo schreef:
vr 19 jul 2019, 15:00
Lees net klachten van een zekere Hoofdnoorman in een ander topic over alle zooi (adware) die je er bij Android gratis bij krijgt ;-)
Loop je toch weer mis als je een appeltje koopt :-)
Dat ligt niet aan Android, maar aan de leverancier die meent er een hoop zooi op te moeten zetten.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Marco Polo »

Oké, gaat de klacht over Samsung ;-)
Maar die schijnen niet de enige te zijn.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door seth_space »

Android is niet voor niets sterker aan het groeien dan ios
In de Apple tablets zit voor 90% dezelfde hardware dan de doorsnee Android alleen tegen een veel hogere prijs. Wij hebben een iPad en een Samsung tablet. Op vakantie gaat de Samsung mee. Kan veel meer tegen ca de helft van de prijs. Kritisch zijn op apps is bij beide systemen erg belangrijk.
Verder moet ieder voor zich uitmaken hoe hij/zij het geld wil besteden.
Wel rekening houden met het feit dat de goedkope ipads het 2 dollar chipje om GPS satelliet data te kunnen lezen, niet bezitten. Je moet tenslotte ergens op bezuinigen als Apple.
Ongewenste apps verwijderen van Android is vrij simpel. Daar zijn selfs apps voor. De veel beperktere keuze bij een Apple heeft wat dat betreft zeker zo zijn voordeel.
Laatst gewijzigd door seth_space op vr 19 jul 2019, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Aloys »

In 2012 een iPad aangeschaft, later een snellere, daarna eentje van het werk (onderwijs). Dus lesgeven
met de iPad. Toen weer een snellere van het werk, Femma een iPad Mini voor haar verjaardag. Ondertussen
dus ruim ervaring...

Toen met (pre-)pensioen, de iPad ingeleverd. Ik dacht, wat nu, wat kies ik? Een goedkope iPad voor € 500 of
een Samsung Galaxy Tab 2, 10", mét GPS voor nog geen € 200?

Ik koos deze laatste, gebruik 'm nu al bijna 2 jaar en weet nu al wat de volgende wordt: weer een Android!
(Femma heeft een iPad Mini met extra geheugen én GPS: kostte meer dan € 700! :crazy: )

Nou zijn ook de iPads wel goedkoper geworden, maar dan heb je nog altijd een dure tablet zónder GPS! En
ik koop ze de laatste jaren hier: https://www.belsimpel.nl/tablet (en ik krijg géén provisie :D )

Mijn advies: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019) T510 32GB WiFi Black, € 185,00.
En wil je graag kleiner: de 8" versie kost slechts € 135,00: https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy ... wifi/zwart
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Marco Polo »

Een recent vergelijk tussen Android en IOS.
https://www.digitaltrends.com/mobile/android-vs-ios/
Ondanks dat Android meer pluspunten heeft dan IOS geven ze toch de voorkeur aan IOS vanwege privacy en veiligheid.
De grote verscheidenheid aan Android varianten blijft de achilleshiel van dit systeem qua (beveiligings-)updates.
Uitzondering hierop zijn de toestellen die Google zelf uitlevert.

Stel je hier minder belang in en is prijs belangrijker voor je dan is Android de voor de hand liggende keuze,
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Bob Diesel »

een gsm geeft het met stock android
bij een tablet word dat lastiger

bij mijn chinees ,teclast nu 2 jaar oud
moest ik alleen een paar chinese apps verwijderen
daar na ,stock ,alleen Google
de maker van
en wat ik er op wil hebben
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Hoofdnoorman »

Neen, jullie zijn lekker. :-B

Ja inderdaad ik ergerde mij er aan dat ze konden zien dat ik ergens voor een winkel heb gestaan en ze mij vroegen of ik het leuk vond. Maar het is wel mijn eigen schuld als ik de locatie services aan zet. Ik schijn de advertenties uit te kunnen schakelen, maar dat moet ik allemaal nog uitvinden en heeft niet de hoogste prioriteit.
Als ik echt niet wil dat iemand ziet waar ik zit, heb ik Fake GPS al meteen bij aanschaf op mijn Samsung gezet.

En ik vind het altijd nog steeds beter als alle i****** apparatuur. Zonder meer een prachtige smartphone, dat moet ik beamen. Maar je moet een koffer meesleuren met stekkers, adapters en verschillende laadkabels.
Overigens kan ik dingen met de Android wat met de IPhone niet kan en die wil ik niet missen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie