Roest rond de voorruit

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
campermuis
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 16:56

Roest rond de voorruit



Bericht door campermuis »

Goedenmorgen,
rond de voorruit van mijn Vw Caravelle Camperbus zit nogal wat roest. Ik vermoed dat er ooit een nieuwe ruit is geplaatst en dat dat niet helemaal goed is uitgevoerd.
Mijn vraag: dit roest moet (natuurlijk) weg. Weet iemand een goed en degelijk carrosseriebedrijf in de buurt van Groningen die dit kan aanpakken? Kan Carglas, waar ik ben verzekerd, dit ook doen? En: wat zou het behandelen en plaatsen van een nieuwe voorruit ongeveer gaan kosten?
Veel dank voor jullie reaktie.
Groet: Campermuis.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Roest rond de voorruit.



Bericht door pwhooftman »

Het is een standaard kwaaltje van de Transporters T4, kun je een foto maken, dan kunnen we een beetje inschatten of het oppervlakkig is, of dat er wellicht een nieuw stukje metaal ingelast moet worden.
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door the kapitein »

Roest is niet zomaar weg te halen door een met een middeltje. Alleen te stoppen/ vertragen weet ik uit ervaring met mijn Mercedes camper.

Ruit er uit en het verroeste stuk metaal vervangen is de beste/duurste oplossing.
Of Carglas dat doet vermoed ik niet.

Foto zou handig zijn.

Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door Andorus »

Bij mijn Transporter is Carglass juist de schuldige van de roest om het raam,er was totaal geen spoor van roest om mijn raam totdat Carglass een nieuwe voorruit had geplaatst daarna begon de ellende op www weetjewel, het transporterforum klagen ze er ook over.ik denk dat ze voordat ze de ruit plaatsen de boel niet goed behandelen,klagen heeft geen zin.
fred flair
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door blizard »

Kan je een foto plaatsen?
Als het alleen onder is, zal het vervangen van de paravan voldoende zijn.
En je zit aan wat spuitwerk vast (epoxy primer en 2K kleur)
Ik heb kortgeleden een nieuwe ruit incl rubber op Ebay.de besteld voor een Fiat 290
Niks duurder dan de sloperijen....
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door hathi »

Andorus :thumbup: je bent niet de enige,daarom doe ik het zelf,of heb een kleine ruitenzetter,waar vakmanschap,nog prioriteit heeft,levert ook alle ruiten
Hans
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door Andorus »

Hoi Hans dan weet ik waar ik de volgende keer terecht kan,doet hij ook wat aan de roest?
Gr.Fred
fred flair
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door Kroppie »

carglass??, 1 ding het beste, die naam gewoon vergeten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
campermuis
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 16:56

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door campermuis »

bus5.jpg
bus5.jpg (52.22 KiB) 1851 keer bekeken
bus5.jpg
bus5.jpg (52.22 KiB) 1851 keer bekeken
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door blizard »

Als het een verzekeringskwestie is, heb je vaak geen keus.
Prive zou ik nooit naar deze glasboeren gaan, ze de kostprijs gaat 4x over de kop.
En al dat gezwets over uitlijnen van je camera...
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door blizard »

campermuis schreef:
za 13 jul 2019, 12:59
Oeps dat is de bovenkant?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door Kroppie »

maar neem mij niet kwalijk, dat is iets wat je al veel eerder aan had moeten pakken , er is duidelijk veel te lang gewacht met actie om die roest tegen te gaan, dit is niet van een paar weekjes, en het begin is al lang eerder te zien geweest.

roest voorkomen en bestrijden is ook en vooral een kwestie van snel reageren op de 1e verschijnselen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Roest rond de voorruit.



Bericht door pwhooftman »

pwhooftman schreef:
za 13 jul 2019, 9:38
Het is een standaard kwaaltje van de Transporters T4, kun je een foto maken, dan kunnen we een beetje inschatten of het oppervlakkig is, of dat er wellicht een nieuw stukje metaal ingelast moet worden.
Ik had verwacht dat het aan de onderkant zou zitten in de hoeken. Als je deze roest gaat weghalen verwacht ik dat er gaatjes in het metaal ziiten. Het zal niet lang duren voordat dit gaat lekken. Een nieuw stukje inlassen, of iets naar binnen slaan en polyester vezelplamuur er op. Dat alles met de voorruit er uit, anders kruipt de roest snel van onder de rand terug. Hoe lang geleden is de ruit vervangen? Deze roestvorming lijkt al enige jaren gaande.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Roest rond de voorruit



Bericht door ellan vannin »

Wanneer je nog een tijdje (langere tijd) je bus wil behouden zou ik hier zo snel als mogelijk GRONDIG iets aan laten doen. Ik denk dat je gaat schrikken wanneer het raam eruit is. En liefst geen middeltjes van stop -rust o.i.d. maar (verrotte) materiaal weghalen tot blank metaal en nieuw inlassen.
All4dogs
Plaats reactie