Victron Connect app

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
hobbyhup
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 20:12

Victron Connect app



Bericht door hobbyhup »

Onlangs een Victron acculader IP 65 12/10 aangeschaft met de handige bluetooth functie om het laden en instellingen te monitoren. Helaas kan de lader geen contact maken met mijn Samsung smartphone met android, hoewel de bluetooth-functie volgens Victron met ios (IPhone) en android mogelijk is. Iemand dezelfde ervaring of een tip?
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Victron Connect app



Bericht door veetee »

Zelf geen ervaring mee, maar hier staan wat issues: https://www.victronenergy.com/live/vict ... leshooting

Met name zorgen dat je location service aan hebt staan, en niet vanuit de systeeminstellingen bluetooth koppelen maar binnen de Victron Connect app. Kijk ook even of je niet een te oude Android versie hebt, en of je phone niet in het lijstje incompatibel voorkomt...
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Victron Connect app



Bericht door Nugget1 »

Op je telefoon locatie aan en bluetooth aan. Dan moet het lukken. En daarna bij instellingen de pincode wijzigen.
hobbyhup
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 20:12

Re: Victron Connect app



Bericht door hobbyhup »

Bedankt voor de reactie maar dit heb ik allemaal al geprobeerd. Android 5.1.1 zou mogelijk zijn volgens Victron.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Victron Connect app



Bericht door blizard »

Probeer eens met een ander toestel?
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Victron Connect app



Bericht door dieseltje+ »

Zelfde hier gehad.
Samsung x cover4
App verwijderd en opnieuw.
Werkte daarna wel.

Heb nooit de locatie aan staan. Zou ook niet weten waarom dat nodig is.
BT aan en klaar.

P.s.
Of victron bellen, zijn zeer behulpzaam.
Mijn ervaring.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Victron Connect app



Bericht door henk en lila »

"Locatie aan" staat ergens in de help-tips van Victron. Moest bij mij ook en daarna zowel de app als de Smart-Solar software meteen updaten en daarna liep alles als een trein.
Laatst gewijzigd door henk en lila op vr 12 jul 2019, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Victron Connect app



Bericht door dieseltje+ »

Bijzonder.
Proef op de som genomen, heb er 2. 1 in de camper en 1 in de werkplaats.
Beide 12/20/3.
Ander toestel genomen samsung x cover 3.
Geen locatie aan en werkt gewoon.
Bij de x cover 3 vraagt Victron wel of ze locatie mogen gebruiken. Ik druk op weigeren en het werkt gewoon.
Miss dat Ts er wat aan heeft.
Proberen zonder locatie.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
hobbyhup
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 20:12

Re: Victron Connect app



Bericht door hobbyhup »

De instellingen staan goed maar geen verbinding. Blijkbaar stoort het vaker met Android want op de Victron troubleshoot pagina staat het advies om het dan maar de eerste keer met een iPhone te proberen want dat gaat wel. Die heb ik helaas niet. Nu kan ik de pincode niet op de lader zelf veranderen en dus ook niet via victron connect. Niet veilig. Victron verwijst trouwens direct door naar de dealer voor technische vragen en de Bluepowershop antwoord behulpzaam maar weet ook niet wat er aan te doen valt....
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Victron Connect app



Bericht door henk en lila »

En met een ander merk Android? Bluetooth verbindingen zijn soms een beetje nukkig. Een paar keer proberen hielp mij ook.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
hobbyhup
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 20:12

Re: Victron Connect app



Bericht door hobbyhup »

Sta hier op het moment alleen met 1 telefoon... Heb nu met de Mode-knop handmatig de pincode op 6x0 gezet in de hoop dat het dan toch lukt. Helaas. Wel een nieuw probleem: De lader gaat na deze reset laden met Reconditioning en Normal leds aan en Abs. Maar de solar regelaar had continue de leds op groen wat betekent dat de accu 100% geladen zou zijn. Nu gaat 1 led van de solar regelaar op rood m.a.w teveel lading?
Plaats reactie