Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door gsm »

Daar heb je gelijk in, we moeten een goede weg daarin vinden en vandaar hier de vraag hoe doen jullie het.
Ik wil eigenlijk gewoon gaan rijden en het liefst binnendoor en dan aan het einde van de dag een plek vinden.
Ik snap nu hoe de anderen het doen in de middag met CC een plek vinden en dat moet ik ook gaan doen, dus niet de dag ervoor al bepalen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door veetee »

Waarom niet, daar is ook niks mis mee, ieder zijn manier. Ik kijk meestal waar ik morgen ongeveer wil zijn, en bekijk dan daar in de buurt op cc 2 of 3 overnachtingsplekken die me wat lijken. Als ik pas einde van de dag zelf adressen moet gaan zoeken voor die avond krijgt de directrice stress... :wink:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door Aloys »

Grappig.
Bij ons ben ik de chauffeur, Femma is de navigator. Zij heeft ook een eigen TomTom, smartphone met alle overnachtingsapps
en haar iPad. Tussen 3 en 4 in de middag kijkt ze al uit naar een aardige overnachtingsplaats. Daar komen we dan het liefst
tussen 4 en 5 aan. Tijd voor een glas wijn! :D

We vermijden in principe alles wat snelweg heet, we hebben de tijd. Het liefst nemen we wegen die op kaarten met een groen
lijntje worden aangegeven als "mooi".
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door de Jonckheer »

Wij kijken nooit naar het weer want vandaag kan het slecht en morgen goed zijn en omgekeerd. We bedenken vooraf welke richting we gaan, bv zuid Duitsland en ik zoek er dan wat cp's bij waar wij met onze 12 meter kunnen staan en met een redelijk aantal plaatsen zodat de kans van vol niet zo groot is. Ook de prijs speelt een rol, max ligt op €10 per nacht. Campings komen we niet, geen behoefte aan. Erg kritisch op cp's zijn we niet, voorzieningen hoeven van ons niet al is stroom wel makkelijk als de zon niet schijnt. We hebben de auto erbij waar we de omgeving mee gaan bekijken. We arriveren meestal eind van de ochtend omdat 's morgens de meeste campers vertrekken en er dus de meeste kans is op een plek.
Grote afstanden wil ik op vakantie liever niet rijden, dat doe ik met de touringcar al de rest van het jaar dus ligt het maximum op een 300 km maar meestal minder dan dat al kan het uiteraard ook meer zijn, afhankelijk van omstandigheden. Als we gaan gaan we voor een paar maanden dus waarom grote afstanden? Dichtbij is er ook veel te zien. Toen we nog naar Portugal reden om te overwinteren deden we er ruim een week over om aan de Algarve te komen (2500 km), dus dat zegt genoeg.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door Sjaak en Marja »

De allereerste dag , dag van vertrek thuis dus, rijden we ong. tot 16.00 uur.
Zoeken via app of boek een plaatsje om te staan en verder zien we wel.
Alle andere dagen zijn heel afwisselend, maar....rijden alleen in de ochtend, zodat we de rest van de middag en avond leuke dingen kunnen doen en bezichtigtegen.
Hoelang we ergens blijven is nooit bekend, zo de wind waait, rijd de Hymer.
Nu is het plan om eind Aug. naar Spanje te rijden, en hoelang we hierover doen? geen idee. :-B
Willen wel over 6 weken weer thuis zijn... :lolno:
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door Jan en Simonne »

Bij ons hangt er het een beetje van af, wat het doel is: de eindbestemming of de reis zelf.
In het eerste geval rijden we meer kilometers en/of snelwegen.
In het tweede geval keutelen we gewoon lekker over kleine(re) wegen.
Maar wat we ook doen, om drie uur ga ik kijken naar een geschikte plek.
Dan hebben we nog een paar uurtjes speling, voor het geval we niet snel iets vinden.
Ik vind niets zo irritant, als een hele poos rondrijden en zoeken, terwijl je eigenlijk gewoon wilt staan aan het eind van de dag.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door mari-anne »

Wij verrassen ons zelf vaak. De dagen lopen altijd weer anders. Idd spontaan iets bezoeken. Daarom altijd de kaart op schoot en de tekentjes op de kaart doen ons vaak van een route afwijken. Om een uur of drie kijken naar een plek maar zien we iets om elf uur: ook goed.

Iedereen veel plezier op zijn manier, Marianne
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door marjasjaak »

Kijk eens op Belgie 1 (uitzending gemist) naar de TV serie De Columbus. Laat je onderweg verrassen. :-B
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door dieseltje+ »

Las laatst een stukje op internet dat de Nederlander langer bezig is aan plannen en voorbereiden dan daadwerkelijk op vakantie is

Plannen zelf nagenoeg niks
Gaan op de dag rijden een richting op en zien wel wat de dag brengt zien we wat leuks stoppen we
Kan na een paar uur zijn of na 6-7 uur
Bij voorkeur ZONDER navigatie en internet en graag geen klok :-B
Lekker de dag beleven zonder iets te plannen en of te regelen

Dagelijks leven word al zo gepland en geregeld
Vakantie is voor ons beleven op old skool wijze
Zonder tijd de dag beleven en zien wat de dag brengt
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door laika kreos 3009 »

Bij ons was dit heel variabel bij de langere vakanties van 3 a 4 weken. Eerst Nederland uit en de eerste 400 km rijden. Daarna werden de dagelijkse afstanden snel korter. Vaak niet meer dan 100 km max. S’morgens tegen 10 uur vertrekken een globale route/bezienswaardigheden bepalen en voor de middag al ergens komen waar we kunnen wandelen of fietsen, een stadje bezoeken, soms een museum of andere vormen van cultuur meepakken.

Tegenwoordig heb je vrijwel overal internet beschikbaar dus is onderweg zoeken naar bezienswaardigheden is een eitje. Thuis doe ik dat nauwelijks meer. Als we iets gemist hebben komt dat wel een volgende keer langs.

Campercontact en camperboeken worden door mijn vrouw gebruikt om een definitieve plek te zoeken. Bevalt prima. Onze reisdoelen zijn altijd globaal. Weersverwachtingen spelen maar een beperkte rol. Behalve bij veel en langdurige regen.

Vanaf morgen hebben wij nog meer tijd (pensioen). De “dagelijkse” afstanden (we blijven ook af en toe een paar dagen staan) gaan daar zeker niet langer van worden.

Groet,
André
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door mari-anne »

marjasjaak schreef:
do 11 jul 2019, 10:04
Kijk eens op Belgie 1 (uitzending gemist) naar de TV serie De Columbus. Laat je onderweg verrassen. :-B
Na veel gedoe kunnen aanmelden bij VRT.be maar de video kan in Nederland niet bekeken worden. Jammer.

groet, Marianne
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door iSonic »

Rijden jullie dan elke dag?
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door jielus »

Ja, wij ook. Is dat zo vreemd dan? Wij rijden soms maar 50 Km, maar dat is toch rijden. In principe nooit twee nachten op dezelfde plaats.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door TestCase »

Wanneer wij een stad bezoeken blijven we 's avonds bijna altijd nog staan. Na de 'hele dag' bezichtiging, musea, etc rustig aan en gaan niet verder kachelen. Rustig langer zitten op een terrasje of in een park in de namiddag of vroege avond kan dan heerlijk zijn. Morgen komt vanzelf.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie