Junsun D100 navi updaten?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Junsun D100 navi updaten?



Bericht door Slag+J16 »

Nu ik mijn Mio navi weer heb kunnen updaten, wil ik ook graag het zelfde doen met de Junsun tablet.
Zo te zien draait deze op IGO Primo op een versie uit 2015. Op het toestel staat 8 Gb als geheugen en er zit geen geheugenkaartje in.
Mijn vragen zijn;
1 moet ik eerst een kaartje kopen?
2. en waar en welke update op internet kan ik het beste proberen te laden.?
Graag even een beetje hulp.
Groet,
Jan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Junsun D100 navi updaten



Bericht door TestCase »

Wat wil je updaten? Ik neem aan de kaarten en niet de versie van IGO?
Op marktplaats zit iemand die de laatste kaarten verkoopt op een sd kaartje. Is dat wat je bedoeld?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... ousPage=lr

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Junsun D100 navi updaten



Bericht door Slag+J16 »

Op het apparaat verwijzen ze voor updaten naar www.naviextras.com, maar hier wordt het toestel niet vermeld (Junsun) voor updaten.
Ergens op internet was nog een link te vinden, maar deze werkt niet meer,
Dus misschien is de aankoop via marktplaats de enige mogelijkheid om dit toestel te updaten, want op mijn toestel zit de Software version: V2.0.15.12.15----dus uit 2015?
Gisteren het toestel in onze personenauto proberen te gebruiken---ging slecht-- scherm-was nauwelijks --met zon te bekijken, vandaag wat gespeeld met black light instelling---niet veel beter. Ook hier van vraag ik mij af of dit met een ander IGO Primo programma niet beter is.
Heeft iemand nog een aanwijzing?
Jan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Junsun D100 navi updaten



Bericht door TestCase »

Scherm niet/slecht afleesbaar ligt toch echt aan het toestel, NIET aan IGO Primo. Een andere navigatie app op je toestel, Windows CE, zal lastig worden. Vroeger had ik TomTom op Windows CE, apparaat werkt trouwens nog, maar de goede kaarten is een hele uitzoekerij want niet elke TT kaart werkt hier mee.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Junsun D100 navi updaten



Bericht door Slag+J16 »

Gisteren het toestel via de achterkant (gaatje voor de pen) gereset en daarna 14 uitvoeringen van de zichtbaarheid, gevonden---gekozen en vandaag geprobeerd, wel iets beter, maar nog niet ideaal.
Het toestel geeft aan dat er een update beschikbaar is, op mijn mail naar China heb ik nog reactie,
Jan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Junsun D100 navi updaten



Bericht door TestCase »

Update kun je proberen maar zal het scherm niet duidelijker/helderder maken vrees ik.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Junsun D100 navi updaten



Bericht door Slag+J16 »

De fabrikant Junsun heeft nog steeds niet gereageerd op mijn mail -- hoe de kaarten te verversen via naviextras.
Wel is er bij naviextras een vermelding dat er een update beschikbaar komt voor IGO.
Het toestel geeft ook aan dat het op een 2 Becker licentie -s werkt van Becker Traffic Assist Europe, alleen de types staan niet in de lijsten bij naviextras.
Het blijft tot zo lang er geen update-s voor zijn geen aanrader om dit toestel aan te schaffen.
Jan
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Junsun D100 navi updaten



Bericht door EasyBee »

Junsun heeft dat IGO Primo er niet op gezet. Dat is hier in Europa/Nederland gebeurd.
Voor update van IGO moet je bij naviextras zijn en dus niet bij Junsun.
De schermhelderheid/leesbaarheid wordt beperkt door wat het apparaat technisch kan.
Dat zal altijd minder zijn dan een Apple iPad of Samsung Tablet, de prijs is daar ook naar.
Ik weet niet bij welk bedrijf je die Junsun gekocht hebt, maar misschien kunnen zij je nog verder helpen met update IGO of Becker kaarten.
Anders contact opnemen met Naviextras. Het zal waarschijnlijk een betaalde update zijn en niet een gratis lifetime maps.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Junsun D100 navi updaten?



Bericht door TestCase »

Kaarten updaten? Op marktplaats zit iemand die dat aanbied, naar horen zeggen zijn daar goede ervaringen mee. Neem eens contact met hen op.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Junsun D100 navi updaten



Bericht door javanes »

EasyBee schreef:
vr 05 jul 2019, 19:18
Junsun heeft dat IGO Primo er niet op gezet. Dat is hier in Europa/Nederland gebeurd.
Navigatie software wordt er al door de Chinese leverancier opgezet. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Junsun D100 navi updaten?



Bericht door Slag+J16 »

Ja, in China is het nodige er opgezet, waarom er ook nog 2 Becker licenties bij opgezet zijn weet ik niet----3D beelden op het scherm bij de afslagen op de snelweg???? Laat zoeken naar een oplossing even rusten, tot dat ik op een locatie kom met veel beter internet , hier boven aan de kust is het namelijk qua snelheid heel slecht (KPN)-----is een factor 5 minder dan in de stad Groningen.
Jan
Plaats reactie