Hallo,
Heeft iemand ervaring met de band: maxxis 225/75 R16C 121/R120R VANPRO AS ?
Schijnt band te zijn voor in de winter, met sneeuwvlokje en zomer, kan hoger gewicht aan en hogere druk.
Lijkt precies te zijn wat ik zoek als vervanger voor mn Michelin agilis cp
Groet, Pat
Ervaring met Maxxis Vanpro AS banden?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: vr 23 sep 2005, 7:32
- Locatie: Boxtel
Re: Ervaring met Maxxis Vanpro AS banden?
Dag Pat,
Ik heb dit merk er ruim 3 jaar en 35000 km onder liggen. Weliswaar een iets afwijkend type (215/75 R16 116R). Dit is ook een 4-seizoenenband.
Tot nog toe totaal geen problemen mee gehad op wegen van noordelijk Finland tot zuidelijk Portugal, in allerlei weersomstandigheden.
Het bandenprofiel is nog 6 mm.
Groet, Chris.
Ik heb dit merk er ruim 3 jaar en 35000 km onder liggen. Weliswaar een iets afwijkend type (215/75 R16 116R). Dit is ook een 4-seizoenenband.
Tot nog toe totaal geen problemen mee gehad op wegen van noordelijk Finland tot zuidelijk Portugal, in allerlei weersomstandigheden.
Het bandenprofiel is nog 6 mm.
Groet, Chris.
Re: Ervaring met Maxxis Vanpro AS banden?
Wij staan op dezelfde sloffen.
Zijn er prima over te spreken en de volgende worden weer deze.
Zijn er prima over te spreken en de volgende worden weer deze.
- Bob Diesel
- Berichten: 31972
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Ervaring met Maxxis Vanpro AS banden?
215/70/15
Ook hier geen klagen
rond ,zwart, maar prettig geprijsd
Ook hier geen klagen
rond ,zwart, maar prettig geprijsd
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
Re: Ervaring met Maxxis Vanpro AS banden?
Hebben ook Maxxis 215 - 75 - 16 eronder liggen. All season. Prima banden.
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Re: Ervaring met Maxxis Vanpro AS banden?
Zou dat dan het Maxxis antwoord zijn op de Crosclimate van Michelin?
Denk dat het een 10 plyrated( 10PR) / E-load( LRE) band is die zijn maximum load voor single van 1450 kg , mag dragen tot 170 kmpu bij ( AT ) 5,25 of 5,5 of 5,75 bar.
Als je ze eenmaal hebt, kijk dat dan na op de bandwang.
Vreemd is, maar dat zal bij alle merken van die maat en 10PR zijn, dat er maar een LI stap verschil is tussen Single en Dual. Heel soms is dan de druk achter AT voor S en D iets verschillend om dit te compenseren, want meestal 2 LI- stappen verschil in Europa. In Amerika vaak 4 LI stappen. Mogelijk hebben daar de wegen een grotere zijdelingse curve.
Maar denk ook aan de velgen, als je naar meer draagvermogen gaat, die moeten ook gemaakt zijn voor het hoger draagvermogen( en druk, maar die wordt niet gegeven in TUV certificaat in Europa) .
Risico dat je loopt is dat de velg kan gaan lekken , wat tot langzaam drukverlies lijdt.
Hiervoor geld , volgens de wetten van de natuur, de werkelijke gewichten en gevoerde druk. Denk dat de stugheid van een hoger PR band niet meetelt in het verhaal.
Op Belgies forum kwam ik daar vreemde COC verhaal over tegen. op bestelauto uitvoering mocht band met hogere loadindex en dus maat , dan op de recreatie uitvoering.
Mijn idee was, dat de recreatie- uitvoering met lichtmetalen velgen werd uitgevoerd, die voor lager draagvermogen gemaakt was .
Vreemd genoeg mocht dan wel een CP die op hogere druk mag, en dan volgens de wetten van de natuur ook hoger gewicht mag dragen vooe de band, maar niet wordt ondersteund door de bandenfabrikanten, maar stiekem wel daarvoor op hogere druk mag.
DUS BELANGRIJKSTE, NEEM OOK DE VELGEN MEE IN HET VERHAAL.
Denk dat het een 10 plyrated( 10PR) / E-load( LRE) band is die zijn maximum load voor single van 1450 kg , mag dragen tot 170 kmpu bij ( AT ) 5,25 of 5,5 of 5,75 bar.
Als je ze eenmaal hebt, kijk dat dan na op de bandwang.
Vreemd is, maar dat zal bij alle merken van die maat en 10PR zijn, dat er maar een LI stap verschil is tussen Single en Dual. Heel soms is dan de druk achter AT voor S en D iets verschillend om dit te compenseren, want meestal 2 LI- stappen verschil in Europa. In Amerika vaak 4 LI stappen. Mogelijk hebben daar de wegen een grotere zijdelingse curve.
Maar denk ook aan de velgen, als je naar meer draagvermogen gaat, die moeten ook gemaakt zijn voor het hoger draagvermogen( en druk, maar die wordt niet gegeven in TUV certificaat in Europa) .
Risico dat je loopt is dat de velg kan gaan lekken , wat tot langzaam drukverlies lijdt.
Hiervoor geld , volgens de wetten van de natuur, de werkelijke gewichten en gevoerde druk. Denk dat de stugheid van een hoger PR band niet meetelt in het verhaal.
Op Belgies forum kwam ik daar vreemde COC verhaal over tegen. op bestelauto uitvoering mocht band met hogere loadindex en dus maat , dan op de recreatie uitvoering.
Mijn idee was, dat de recreatie- uitvoering met lichtmetalen velgen werd uitgevoerd, die voor lager draagvermogen gemaakt was .
Vreemd genoeg mocht dan wel een CP die op hogere druk mag, en dan volgens de wetten van de natuur ook hoger gewicht mag dragen vooe de band, maar niet wordt ondersteund door de bandenfabrikanten, maar stiekem wel daarvoor op hogere druk mag.
DUS BELANGRIJKSTE, NEEM OOK DE VELGEN MEE IN HET VERHAAL.
Zelf benoemd bandendruk-specialist, Bandendruk story is begonnen hier op dit forum , zie viewtopic.php?f=14&t=8397755
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Re: Ervaring met Maxxis Vanpro AS banden?
Als je liever bij Michelin blijft, dan is die maat en draagvermogen er ook wel in de Crosscimate.
In mijn topic " 17 weetjes over banden voor campers, op pagina 3 , over camper in mijn dorp met crossclimate in de 215 uitvoering
Hier de link
viewtopic.php?f=3&t=8466362&start=28
Als je feedback geeft achteraf, over die sneeuwvlokband ook voor de zomer van Maxxis, dan zet ik dat ook weer in mijn topic erbij.
Edit: heb de band gegoogled, en er wordt ook gesproken over steviger wangen, waar CP ook mee schermt, dus dan èn winterband ook voor zomer, èn CP band, ook al staat er geen CP op( of mischien ook wel, zoek maar als je ze hebt.).
En deze banden hoef je dan niet, zoals meeste CP, boven de referentiedruk( achter AT) te vullen om het draagvermogen op te krikken, want al draagvermogen genoeg.
In mijn topic " 17 weetjes over banden voor campers, op pagina 3 , over camper in mijn dorp met crossclimate in de 215 uitvoering
Hier de link
viewtopic.php?f=3&t=8466362&start=28
Als je feedback geeft achteraf, over die sneeuwvlokband ook voor de zomer van Maxxis, dan zet ik dat ook weer in mijn topic erbij.
Edit: heb de band gegoogled, en er wordt ook gesproken over steviger wangen, waar CP ook mee schermt, dus dan èn winterband ook voor zomer, èn CP band, ook al staat er geen CP op( of mischien ook wel, zoek maar als je ze hebt.).
En deze banden hoef je dan niet, zoals meeste CP, boven de referentiedruk( achter AT) te vullen om het draagvermogen op te krikken, want al draagvermogen genoeg.
Zelf benoemd bandendruk-specialist, Bandendruk story is begonnen hier op dit forum , zie viewtopic.php?f=14&t=8397755
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners