Zelfvoorzienend en 12v

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zelfvoorzienend en 12v



Bericht door jansloos »

Grasmaaier met electrostart.
Mmm
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zelfvoorzienend en 12v



Bericht door Kroppie »

gaat veel beter dan met een touwtje, sneller en met minder moeite.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Camper_01

Re: Zelfvoorzienend en 12v



Bericht door Camper_01 »

Stekkers worden door diverse fabrikanten gemaakt, origineel en een hoop slechte imitaties (meestal uit het verre oosten) dus let op bij de inkoop hiervan. Vaak is goedkoop duurkoop want men kan ze dan meestal weer in de kliko gooien.
Gebruikersavatar
Fam_Postma
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 16 jun 2017, 22:41

Re: Zelfvoorzienend en 12v



Bericht door Fam_Postma »

Voordat ik begin met het aanschaffen van een zonnepanneel en consorten is het natuurlijk wel zaak dat we op gas kunnen met de koelkast.
Ik heb de gasdruk regelaar vervangen (helaas niet de slang omdat ik waarschijnlijk een groter knelfitting nodig heb als standaard???)

Nu heb ik (met mijn gebroken botten) vandaag de boel even open gehad. De brander had ik al eens schoongemaakt en dat was het niet.
De vrouw heeft de knoppen bediend en ik heb geroken .. Helaas ruik ik geen gas.
Heb ik dan goed dat dan de gasklep stuk is? Deze zit volgens mij achter de knop van mijn electrolux koelkast.

Kan ik deze los vervangen of moet ik dan compleet mijn koelkast vervangen?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Zelfvoorzienend en 12v



Bericht door Cee Pee »

De gasklep hoeft niet stuk te zijn.
Probeer eens of de schuifstekkers goed contact maken dat was bij mij ook een reden dat de klep niet opende.
Even de schuifstekkers een paar keer op en neer en de storing was weg.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zelfvoorzienend en 12v



Bericht door Kroppie »

ik heb eens gehad dat de aansluiting van het thermokoppel in de gasklep niet goed vast zat, aangedraaid en gas.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Fam_Postma
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 16 jun 2017, 22:41

Re: Zelfvoorzienend en 12v



Bericht door Fam_Postma »

Klote is dat ik eerst het gasstel er uit moet halen.. Is best wel een klusje voor iemand met een gebroken bot ... :bang:
Gebruikersavatar
Fam_Postma
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 16 jun 2017, 22:41

Re: Zelfvoorzienend en 12v



Bericht door Fam_Postma »

Afbeelding

De zwarte stekkers er beide afgehaald en er weer op gezet. Geen resultaat... Hij blijft tikken en krijgt geen gas..
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Zelfvoorzienend en 12v



Bericht door pwhooftman »

Nu verbruikt een koelkast erg weinig gas, dus ik weet niet of je het ruikt (als ik de gasfles dicht draai brandt het vlammetje nog een halve tot hele minuut door voordat het gas uit de slang en leidingen opgebrand is. Het kan ook zijn dat de sproeier naar de brander verstopt zit.
Plaats reactie