Camperplaats Wapenveld

janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Kroppie »

:thumbup: , kijk dat soort berichten hebben mensen wat aan, dat mekkeren moet je niet hier doen, helpt n.l. geen m..r, maar bij de desbetreffende instanties(helpt w.s. ook niet maar goed).
accepteren en je energie in een andere oplossing steken, en die zijn er gerust, maar ja kost moeite, is lastig ja.

tijden en omstandigheden veranderen, en daar moet je je aan aanpassen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Mickel Moen »

Helemaal mee eens Jos.

En ook met deze.
de Jonckheer schreef:
zo 23 jun 2019, 7:03
En dus rijden wij steevast de grens over want niet alleen is Nederland qua camperplaatsen voor grote campers maar matig bedeeld, het is ook nog eens idioot duur allemaal. Nee, wij zoeken ons heil wel in Duitsland met zijn vele prettige en betaalbare grote, vaak gemeentelijke camperplaatsen. Daar kan het dus wel! Tel daarbij het goedkopere tanken, de goedkopere boodschappen en (veel) goedkoper uit eten gaan en je hebt al 4 redenen om Nederland uit te rijden. :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
Als het je ergens niet bevalt ga je toch weer ergens anders heen. Ik doe niet anders. Niet dat het mij nergens bevalt, nee in tegendeel. Ik wil gewoon steeds weer weten, wat er achter de horizon ligt. Voor de een is die in Duitsland, voor een ander in Nederland. Of waar dan ook.

Dat zielige slachtoffer gedoe en ze zorgen niet voor ons of ze werken ons tegen.......

Overigens is er geen universele definitie voor camperplaats. Is ook niet interessant.

En voor wie dan toch echt onderscheid wil maken, heb ik de €10 grens al eens voorgesteld om te categoriseren.

Werkt ook mooi op de NKC app en website.

En dan is de camperplaats Wapenveld een camping.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door B1gcheese »

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Blijkbaar is hier vraag naar want er staan er genoeg. Persoonlijk ben ik niet vies van een plek waar ik met mijn witte doos kan gaan staan en lekker buiten zitten als het echt mooi weer is. Dan staan we ook vaak genoeg op een camping. Buiten het seizoen met minder weer staan we vaak op de camperplaatsen die niet meer zijn dan een parkeerplaats. Dan duiken we ergens een stadje in of gaan rondfietsen. Ook prima. Iedereen moet het lekker zelf weten, en ondernemers spelen er gewoon op in. Kun je ze niet kwalijk nemen.

Wapenveld komt op mijn lijstje te staan, dank voor de tip!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door TestCase »

Hoho, ik zeur zeker niet, komt misschien verkeerd over. Ik vindt het zeker jammer, want NL heeft ook mooie plekken,en zoek als gevolg mijn heil meer over de grens. Wat ik hier boven schreef, vrijheid/ blijheid. En ze zullen ons niet missen want ze staan steeds vol las ik, nog een reden om voorlopig weg te blijven.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Mickel Moen »

Wegblijven? Moet iemand zich dan schuldig gaan voelen?

Het gros van de camperplaatsen vind ik verschrikkelijk. Eventueel alleen voor overnachten geschikt. Niet om te recreeren.
Dat is niet een kwestie van wegblijven, ik ga er gewoon niet naartoe.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Jan en Simonne »

Jammer toch, dat het aankaarten van dit gebeuren elke keer opnieuw wordt weggezet als "zeuren".
Natuurlijk spelen ondernemers en dus ook de Recron in op de vraag.
Niemand ontkent dit.
Maar wat ik zie gebeuren, is iets heel anders.
En er is nog steeds een grote groep camperaars (ongeveer 1/3 deel, en dat is toch wel aanzienlijk), die hierdoor benadeeld worden.
Want het is wel degelijk een feit, dat de kleine, simpele cp's ten onder gaan ten gunste van die andere plekken.

En ja, ik weet het, dan ga ik de grens maar over.
En anders moet ik niet "zeuren".
Hoe belachelijk is dit, als je er even over nadenkt?
En dit zijn dan nog de reacties van collega-camperaars.

Ja, ik ga inderdaad de grens heel vaak over.
Maar het jammer, dat dat móet.
Het móet, omdat de kleine plaatsen gewoonweg verdwijnen en het "móet" kennelijk ook van mijn collega-camperaars.
Althans, dat lees ik hier, want ik moet niet "zeuren".
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door B1gcheese »

Begin dan even een nieuw topic. Hier wordt door Trudy melding gemaakt van een nieuwe camperplaats cq camper camping cq resort voor campers. Anders begint het inderdaad op zeuren te lijken :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Kroppie »

je moet niet zeuren , je moet je aanpassen aan de veranderende omstandigheden( worden zelfs benadelen genoemd), vasthouden aan hetgeen je gewend was, heeft geen zin verlies je altijd, regeren is vooruitzien, en dat groepje van 1/3 zal ook steeds kleiner worden.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 23 jun 2019, 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Mickel Moen »

Ik noem het ook zeuren.

Hoezo je “moet” en hoezo “benadeeld”.???

Als iemand, of dit nu particulier of lokale overheid is, het de moeite waard vindt om in jouw wensen te investeren doen ze dat wel. En als ze dat niet doen is het dus blijkbaar de moeite niet waard of onwenselijk.

Ga in kansen denken inplaats van belemmeringen. Stuk prettiger.
Geniet van je zondag.

Over kansen gesproken. Volg al het hele weekend Maarten in ons mooie Friesland.
De NOS stream met 360 o camera is een belevenis op de youtube app.

https://nos.nl/l/2290248
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 23 jun 2019, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Marco Polo »

Weinig campers langs de route :P ;-) :D
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Mickel Moen »

Die zie je bij de Tour de France.

Hier des te meer bootjes. :-B
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Frankia FF2

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Frankia FF2 »

Kroppie schreef:
zo 23 jun 2019, 9:44
je moet niet zeuren , je moet je aanpassen aan de veranderende omstandigheden( worden zelfs benadelen genoemd), vasthouden aan hetgeen je gewend was, heeft geen zin verlies je altijd, regeren is vooruitzien, en dat groepje van 1/3 zal ook steeds kleiner worden.
jos
Dat 'groepje van 1/3' wordt niet kleiner, maar juist groter!

Dat zijn de camperaars, ook hier op het forum, die permanent rond reizen in de camper.
Oftewel ze wonen in de camper.
Wil je dat blijven doen is het onbetaalbaar om dagelijks op betaalde cp's/campings te gaan staan.
Ook het zoeken naar water en afvaladressen komt hier regelmatig ter sprake op het forum.
Het is eigenlijk een aparte doelgroep van het begrip camperaar. :)
Er komt dan dus meer voor kijken, voor wat betreft de zelf voorzienigheid.
Met name Nederland, klein land, is er weinig ruimte voor vrije staan met de camper.
Vandaar dat deze camperaars de grens over gaan, richting zon enz. voor hun langdurig en veelal gratis verblijf.

Camperplaats Wapenveld, veel succes!
Mooie ligging voor fietsen bij de IJssel en Veluwe.

Groet Lia
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Kubo »

Ik denk dat je dan praat over zigeuners :wink: :wink:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Plaats reactie