Griekenland we komen weer in 2019

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door Cee Pee »

Beetje ruimte creëren voor de Grieken het is dit weekend Pinksteren dus heel veel Grieken met tentjes op pad.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door MonRoe »

We staan op dit moment weer in Kalo Nero. lekker plekje. Over een week moeten we om 18.00 uur in Patras zijn dus we hebben nog lekker de tijd om van het warme weer te genieten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door MonRoe »

Cor ik krijg in de facebook groep Griekenland met de camper de vraag of het druk is in Elaia, of er veel grieken met tentjes en zo staan aangezien de zomervakantie voor de grieken is begonnen.
is het druk daar? Hier in Kalo Nero valt het namelijk mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door Cee Pee »

Afgelopen weekend was het Pinksteren en toen was het druk maar nu valt het wel mee hoor.
Ik schat een stuk of dertig, veertig campers
Maar heel weinig tentjes.⛺
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door Digiwalker »

Ook hier bij Limni Vouliagmeni is het nog erg rustig. Lege strandjes, lege terrassen.
Dure benzine. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door thole »

De zomervakantie is voor de Grieken in Augustus.
Monique, ik denk dat je bedoelt dat de scholen vakantie hebben gekregen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door MonRoe »

ja idd de schoolvakantie en sommige maken daar al wel gebruik van. alhoewel ik overdag hier erg weinig kinderen op straat zie.

wij staan nog steeds erg naar ons zin Kalo Nero. Er staan hier twee duitse campers die er volgens mij al enkele maanden staan.

‘s morgens doen we iets actiefs en na de lunch is het relax time. Dan wordt het te warm.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door twente1946 »

MonRoe schreef:
vr 14 jun 2019, 19:15
Vanmorgen aangekomen in Agios Andreas maar helaas aan het eind van de middag iedereen weggestuurd door de politie.
We staan nu in Petaldi, morgen zien we wel weer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
wegsturen zal in de toekomst wel meer gaan gebeuren. Ook niet raar natuurlijk nu het drukker wordt.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door MonRoe »

in onze ogen is het niet veel drukker op de gedoogplekken dan tijdens onze 1e keer griekenland in 2008.

in sommige dorpen is er zelfs protest van de taverne eigenaren als de politie de camperaars wegstuurt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door Cee Pee »

Ik sprak gisteren een politieagent op het buro in Kyparissia en die zei dat ze het nu prima vinden dat er campers in Elea staan een paar jaar terug hebben ze nog een keer wat regels doorgesproken en als de camperaars zich daaraan houden hebben ze van de politie geen last.
En ze komen hier regelmatig langs en zwaaien vriendelijk.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door Digiwalker »

We zijn weer heelhuids thuis. Wegens het huwelijk van een zoon was de vrouw niet meer te houden. Zodoende.
Voor de griekenlandgangers heb ik een kaartje met de tolpoorten. Omdat er in griekenland 4 verschillende tolgaarders zijn kunnen de tariefen onderling nogal verschillen.
B.v. de brug bij Patras kost €11 per as.
Ga je met de ferrie, die elk half uur vaart, ben je de helft goedkoper.
Voor meer info kijk hier: http://diodia.com.gr/greece-tolls.html
Ook voor het kaartje.
Bij veel tolpoorten loont het de moeite om een afslag van te voren de ja de parallelle route te nemen. De secundaire (oude autowegen) zijn nu rustiger dan vroeger (mijn indruk) en hebben meer stopplaatsen en benzinestations. Ook wat meer kuilen, gaten, stoplichten en wegmisbruikers ;-))

Boza was weer gezellig. Al hoewel er veel italianen waren. De cassette kan je nu legen in een waterafvoerpijp tegen de wand van het gebouw. De oude put is gerenoveerd en voorzien van een heus putdeksel.

Het water van Thermopylea bronnen was deze keer gloeiend heet. Zeker 42°.

We hebben ook de oude afzinkbare bruggen bewonderd in het kanaal van Korinth. Je mag er niet met >3 ton over heen.

Tot de volgende keer
Rene

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door cjoosten »

We hebben weer een nieuwe plek. In de haven van Psarapouli op Evia kun je overnachten. Volgens diverse Grieken geen probleem. Strand met douches, vuilnisbakken en diverse restaurants waaronder een Nederlands talig binnen 200 meter. In de haven drinkwater wat we van de vissers mochten gebruiken om de tank te vullen. Coordinaten:
N 38.98488
O 023.37108
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
thomas87
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 16:45

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door thomas87 »

Tof! wij zijn afgelopen zomer ook naar griekenland geweest! toen gekozen voor een zeilvakantie via https://www.clickandboat.com/nl/boot-huren/griekenland maar nu zitten we er over na te denken om een camper aan te schaffen en in 2020 een langere roadtrip te maken. iemand tips voor de perfecte route? Wij hebben afgelopen jaar de cycladen per boot aangedaan, gestart in athene.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2019



Bericht door Digiwalker »

De perfecte route bestaat niet. Iedere weg heeft zijn hobbels. Net als het leven. Volg dus het pad waar je je het gelukkigste op voelt.
Griekenlandonsvakantieland

Verstuurd vanaf mijn Power met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Plaats reactie