voorgloei regel relais Peugeot
voorgloei regel relais Peugeot
3
De contacten van het voorgloei relais zijn ingebrand. Na ze opgeschuurd te hebben doet hij het weer. Maar ik wil een nieuwe bestellen weet iemand waar en welke is compatible met Peugeot J5 (290L) van 1991 met 2,5D motor
De contacten van het voorgloei relais zijn ingebrand. Na ze opgeschuurd te hebben doet hij het weer. Maar ik wil een nieuwe bestellen weet iemand waar en welke is compatible met Peugeot J5 (290L) van 1991 met 2,5D motor
Samen zijn we slimmer dan alleen
Re: voorgloei regel relais Peugeot
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: voorgloei regel relais Peugeot
Bedankt voor je reactie . Bij mister auto heb ik een relaise besteld Vogens mij is het de goede,alleen de gloeitijd van 8 sec lijkt me wat weinig omdat die wat er nu inzit een langere gloeitijd heeft.
gr
Tom
gr
Tom
Samen zijn we slimmer dan alleen
Re: voorgloei regel relais Peugeot
ik heb een z.g snelgloei relais in mijn j5, die duurt nog minder dan 8 seconden, +-3 seconden, wel met bijbehorende gloeiers, en de oude originele ware idd erg langzaam, soms wel +15sec. en de nieuwere zijn (gelukkig)een stuk sneller
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: voorgloei regel relais Peugeot
Dan heb ik de oude gloeiboegies .Welke heb je er nu inzitten. Kan je me het bestelnumer geven dan vervang ik ze.Heb je ze laten inzetten of zelf gedaan? Je komt er bijna niet aan met een sleutel.
Samen zijn we slimmer dan alleen
Re: voorgloei regel relais Peugeot
ik heb ze er zelf ingezet (ik doe ALLES) zelf, en voor het genoemde relais hoef je geen andere gloeiers te monteren.
van de gloeiers die ik nu erin heb heb ik geen nummers opgeschreven, en haal ze er ook niet uit om even te kijken.
ik dacht maar weet niet meer zeker, relais gr034 of sr032, en gloeiers gn909
de gloeitijd word bepaald door het relais , niet door de gloeiers!
weet nu alleen dat het geheel relais en gloeiers van Beru is, was een uitverkoop aanbieding van een fa uit duitsland.
lijkt moeilijk het eruit halen maar rustig blijven dan is het goed te doen, en zitten ze er al heeeeel lang in ?, dan eerst de motor goed heet draaien, voor je gaat proberen ze los te draaien , dan gaan ze makkelijker los en breken ze niet zo gauw af, zijn ze eenmaal een slag los dan wachten tot de motor wat minder warm is dan sleutelt het wat prettiger.
beetje informatie: citroen cx en c25 2,5(t)d is zelfde blok als j5.
jos
van de gloeiers die ik nu erin heb heb ik geen nummers opgeschreven, en haal ze er ook niet uit om even te kijken.
ik dacht maar weet niet meer zeker, relais gr034 of sr032, en gloeiers gn909
de gloeitijd word bepaald door het relais , niet door de gloeiers!
weet nu alleen dat het geheel relais en gloeiers van Beru is, was een uitverkoop aanbieding van een fa uit duitsland.
lijkt moeilijk het eruit halen maar rustig blijven dan is het goed te doen, en zitten ze er al heeeeel lang in ?, dan eerst de motor goed heet draaien, voor je gaat proberen ze los te draaien , dan gaan ze makkelijker los en breken ze niet zo gauw af, zijn ze eenmaal een slag los dan wachten tot de motor wat minder warm is dan sleutelt het wat prettiger.
beetje informatie: citroen cx en c25 2,5(t)d is zelfde blok als j5.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: voorgloei regel relais Peugeot
Daar houd ik van iemand die het zelf doet. Ikdenk dat ik nog eens vaker vragen heb.
gr
Tom
gr
Tom
Samen zijn we slimmer dan alleen
Re: voorgloei regel relais Peugeot
en met vastzetten van de gloeiers , vooral NIET te vast.
tussen het huis van de gloeier en de eigelijke gloeistift, zit een spleet,als de gloeier te vast gezet word, dan word door de conus aan het begin van het huis de spleet dicht gedrukt.
in de gloeistift zit aan het puntje de eigenlijke gloeier, en op de plek van de spleet zit de zogenaamde regelwenel(regelspoel), word die spleet nu dicht gedrukt dan blijft de regelspoel koeler omdat ie dan zijn warmte kwijt kan aan de omgeving en er minder warmte door de dichte spleet naar binnen komt, met als gevolg?, ja u raad het al ,een sneller oververhitten/overlijden van de gloeier.
max aanhaalmoment: 22Nm
max moment tot breken 45Nm!!
jos
tussen het huis van de gloeier en de eigelijke gloeistift, zit een spleet,als de gloeier te vast gezet word, dan word door de conus aan het begin van het huis de spleet dicht gedrukt.
in de gloeistift zit aan het puntje de eigenlijke gloeier, en op de plek van de spleet zit de zogenaamde regelwenel(regelspoel), word die spleet nu dicht gedrukt dan blijft de regelspoel koeler omdat ie dan zijn warmte kwijt kan aan de omgeving en er minder warmte door de dichte spleet naar binnen komt, met als gevolg?, ja u raad het al ,een sneller oververhitten/overlijden van de gloeier.
max aanhaalmoment: 22Nm
max moment tot breken 45Nm!!
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: voorgloei regel relais Peugeot
Ga vandaag het contactslot van deJ5 vervangen weet je de maat en type torx voor het verwijderen van de kap
Gr
Tom
Gr
Tom
Samen zijn we slimmer dan alleen
- djurre1980
- Berichten: 936
- Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57
Re: voorgloei regel relais Peugeot
Weet iemand waarom mijn oude 2.5 Turbo geen voorgloei systeem heeft?
Het is altijd starten en lopen, hoef ook nooit de choke te gebruiken.
in het boekje staan dat de Turbo geen voorgloeisysteem heeft.
Het is altijd starten en lopen, hoef ook nooit de choke te gebruiken.
in het boekje staan dat de Turbo geen voorgloeisysteem heeft.
- Peter LMC
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: voorgloei regel relais Peugeot
Klopt.
De 2.5 td heeft een vlamstart systeem wat rond het vriespunt in werking treed.
Is veel over te vinden via de zoek functie.
En welke choke bedoel je topickaper.
BV
viewtopic.php?t=8401560
De 2.5 td heeft een vlamstart systeem wat rond het vriespunt in werking treed.
Is veel over te vinden via de zoek functie.
En welke choke bedoel je topickaper.
BV
viewtopic.php?t=8401560
Re: voorgloei regel relais Peugeot
kappen zitten bij mij met kruiskop schroeven, en het slot zit met breekboutjes vast , maar met een scherp beiteltje gaan die wel los, en bij het nieuwe slot zitten ook weer breekboutjes, die gooi ik altijd weg en neem gewone.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: voorgloei regel relais Peugeot
Je bedoeld de kop van de oude breek bouten afslaan? is dat de manier om het oude slot te verwijderen?
gr
Tom
gr
Tom
Samen zijn we slimmer dan alleen