Wijze raad gevraagd
Re: Wijze raad gevraagd
Dan krijg je weer,hetzelfde,als wat Transitje beschrijft,en dan kan men tevens de gaskeuring ook nog doen
Hans
- Bas vd laar
- Berichten: 6302
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Wijze raad gevraagd
@ Kees s
Is helemaal geen lulverhaal, bij oudere Belgische campers zitten vrijwel nooit officiële papieren met gewichten, deze worden dus altijd gewogen op de weegplaat op het rdw terrein.
Teven ontbreken vaak de gegevens mbt wielbasis en spoorbreedte, ook dit wordt handmatig opgemeten.
Bij nieuwere campers is het een makkie en worden de gegevens zo uit de computer getrokken
Denk dus eerst eens even na voordat je je mond opentrekt.
Dank u
Is helemaal geen lulverhaal, bij oudere Belgische campers zitten vrijwel nooit officiële papieren met gewichten, deze worden dus altijd gewogen op de weegplaat op het rdw terrein.
Teven ontbreken vaak de gegevens mbt wielbasis en spoorbreedte, ook dit wordt handmatig opgemeten.
Bij nieuwere campers is het een makkie en worden de gegevens zo uit de computer getrokken
Denk dus eerst eens even na voordat je je mond opentrekt.
Dank u
Re: Wijze raad gevraagd
Je kunt wel snel even vertellen dat het een lulverhaal is maar het aantal campers dat ik ambtelijk heb gewogen zal al gauw over de tweehonderd zijn.Kees_S schreef: ↑di 18 jun 2019, 20:36Importcampers worden in NL helemaal niet gewogen. De gegevens van de buitenlandse papieren worden 1 op 1 door de RDW overgenomen. Dus l*l verhaal, en ook dat van Bas van de Laar is uit de duim gezogen.Transitje schreef:Ik heb, als Douaneambtenaar, veel geimporteerde campers ambtelijk gewogen, daarbij krijgt de aanbieder een officiële weegbon die nodig is voor de invoer en aanvraag kenteken. Je wilt niet weten wat er soms allemaal uitgehaald moest worden om aan een leeggewicht te komen waarbij nog een redelijk laadvermogen overbleef. In een enkel geval moest zelfs de crick, reservewiel, gereedschap en noem maar op, er worden uitgehaald om onder de 3300 of 3500 kg te blijven. En dat ging dan wel vrijwel altijd om handelaren, zelden een particulier.
Maar zeg Apeldoorn en Camper...................
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In de omgeving van Apeldoorn zitten nogal wat camperhandelaren en die halen veel campers uit Duitsland. Als Douaneambtenaar deed ik veel dienst bij een entrepot voor vlees en daar was ook een weegbrug zodat je daar ambtelijk kon wegen en de mensen een officiële weegbon meekregen.
Zet mij aub niet weer voor leugenaar als je niet weet waarover je praat.
Groeten
Klaas
Klaas
Re: Wijze raad gevraagd
Nieuwere camper hebben een Europese goedkeuring waar gewichten op staan en worden niet gewogen. Oudere campers hebben die niet en worden bij de RDW gewogen mits het gewicht op het kenteken van land van herkomst staat. Beide situaties kunnen dus voorkomen.
Re: Wijze raad gevraagd
Wij hebben 6 jaar geleden iets gelijkaardig mee gemaakt.
Een tweedehands caravan in nl gekocht in België ingevoerd en gekeurd mtm 1400 kg en op de keuring na hem te hebben gewogen 1390 kg dus konden 10 kg laden lol nu kan ik er om lachen maar toen dus niet.
Omkeuren ging niet en de koop ongedaan maken ook niet wij hadden toen dikker pech en hebben dus 4 jaar rondgereden met elke keer paar 100 kg over gewicht.
Nu de mobilhome 3060kg mtm 3500.
Hoop dat het opgelost raakt....
Een tweedehands caravan in nl gekocht in België ingevoerd en gekeurd mtm 1400 kg en op de keuring na hem te hebben gewogen 1390 kg dus konden 10 kg laden lol nu kan ik er om lachen maar toen dus niet.
Omkeuren ging niet en de koop ongedaan maken ook niet wij hadden toen dikker pech en hebben dus 4 jaar rondgereden met elke keer paar 100 kg over gewicht.
Nu de mobilhome 3060kg mtm 3500.
Hoop dat het opgelost raakt....
Re: Wijze raad gevraagd
Als de regels worden gehanteerd en gecontroleerd, wordt het een stuk rustiger op de camperplaatsen
Bert
Bert
Re: Wijze raad gevraagd
@ bertt
Je leest dat wel meer over strengere controle.
Maar ik vind dat dan de eindgebruiker overgewicht op zijn bordje krijgt, terwijl de meeste verantwoording ligt bij de fabrikanten en dealer.
Koop je een Camper van 50000 tot 100000 euro, blijk je er achteraf niets in mee te kunnen nemen.
Ik krijg de indruk, dat het bij nieuwere campers al wel beter is. En de ruime weegnormen in Nederland zijn denk ik uitgelobbied door de camperconsumentenclubs, en volkomen terecht.
Totdat Europa ons daar op terug gaat fluiten.
Je leest dat wel meer over strengere controle.
Maar ik vind dat dan de eindgebruiker overgewicht op zijn bordje krijgt, terwijl de meeste verantwoording ligt bij de fabrikanten en dealer.
Koop je een Camper van 50000 tot 100000 euro, blijk je er achteraf niets in mee te kunnen nemen.
Ik krijg de indruk, dat het bij nieuwere campers al wel beter is. En de ruime weegnormen in Nederland zijn denk ik uitgelobbied door de camperconsumentenclubs, en volkomen terecht.
Totdat Europa ons daar op terug gaat fluiten.
Zelf benoemd bandendruk-specialist, Bandendruk story is begonnen hier op dit forum , zie viewtopic.php?f=14&t=8397755
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Re: Wijze raad gevraagd
Als je met een "kleine" kampeerauto op pad gaat en je gaat over het technisch toegestane maximum heen, ben je ook fout bezig.Marco Polo schreef: ↑zo 09 jun 2019, 10:29Maar goed, het is ook weer zo confronterend om te stellen dat mensen met een klein rijbewijs zich eigenlijk zouden moeten beperken tot buscampertjes a la VW of andere compacte campervormen
Heeft niets te maken met klein of groot rijbewijs, maar met aantal kg dat er in mag worden geladen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Wijze raad gevraagd
niet zo groot willen en niet zo veel mee willen, dat scheelt ook veel, 3100kg mag die van mij wegen en dat haalt ie reisklaar op 12kg na net niet
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Wijze raad gevraagd
Waar ging dit draadje ook al weer over? Volgens mij zijn we de draad een beetje kwijt.