Aanschaf vrachtwagen gesloten bak

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Off Grid
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 8:46

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door Off Grid »

Ik waardeer de mening van ervaring. Dus zeker ook die van Kroppie. Hij heeft duidelijk ervaring en een mening.
Soms kom je door het naast elkaar zetten van (sterke) meningen, tot andere inzichten, soms tot iets om over na te denken, soms kun je het naast je neerleggen...

Dus geen zorgen :cheers:
Off Grid
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 8:46

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door Off Grid »

Dus, waarom een 7.5T vrachtwagen. Omdat ik het rijbewijs heb... niet onbelangrijk :thumbup:
Ja, de voorzieningen zijn die die passen ook passen in bijvoorbeeld Ducato of Boxer L2/3-H2.
Waarom: omdat ik hier voldoende aan heb.

Waarom dat toch een 7.5T vrachtwagen?
De aanschaf is wat goedkoper. Hij blijft op vrachtwagen kenteken staan(zie eerdere berichten). Dus er hoeft bijvoorbeeld geen BPM betaald te worden. De belasting is lager dan de eerder genoemde Ducato of Boxer.
Ik hoef bijna geen rekening te houden met het gewicht.
Ik heb lekker veel ruimte. Een beetje comfortabele loungebank is bv een optie.
Het is, door de rechte wanden, lekker makkelijk bouwen. Het is zelfd mogelijk de gehele inbouw te realiseren op basis van een Zweedse firma. Inclusief leuke keuken en bovenkastje.

Zo, nu jij .... :D
Off Grid
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 8:46

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door Off Grid »

Even iets anders...

Dubbele beglazing.
Ik wil onderzoeken of dit een reële optie is.
Qua gewicht geen probleem.
Verhoogd de veiligheid.

Geen idee van de kosten. Heb geprobeerd op google en hier, maar krijg geen adres waar ik kan vragen naar de kosten (in- en excl inbouw).
Ook wil ik daar vragen hoe dat zit met de constructie. Is dit uberhaubt mogelijk zonder iets van een "hulp frame" te bouwen.

Dus wie heeft een betrouwbaar en betaalbaar adres waar ik kan gaan informeren? In de buurt van NH zou fijn zijn, maar hoeft niet.
Gebruikersavatar
mfellman
Berichten: 287
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 18:38
Locatie: Flevoland

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door mfellman »

Voor boten worden vaak ook kajuitramen gemaakt en soms zijn ze ook op marktplaats gebruikt te koop. Misschien niet altijd precies de juiste vorm maar dat maakt het mogelijk wel authentieker.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door Duco »

Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door Meine »

Omdat het gaat om lage mrb, geen bpm en en00 zo laag mogelijk gewicht is het het voordeligste om een chassis met afzetcontainer te bouwen. Je betaalt dan slleen mrb over het chassis en de laadbak is toevallig ern container met woonruimte. En dat mag9 gewoon.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door kampo »

De bekende namen voor dubbel glas met de noodzakelijke e-keur voor campers (en attest) zijn
- Outbound uit Nederland
- KCT uit Duitsland
Gezien je wens van binnen een bepaald budget te blijven kan je dat beter meteen vergeten.
De meerprijs voor 4 of 5 zulke ramen is minstens 4.000 €. Deze bedrijven hebben ook bijpassende dakluiken.
Er bestaan nog tussenoplossingen zoals scheepsramen maar geloof maar dat het toch Dometic Seitz S4 zal worden.
Die zijn al duur genoeg. Je zal ze in >90% van de zelfbouwcampers terugvinden.
Die S4 zijn niet krasbestendig en niet inbraakveilig maar wel minstens 50 kg lichter als een set met dubbel glas.

Voor het hulpraam moet je de opbouwrichtlijnen naleven. Die richtlijnen zijn er voor ieder merk en type vrachtwagen.
Ik hoef bijna geen rekening te houden met het gewicht.
Ik vrees van wel, want je gaat er zo over. En wat doe je met de 20% reserve ?
Ik heb lekker veel ruimte. Een beetje comfortabele loungebank is bv een optie.
Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door Duco »

Een Atego bakwagentje weegt ruim 6 ton, dus wat dan overblijft is ongeveer 1400 kg om te verbouwen. Een koelwagen zou ivm de al aanwezige isolatie nog mooier zijn, maar die zijn slecht te vinden onder de 7,5 t
Off Grid
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 8:46

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door Off Grid »

€ 4000,--- oid..... Sodej....... :bang: Dan maar gewoon Seitz s4 dus :cheers:

Grinnn... zo iets ja.... (leuk plaatje) :lolno:
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door Camperbassie »

Off Grid schreef:
do 20 jun 2019, 14:39
Even iets anders...

Dubbele beglazing.
Dus wie heeft een betrouwbaar en betaalbaar adres waar ik kan gaan informeren? In de buurt van NH zou fijn zijn, maar hoeft niet.
Heb ik in mijn camper als je gewoon vlak getint gehard maar dubbel glas (2 lagen met gas ertussen ) zoekt.
Ad Kaandorp
Autoklimaat B.V.
Woerden
T algemeen 0348 - 434350

Ad kan het voor je regelen, leveren of ook erin maken. Ik vond het betaalbaar.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door de Jonckheer »

Google eens op: "gebruikt dubbel glas" en er gaat een wereld voor je open, veelal tientjes werk, helemaal anders dan de duizendjes van kampo.... :lol3: :lol3: :lol3:
T+C
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 19:55

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door T+C »

Beste Jan,

Wij hebben een Mercedes Benz Sprinter 516 CDI automaat te koop staan op marktplaats https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... stemmailen
en speurders: https://www.speurders.nl/overzicht/auto ... =ad_placed

Ambulance (nog compleet ingericht), uitermate geschikt voor ombouw naar camper, foodtruck, servicewagen e.d.
Bouwjaar 2010, euro 5.
KM stand 215707
Vraagprijs € 12.250,00

Wij hebben soortgelijke ambulance al voor onszelf omgebouwd. Wij sturen graag enkele foto's toe

Met vriendelijke groet,
Tonnie Coenen
06 55813571
raket5
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 19:16

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door raket5 »

Voor de duitse tol kun je een vrijstelling krijgen; https://www.evofenedex.nl/kennis/landen ... elastingen

Mocht je vrijstelling kunnen krijgen, kun je het beste voor een 9,5 tons Atego gaan. Wil je 7,5t dan zou ik er een zoeken zonder laadklep. Scheelt je al een paar honderd kilo.
Off Grid
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 8:46

Re: Aanschaf vrachtwagen gesloten bak



Bericht door Off Grid »

Dank voor de info.
9.5T is zeker nog een optie.
Ga inderdaad voor de variant zonder laadklep. Scheelst weer inbouwgewicht en deze is voor mij toch overbodig.
Plaats reactie