Pechhulp verzekering oudere camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lindy 1981
Berichten: 258
Lid geworden op: za 23 jan 2016, 12:23
Locatie: sprundel

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door lindy 1981 »

Sleepdiensten op de peage,zijn schathemelrijk geworden van de absurde tarieven.
Mag niet gerepareerd worden.
Tot in het waanzinnige toe.
3jaar geleden batterij van afstand bediening/startonderbreker leeg.
Stond ik met vrachtwagen op parking.
24uur service gebeld..nee,helaas we mogen niet komen.
Moest maar sleepdienst bellen.
Toen opgelost met batterij van andere collega ff te lenen.
Maar zo erg is het.
Met klapband mogen ze wel komen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Bob Diesel »

Hier TS :mrgreen:
Juist ik wil verzekerd zijn van calamiteiten hulp :thumbup:
Maar net als Hathi :idea:
Ik weet hoe ik een wielmoet wisselen en vlugger als dat ik de nood dienst voor of achter de camper heb

Zelf redzaamheid bij de camper is een must
Zo niet . :bang: begin er niet aan :shh:

En nu .schiet maar :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Aloys »

Onzin. Dus alleen handige mensen mogen in een camper rijden?

En waarom moet je dat wél kunnen bij je camper, en niet bij je personenauto? Want heel veel
bezitters van een auto, met name hoger opgeleiden, weten vaak niet eens hoe je een stuk gereedschap
moet vasthouden. Kunnen helemaal niets zelf aan hun auto. Dan moeten die dus ook maar niet beginnen
aan het autorijden?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Camperic »

MonRoe schreef:
vr 14 jun 2019, 7:28
maar de doorlopende reisverzekering van de anwb dekt niet een weekend weg in nederland op bijv een camperplaats. het moet dan een vooraf geboekt weekend zijn.
Staat ook in de polisvoorwaarden van onze reisverzekering. Wanneer we echter zonder boeking in Nederland op pad gaan is melding daarvan vooraf via email voldoende om het toch onder de dekking te laten vallen :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Bob Diesel »

Aloys schreef:
zo 16 jun 2019, 21:06
Onzin. Dus alleen handige mensen mogen in een camper rijden?

En waarom moet je dat wél kunnen bij je camper, en niet bij je personenauto? Want heel veel
bezitters van een auto, met name hoger opgeleiden, weten vaak niet eens hoe je een stuk gereedschap
moet vasthouden. Kunnen helemaal niets zelf aan hun auto. Dan moeten die dus ook maar niet beginnen
aan het autorijden?
Ook onhandige mensen mogen camper rijden :roll:

Maar als je niet weet hoe een schroef vast of los te draaien. Een zekering of lampje te wissellen

De camper is een hype
En zo als vaak zouden er veel moeten zijn
Die eerst het motto
Bezint eer gij begint zouden chekken
Want een beetje zelfredzaamheid is
Gezien de vragen hier wel noodzakelijk

Dus weet je niet hoe een gasfles te wissellen
Wat ducktape of een tywrap is
Bezint :idea: :idea: :?: juist


:idea: leer een wiel wisselen .
Ook als je hoger opgeleid bent
Want deze lbo kan dat ook :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Atoz »

Stond ik afgelopen maanden ergens in Portugal op 50 meter van een forumlid wiens camper onder andere een verwarmingsprobleem had, of beter heeft .
Misschien had hij zich beter wat minder neerbuigend uitgelaten tijdens zijn schrijfsels.
Trouwens had hij ook mijn dieselverwarming kunnen bekijken, al was het maar om wat tips te krijgen over de inbouw.
En weet je wat ik deed... Niets.

En mocht ik hem morgen ergens met een leeggelopen band zien staan dan rij ik gewoon verder. Zeker weten :crazy:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Peter LMC »

OOooo. Was jij dat. :-B
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Bob Diesel »

Ooh was hij dat :wave: :wave: :wave: :evil:

Had ff gedag gezegd
Nu niemand gezien

Ik dacht nog :bang: komt wel
Niets dus


Terwijl ik Elly zij.. Straks misschien ff een :cheers: drinken met iemand
Maar geen sjoege.niets dus

Tot nu :thumbdown:

Dus op z.n duits
Lmaa :mrgreen:


Net als dat zwaaien onderweg
Op een cp geen gedag

En zo zie je .forumleden zien een forum lid
Maar ze willen elkaar niet zien :idea:
Iemand die binnen komt stelt zich voor .niet anders om.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door thole »

Zelf redzaamheid bij de camper is een must
Zo niet . :bang: begin er niet aan :shh:

En nu .schiet maar :mrgreen:
/quote]

Ik voel me wel geschoffeerd door zo'n opmerking Bob.
We camperen 41 jaar, we hebben de caravan fase overgeslagen, ik heb niets met techniek, snap van veel dingen wel hoe het werkt maar het interesseert me geen bal.
Een lampje of een zekering verwisselen dat doet Everdien wel, die vindt dat wel leuk.
Maar ik kan geen wiel wisselen omdat ik dat fysiek niet kan, ik mis 2 ribben door een tumoroperatie, al weer een tijd geleden maar het beperkt me wel.
We zijn nu bezig met de afronding van een prachtige reis van 5 maanden door Marokko, Spanje en we staan nu vrij aan de Ourthe in België.
En omdat ik niet technisch ben zou ik geen camper mogen rijden? Ik spreek verschillende vreemde talen, ik vind dat mensen die geen enkele taal spreken dan hun moerstaal , niet met de camper naar het buitenland mogen :lol:
Genoeg geschoten Bob? :wave:
Ps: om pech zoveel mogelijk uit te sluiten, hebben we de camper altijd in onderhoud bij de merkdealer, in ons geval Mercedes.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Bob Diesel »

Verkeerd begrepen Thole
Je weet je zelf samen dus bij kleine problemen wel te helpen :thumbup:
Fysiek kan iemand id ook parten spelen
En dan is goede pechulp noodzakelijk

Maar als je niets van je camper en onderdelen snapt :!:

En je schrijft ..ik snap het wel. Het intressert me niet
Dat mag :hug:

Dan bezint eer je begint
Dat schreef ik :!:

Btw.ook ik ben geen monteur
En zeker electra.blijf ik liever weg van
Dus zeker geen technische hoogvlieger
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door thole »

Verkeerd begrepen Bob of jij had het wat bout geponeerd, hoe dan ook we hebben onze reis vandaag beëindigd en we hebben het geweldig gehad :thumbup: :wave: :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 75
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 8:30
Locatie: Dirksland

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Brava »

Beetje offtopic maar een praktijk voorbeeld.

Toen ik mijn camper verzekerde was hij nog geen 15 jaar oud en kon ik daarbij een reisverzekering/pechhulp afsluiten.

In de praktijk nu 3x aanspraak op willen maken 2x viel het buiten de verz. Voorwaarden bv stond een keer thuis voor de deur en nada moest worden weggesleept bleek een kortsluiting te zijn. Maar helaas geen thuis hulp.

Van de week opweg naar vakantie in noord NL op de A59 een enorme plof en herrie alsof uitlaat er onderuit vloog. Druk verkeer langs de kant gezet even gekeken onder camper niks te zien, starten en enorm kabaal. Dus noodnummer bellen en ja hoor 45 min later pechhulp en opgelost (intercooler/turbo slang) en verder weer.

Laatst twijfelde ik moet ik bij deze verzekeraar blijven om de 6 jaar nieuwe banden is verplicht. Hier op het forum riepen diverse mensen wegwezen daar etc etc. Eerst goed nagedacht want kan ik bij andere verzekeraar mijn camper met 20 jaar nog onderbrengen incl. pechhulp etc etc Nee dus !! Mijn verzekeraar geeft dus ook pechhulp als de camper ouder is dan 20 jaar maar moet dan wel afgesloten zijn voor het 15e jaar.

Kortom denk goed vooruit wik en weeg af duur en minder duur voorwaarden en voorwaarden en ga niet zomaar weg bij verzekeraar bekijk eerst goed de plussen en minnen van je besluit.

Dus ondanks de soms negatieve kanten blij dat ik bij deze verzekeraar gebleven ben.
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door trabbart »

zelfs al ben je de beste monteur en kan je sleutelen als een bezetene. er zijn toch momenten waarop je best wel hulp kan gebruiken bij pech onderweg. je hebt toch geen hele garage met werkmateriaal mee , en reservestukken.
een camperverzekering tegen pech is een must. ik heb voor mijn deur hulp , ik heb in geheel europa hulp met een camper van 1989 . dit voor 119 euro.


maar,
al die polissen ook de duurdere ,staan vol met kleine lettertjes, komt er in feite op neer dat mocht ik bvb in de zwitserse alpen met een kapotgelopen motor te maken krijgen er toch wel bedenkingen zijn met wat er dan gebeurt.
in feite kunnen ze er altijd tussenuit om em te repatriëren.
het is zo een wirwar van regeltjes dat ze altijd een gat hebben.
ze slepen, repatriëren in het ene regeltje, maar er staan ook bedenkelijke regeltjes tussen .
zo kunnen ze me voorstellen een (zwaar) defect ter plaatse te LATEN maken . de prijs op de offerte van de herstelling is geen reden om dit te weigeren.
ze betalen ook dumpingkosten terug, ze gaan dan de kosten van het lozen/laten afvoeren van het "wrak" verzekeren.
kan natuurlijk een ongeval of brand ook zijn die je tegenkomt en dan ben je blij dat je dit zelf niet moet betalen.
maar voertuig kwijt bij bvb een bak schade of motorschade die niet te herstellen is omdat er via de normale weg geen onderdelen meer te verkrijgen zijn omdat de camper oud is ? of een overdreven dure offerte van een plaatselijke garagist .
of kan je eisen dat ze hem naar je thuis brengen zodat je bvb een reservemotor of een versnellingsbak kan zoeken en zelf herstellen.
ik denk dat als ze geen zin hebben in sleepkosten te betalen dat ze met je kunnen doen wat ze willen of je nu een dure of een goedkopere polis neemt.
op papier is een camper van 1989 volgens hun geen bal meer waard. ze kunnen dus een rekeningetje beginnen maken en je zeggen dat de sleepkosten niet opwegen tegen de waarde van het voertuig. Maar om dergelijk voertuig betrouwbaar te maken is er handenvol geld en arbeid ingekropen, er is de emotionele waarde. er zitten dure accesoires opgeplaatst zoals een ijskast , zonnepanelen, een vernieuwde keuken en badkamer bvb, nette zetels, een gereviseerde bak enz enz

hopen dat je niets ergs tegenkomt zeker? en wat je zelf kan doe je uiteraard zelf. en als je helemaal niets van sleutelen houtbewerking , plastiek bewerking, polyester, plamuren , behangen, verven , spuiten , schuren , elektriciteit , sanitair, motoronderhoud enz enz kent moet je geen oldtimercamper rijden, best een jonger exemplaar.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door hurktoilet »

Daarnaast is het een kwestie van doorvragen en zeuren, de ene medewerker van de alarmcentrale is de andere niet.
Afgelopen reis ook meegemaakt. Overwegend positieve ervaringen, tot ik iemand kreeg die kennelijk minder ervaring had met camperverzekeringen en helaas ook nog eens geen Spaans sprak. Toen ik doorvroeg naar iemand die wel Spaans sprak, kreeg ik ineens weer iemand die wel meedacht en me enorm geholpen heeft.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie