Omvormer NDS Pure Sinus

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Wingjudge
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 aug 2018, 20:49

Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Wingjudge »

Hello forum,

Iemand ervaring met het merk NDS ivm omvormer :
Is dit een goed merk?
Dient om de kleinere zaken zoals een laptop, batterij elec fiets, tandenborstel en andere lichte multimedia op te laden :
Welke wattage nemen we het beste dan ?

Graag specifiek antwoord op deze omvormer, dat helpt ons een stuk verder bij onze beslissing om evt over te gaan tot aankopen en installeren

Alvast bedankt voor jullie wijze raad :-B :D :wave:
Peter A7
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 0:09
Locatie: Antwerpen

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Peter A7 »

Waarom specifiek dit merk ?
Beste groeten,

Peter :)
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door blizard »

Rudy (Hoofdnoorman) heeft een, en te koop geloopf ik.
Persoonlijk weet ik, als hij iets aanschaft hij terdege onderzoek doet, dus je kan hem vragen naar de ervaringen
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door hathi »

Wingjudge..,persoonlijk heb ik geen omvormer,en zal er ook nooit een aanschaffen,ik laad alles ,gewoon op 12 Volt,omdat dit het Voltage is van de meeste door jouw genoemde apparatuur , waarom zou je dan eerst nog om gaan vormen vanaf 230V ?..Nu de NDS ,het is Italiaans,en ik heb er voor gekozen ,omdat in hun assortiment,alles,maar dan ook alles aanwezig is voor de Camper,en de toekomst,denk daarbij aan het laden met euro 6 en dergelijke,bovendien,is de prijs niet extreem,wat natuurlijk ook meetelt
Laatst gewijzigd door hathi op zo 16 jun 2019, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Arie55 »

ik zou voor deze gaan: Victron Phoenix omvormer 12/250 230V. Bij https://www.elektrischvaren-accu.nl/Pho ... gKmWvD_BwE kost die 88 euro. Wellicht door shoppen goedkoper te vinden. De omvormer is iets wat 'zwaar' voor je toepassing, maar heeft wel een zuivere sinus.
Als het even kan zo dicht mogelijk bij je accu opstellen met voldoende dikke draden en hou de conditie van je accu in de gaten.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Wingjudge
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 aug 2018, 20:49

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Wingjudge »

@Peter A7 : omdat de dealer waar de motorhome werd gekocht, enkel dit merk verkoopt en installeert, en wij ook het daar willen laten doen wegens tevreden van de service, maar dat neemt niet weg dat ik eens de ervaring van anderen graag hoor :D :thumbup:
@Arie55 : ja daar heb ik ook goede commentaar over gehoord maar zie boven waarom mijn specifieke vraag van in het begin
@hathi : dus jij hebt wel ervaring met dit merk en tevreden ? En nee niet alle toestellen kan ik via 12v laden tenzij ik ze begin om te bouwen naar 12v (maar ik niet genoeg kennis voor heb) of extra laders ( op 12v bijvoorbeeld voor de laptop) koop ... Heb het overwogen hoor
Toch bedankt om te reageren
camperdiksmuide
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door camperdiksmuide »

Wij hebben de rode NDS pure sinus omvormer van 1500W in onze camper. Deze is standaard bijgeleverd bij de Roller Team Magnifico serie.
Wij zijn hier zeer tevreden over. Misschien iets te zwaar in combinatie met een 110Ah AGM batterij, maar dat deert mij niet. Weet voldoende wat ik kan/mag doen met deze omvormer in combinatie met deze batterij. Heb hem voorzien van een aan/uit schakelaar met led-indicatie (zelf gemaakt) aan de zijkant van de zitbank waar deze batterij en omvormer zijn ingebouwd. Zéér tevreden van de kwaliteit van NDS.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Pienmajer »

Ook ik ben tevreden over de NDS sp 1500. Hij doet al drie jaar wat hij moet doen.
Groet,
Patrick
Wingjudge
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 aug 2018, 20:49

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Wingjudge »

Ok, dan gaan we voor NDS ;-)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoewel ik eigenlijk geen reclame mag maken, is het m.i. een hele goede omvormer voor dat geld.

En ja, ik heb er eentje in gebruik. Bevalt mij heel wat beter als een zogenaamd "Nederlands" ontworpen omvormer die ik gekocht had voor 550 euro en die zijn klus niet kon klaren. Tevens liet de leverancier niets meer van zich horen. Nadat iemand van dit forum keurig een ingebrekestelling had geschreven en er is nagebeld over zijn reactie kwam er als antwoord: "Maak er maar een zaak van!" Zijn naam zal ik nog niet plaatsen hier.
Overigens was er een printplaat helemaal doorgebrand omdat er een bevestigingsschroefje van een USB aansluiting tegen de printplaat kortsluiting maakte. Het schroefje was een 5 mm te lang. Deze printplaat wordt nu vervangen door een gewone walschakeling print. Nu de kortsluiting weg is genomen, werkt ook mijn Dolce Gusto weer op deze omvormer. Inderdaad, aan het standaard inverter gedeelte is niets op aan te merken.

Voortaan zal ik gewoon duurdere zaken gewoon gaan kopen bij een Nederlandse importeur waar ik vertrouwen in heb.
NDS was er zo eentje. Victron is een andere betrouwbare partij.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Wingjudge
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 aug 2018, 20:49

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Wingjudge »

@Hoofdnoorman : niet tof om zulke negatieve ervaringen te moeten meemaken, maar is dan toch goed gekomen zo te lezen (met de NDS). Bedankt om alsnog te reageren op mijn vraag. :D :thumbup: :wave:
Gebruikersavatar
Koentje63
Berichten: 76
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 19:41
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Koentje63 »

Ik heb nog een NDS 1000/12v liggen. mag voor 250 euro weg. (net te groot qua afmeting voor onze camper)

gr.
George
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Hoofdnoorman »

Wingjudge schreef:
ma 17 jun 2019, 9:09
@Hoofdnoorman : niet tof om zulke negatieve ervaringen te moeten meemaken, maar is dan toch goed gekomen zo te lezen (met de NDS). Bedankt om alsnog te reageren op mijn vraag. :D :thumbup: :wave:
Uh, om een misverstand te vermijden. Die kapotte omvormer was dus niet van NDS!!!

Oh en kijk, @Koentje heeft er een in de aanbieding.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Wingjudge
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 aug 2018, 20:49

Re: Omvormer NDS Pure Sinus



Bericht door Wingjudge »

@Hoofdnoorman : ik was mee hoor met jouw verhaal maar misschien bracht mijn reactie verwarring :crazy: :eh:
@Koentje63 : bedankt voor het aanbod maar ik heb hem al besteld en ging voor max 600W gaan . Mss zijn er nog andere geinteresseerden :thumbup:
Plaats reactie