Zoek gewoon even een montagehandleiding erbij.bertt schreef:Nu de rust in mijn lijf is wedergekeerd wil ik eigenlijk toch wel weten hoe het systeem echt werkt.
Ik ga het ook bij Fiat navragen en heb de vraag ook uitgebreid bij Hella neergelegd, al had ik iemand aan de telefoon die welwillend was, maar het toch niet goed begreep. Kan ook zijn dat ik het niet goed vertelde.
De 5 Leds zijn onderling verbonden met een witte en een zwarte draad. Bij elkaar een witte en een zwart naar een stekker. Dan zegt mijn verstand "Elke Led heeft maar één functie in zijn lijf en dat is aan of uit. Om ze dan op halve kracht te gaan laten branden als ze omschakelen van daglicht naar stadslicht, kan dat volgens mij alleen door de stroomtoevoer te knijpen. Dat zie ik toch juist?
Zo ja, wat doen die dicht gegoten blokken met 5 draden aan de onderkant? 1 blok bij elke 5 LEDs , dus aan elke kant ook een blok.
2 van die draden gaan naar de LEDs, andere 3 naar (van) Fiat.
Ik wil het begrijpen, zoals ik het nu zie wordt dat "stukkende" set LEDs pas "stuk" op het moment dat er minder stroom toegevoerd wordt. Kan dat? Het kan haast niet anders omdat ik hem zonder iets anders te wisselen, aan de "goede kant" heb aangesloten en hij hetzelfde gedrag vertoonde.
Ik weet dat ik voor ongeveer € 200 toch wel aan een nieuwe set moet, als ze weer verkrijgbaar zijn, maar wil het eerst begrijpen.
Bert
Nu als daglicht werken ze dus perfect, zogauw ik dimlicht voer, nokt dus een kant. Hoe lang dit is, weet ik niet, heb ook zelden licht aan en ik zit ook nog eens aan de achterkant
https://catalog.hella.com/media//downlo ... 895-19.PDF
Staat precies wat welke draad is.
Ingaand:
D
Massa
En stadslicht.
Electronica en sturing zit in de zwarte doosjes.
Uitgaand is 9-32V