Hallo hallo wat een hoop reacties weer... Daar ben ik blij mee..tof dat er zo meegedacht word.
.. Al maakt t soms ook wat lastig gefocust te blijven...
Gisteren de hele dag aan de camper gewerkt.... En ik probeer alle tips en suggesties na te lopen...
Nokkenas op t andere merkteken 1 tand vroeger? geprobeerd.... Er raakt niets... Loopt exact t zelfde.
Verstuivers laten testen bij revisie specialist.. Allemaal goed 127bar... Goede nevel..
Ze waren wat verstopt..en van cil. 2 was wat blauw
Klepspeling is goed
Ervaren monteur de timing laten controleren... En dit staat goed.
Compressietest via gloeiplug gat(alle gloeipluggen gelijk getest en ze zijn allemaal kapot)
cil 1 kon ik niet bij.... straks wel
Cil 2 35 bar
Cil 3 25 bar
Cil 4 35 bar
Nogmaals met draaiende motor brandstofleiding 1 voor 1 losgedraaid...
Dit maal met de motor op bedrijfstemperatuur...
En cil 2 DOET NIET MEE.... He he een resultaat... Maar wat is de oorzaak..?
Na de compressie test was ik vergeten draadje vd magneet klep weeer vast te zetten en t getik was ineens 3x zo luid
En maar niet aanslaan
ja wel met startpilot nu geen tik tik maar KLINNG KLING.. draaidje weer terug en weer tik tik
DUSSS BRANDINSPUITSTOFPOMP?
Deze zat met slechts 2 ipv 3 moertjes vast en de pakking oliepomphuis en inspuitpomp was tja.... Net als de rest van dit "gereviseerde blok" geklungeld door iemand die er geen zin in had denk ik...
En dus gelijk de oorzaak van het andere olielek gevonden.. Zie foto's
Maandag laat ik de pomp testen..