Pechhulp verzekering oudere camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lord Ruud
Berichten: 857
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 9:47
Locatie: Rosmalen (Kruistraat)

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Lord Ruud »

Heb gisteren mijn vezekeraar gebeld , maar gelukkig is onze camper van 4 ton en ouder dan 15 jaar uitstekend verzekerd voor alles wat er maar te wensen is , ook pechhulp dus .
Gelukkig .
Blij dat ik nu in een Rapido rijd

Je leeft maar een keer , doe het goed want je krijgt waarschijnlijk geen tweede kans.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door iSonic »

Er zijn meer partijen die pechhulp aanbieden: allianz, routemobiel, allsecur.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door hathi »

En of je wel zo goed verzekerd bent,weet je pas als je ze nodig hebt,lijkt mij :lol:
Hans
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Anja & Henk »

Onze camper is van 1996. Wij hebben een doorlopende reisverzekring bij Univé, inclusief pechhulp, vervangend vervoer en verblijf verzekering., wintersport etc.
We betalen daar maandelijks € 12.40 voor. De afgelopen jaren zijn we al enige malen geholpen door reparatie ter plekke of weggesleept naar garages. Niets anders dan lof. :bow:
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Camperic »

hathi schreef:
di 16 apr 2019, 11:54
En of je wel zo goed verzekerd bent,weet je pas als je ze nodig hebt,lijkt mij :lol:
Klopt en dat hebben we helaas na hagelschade aan het dak in 2017 ervaren: problemen met vergoeding van de schade door een bekende camperverzekeraar :evil:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door trabbart »

is voor de belgen onder ons de vab pechverhelping een goede keuze om een kleine oldtimer mobilhome te verzekeren tegen pech in europa?
Ik zou normaal gezien via mijn verzekeraar een pechverhelping hebben, nu , achteraf lees ik in het contract dat ze geen campers helpen bij pech. ik heb gebeld en de verzekeraar heeft me aan telefoon gezegd dat het geen probleem zou zijn. :shifty:
daar ik in het verleden al eens een serieus (duur en vervelend zie stukje hieronder, )probleem heb gehad met een aan de telefoon uitgesproken verklaring van die verzekeraar wil ik me deftig vezekeren bij pech.


kort verhaaltje ivm met een polis waar iets fout is gelopen,
op een gegeven moment krijg ik een brief van het waarborgfonds met de vraag naar mijn polisnummer van een voertuig. daar dit voertuig en de documenten in een loods stonden en niet bij mij bel ik de verzekeraar ivm de polis. deze geeft me de polis nummer en ik geef deze door aan de vraagsteller in de brief. 2 weken later politie aan de deur, ik reed blijkbaar zonder verzekering. de verzekeringsagent wist van niets , de hoofdzetel zou me aangetekende brieven hebben gezonden. nooit wat gekregen.
aangezien enkele cameras mijn voertuig hadden geregistreerd zoi ik dus gereden hebben en kreeg een enorme boete en 2 maad rijverbod . ok, ook een beetje mijn fout waarschijnlijk, ik heb meerdere voertuigen en heb iets niet opgemerkt. maar als je verzekeringsagent op zijn computer niet ziet dat die polis is verlopen .......

dus bij pech wil ik absoluut zeker zijn en niet afhangen van een aan de telefoon beloofde uitspraak.
Gebruikersavatar
plotterwelt
Berichten: 156
Lid geworden op: za 06 apr 2019, 10:23
Locatie: Oss

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door plotterwelt »

Sinds ik de Camper heb ,ben ik bij de ANWB.
Vroeger met mijn PKW (in Duitsland) had ik een goede garage die ook helpt bij pech.

Maar hier heb je geen service bij een garage .
Daarom nu voor alles de ANWB .
Je zal maar een lekke band krijgen op de snelweg met je 3,5 tonner.

Mvg Johan
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door javanes »

plotterwelt schreef:
wo 12 jun 2019, 9:30
Daarom nu voor alles de ANWB .
Je zal maar een lekke band krijgen op de snelweg met je 3,5 tonner.
Krik er onder en wiel verwisselen :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door marcel-m »

Mocht je bv op de Franse peage een lekke band krijgen dan kun je de ANWB wel vergeten.
Hopelijk spreek je goed Frans of kun je het zelf verhelpen .
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door frank_h »

Ik heb zelf eens pech gehad op de Franse peage, met de auto. Je moet dan 112 bellen en de politie stuurt dan een afsleepdienst die jouw merk auto kan repareren. Afsleepkosten moet je meteen betalen. Maar... als ANWB lid kreeg ik die wel vergoed. Zal met andere pechhulp hetzelfde zijn.
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door marcel-m »

Dat bedoel ik ,maar als je geen of slecht Frans spreekt gaat dat niet lukken.
Bij 112 spreken ze echt geen Engels.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door MonRoe »

maar is je camper boven de 3.5t dan heb je niet veel aan de anwb.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Premiumliner »

De doorlopende reisverzekering van de ANWB heeft geen restricties voor >3500 campers. Je kunt pechhulp/repatriëring meenemen in de doorlopende reisverzekering. Er geldt wel een toeslag voor het bouwjaar.

https://www.anwb.nl/verzekeringen/reisv ... 6MEALw_wcB
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door MonRoe »

maar de doorlopende reisverzekering van de anwb dekt niet een weekend weg in nederland op bijv een camperplaats. het moet dan een vooraf geboekt weekend zijn.

en pechhulp alleen reparatie bij een camper van boven de 3.5t, wegslepen doen ze niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie