Problemen met Ford motor 2.2TDCi
- Bas vd laar
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Dan doe je dat toch lekker niet?
Schakel je gewoon bij 1500 toeren, maar dan niet zeuren als alles aangekoekt en dicht zit of je vijf er uit ligt.
Schakel je gewoon bij 1500 toeren, maar dan niet zeuren als alles aangekoekt en dicht zit of je vijf er uit ligt.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Lekker om te horen dat het ook wel eens zonder gezeur goed komt, gefeliciteerd!
Ik ben wel benieuwd wat voor motor er nu in zit, standaard euro 4 of met verbeteringen...
Ik ben wel benieuwd wat voor motor er nu in zit, standaard euro 4 of met verbeteringen...
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Ik denk niet dat het kwaad kan dat terzijde. Ik trek zelf ook verder door gewoon omdat ik het prettiger vind rijden. Maar ik bedoelde de relatie tussen niet door trekken en geplofte 2.2 TDCI blokken van een bepaald merk en jaar...Bas vd laar schreef: ↑za 08 jun 2019, 10:59Dan doe je dat toch lekker niet?
Schakel je gewoon bij 1500 toeren, maar dan niet zeuren als alles aangekoekt en dicht zit of je vijf er uit ligt.
- Bas vd laar
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Bij de 2.2 motor in bedrijfswagens gaat het over het algemeen wel goed , daar wordt meestal dagelijks of bijna dagelijks mee gereden en vaak ook met meer toeren.
Ik heb van meer technische mensen al gehoord dat deze motoren niet zo geschikt zijn voor het "nieuwe rijden" en ik kan me daar zeker iets bij voorstellen. Het kan geen kwaad om een motor wat te laten werken als ie op bedrijfstemperatuur is, die schakelindicator gaat echt veel te vroeg aan.
Ik heb van meer technische mensen al gehoord dat deze motoren niet zo geschikt zijn voor het "nieuwe rijden" en ik kan me daar zeker iets bij voorstellen. Het kan geen kwaad om een motor wat te laten werken als ie op bedrijfstemperatuur is, die schakelindicator gaat echt veel te vroeg aan.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Hopelijk allerlaatste update:
Vanmiddag mijn Chausson camper van de Ford garage opgehaald:
Ruud … er zit een gereviseerde euro 4 motor in, welke in opdracht van Ford-Nederland is voorzien van verbeterde onderdelen, zijn waarschijnlijk zuigers en eventueel de stangen, dat werd niet beschreven.
Meer gegevens waren niet bekend bij de garage c.q. ze wilden verder niets kwijt.
Kreeg verder het: "Ford Assistance Gold Certificaat" , maar ik ben al lid van de ANWB.
Zo dit is mijn relaas, hopelijk is dit het allerlaatste bericht in dit onderwerp, zo niet dan horen
jullie het.
Ik wil nog wel kwijt, dat dit garantie was , … zoals het moet zijn, zonder gezeur, … ik had het namelijk niet verwacht.
Met vriendelijke groeten,
Pierre
Vanmiddag mijn Chausson camper van de Ford garage opgehaald:
Ruud … er zit een gereviseerde euro 4 motor in, welke in opdracht van Ford-Nederland is voorzien van verbeterde onderdelen, zijn waarschijnlijk zuigers en eventueel de stangen, dat werd niet beschreven.
Meer gegevens waren niet bekend bij de garage c.q. ze wilden verder niets kwijt.
Kreeg verder het: "Ford Assistance Gold Certificaat" , maar ik ben al lid van de ANWB.
Zo dit is mijn relaas, hopelijk is dit het allerlaatste bericht in dit onderwerp, zo niet dan horen
jullie het.
Ik wil nog wel kwijt, dat dit garantie was , … zoals het moet zijn, zonder gezeur, … ik had het namelijk niet verwacht.
Met vriendelijke groeten,
Pierre
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Verbeterde onderdelen... wie beweert dat dan? Want Ford zal dat nooit toegeven, weet ik van andere gedupeerden. Er mankeert immers niets aan deze motoren!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Als je de ford bij een erkende ford garage laat onderhouden, heb je telkens 12 maanden pechbijstand.
H20
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Ja Ruud,
ik ben het volledig met je eens,
maar dat zeiden ze in de garage, toen ik vroeg of het een nieuwe motor was en welke euroklasse hij had.
Nee het was een gereviseerde euro 4 motor.
Ik kreeg er verder niets meer uit, maar over de motor hoefde ik mij geen zorgen meer te maken,
weer volgens de garage, ….. wij zullen wel zien en afwachten.
Ford zelf laat natuurlijk het achterste van zijn tong niet zien, omdat je zoals je reeds aanhaalde:
die motor is goed, daar mankeert niets aan.
Want zodra dat ze dat bekennen, heb je de poppen aan het dansen.
groetjes
Pierre
ik ben het volledig met je eens,
maar dat zeiden ze in de garage, toen ik vroeg of het een nieuwe motor was en welke euroklasse hij had.
Nee het was een gereviseerde euro 4 motor.
Ik kreeg er verder niets meer uit, maar over de motor hoefde ik mij geen zorgen meer te maken,
weer volgens de garage, ….. wij zullen wel zien en afwachten.
Ford zelf laat natuurlijk het achterste van zijn tong niet zien, omdat je zoals je reeds aanhaalde:
die motor is goed, daar mankeert niets aan.
Want zodra dat ze dat bekennen, heb je de poppen aan het dansen.
groetjes
Pierre
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Hier nog zo,n Ford,zo slecht zijn ze nu ook weer niet als je de km,s ziet
Hans
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Ik denk dat juist in die km stand het 'geheim' schuilt: deze motor is altijd goed op bedrijfstemperatuur gekomen, stevig belast en daardoor waarschijnlijk ook minder verontreinigd dan een motor die maar een paar honderd km per week maakt en vaak maanden helemaal niet draait...
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Misschien is het de derde motor al wel, daar vermeldt het verhaal niets over.
Overigens is het een versie met minder dan 100 pk die gaan natuurlijk het minst snel stuk.
Overigens is het een versie met minder dan 100 pk die gaan natuurlijk het minst snel stuk.
Accu loskoppelen stalling??
Goede middag,
ik heb alles hier in het forum al nagekeken en denk, dat ik met een gerust geweten mijn accu's kan los koppelen, wanneer hij de stalling ingaat.
Dat is namelijk een vereiste van dit stallingbedrijf.
Echter ik weet het niet zeker, ik kwam er ook al achter, dat ik een bepaalde accu (iets met silver erin) moest vervangen, omdat Ford dat voorschreef,
wist ik veel en ..... daarom ben ik er nu ook niet zeker van.
Het betreft een Chausson Flash - 02 met een nieuwe Ford 2.2. TDCi motor, mijn vraag is dus:
Kan ik zonder problemen de bedrading van de accu's loshalen (als dat wel mogelijk is, zet ik er wel twee massa sleutels in) en deze weer aansluiten, zonder alles ontregeld te hebben.
Volgens mij wel, maar ik heb twijfels!
Prettige middag verder,
Pierre
ik heb alles hier in het forum al nagekeken en denk, dat ik met een gerust geweten mijn accu's kan los koppelen, wanneer hij de stalling ingaat.
Dat is namelijk een vereiste van dit stallingbedrijf.
Echter ik weet het niet zeker, ik kwam er ook al achter, dat ik een bepaalde accu (iets met silver erin) moest vervangen, omdat Ford dat voorschreef,
wist ik veel en ..... daarom ben ik er nu ook niet zeker van.
Het betreft een Chausson Flash - 02 met een nieuwe Ford 2.2. TDCi motor, mijn vraag is dus:
Kan ik zonder problemen de bedrading van de accu's loshalen (als dat wel mogelijk is, zet ik er wel twee massa sleutels in) en deze weer aansluiten, zonder alles ontregeld te hebben.
Volgens mij wel, maar ik heb twijfels!
Prettige middag verder,
Pierre
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Sorry,
moest een nieuw onderwerp worden, wat intussen al is gebeurt, dus bovenstaande reactie kan vervallen, nogmaals sorry, niet goed gekeken.
Groetjes,
Pierre
moest een nieuw onderwerp worden, wat intussen al is gebeurt, dus bovenstaande reactie kan vervallen, nogmaals sorry, niet goed gekeken.
Groetjes,
Pierre