Erde motoraanhanger

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
nico4sen
Berichten: 92
Lid geworden op: za 18 aug 2018, 21:07

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door nico4sen »

Gobert schreef:Volgens ben je meer tijd met het gedoe met die compressor dan hem er ff oprijden.
Met een zware toermotor is het ideaal. Heb zelf een Van Vossen trailer. Werkt net als de airtrailer. Pomp de balg gewoon met een fietspomp op. Is zo klaar.

Verstuurd vanaf mijn TA-1021 met Tapatalk

Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Vertrokken2 »

Wellicht idd met toermotor. Wij rijden alleen bevallige Italiaanse Bella’s.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
hunter
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 23:15
Locatie: `montferland

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door hunter »

Ik rijd een pan st1300 weegt 320kg
Ik heb een dichte aanhanger met klep, die klep laat ik zakken,vervolgens rijd ik hem er zo in, en ik ga er op zitten en laat hem er weer zo achterwaarts uit lopen, hoe makkellijk kan je het hebben,,ik rij hem in een wielklem 2 sjorbanden van achter naar voor en hij staat perfect,,
Gr,jan
Oost west thuus is hut ook nie alles
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door DiffRental »

Mijn complete vloer is een oprijplaat.
Verlaagd chassis en een mechanisch kantelbare vloer.
Simpel, geen geknoei met lucht of olie en zeer stabiel voor een redelijke prijs.

Achter de juiste wagen kan deze ongeremde trailer zelfs de 100 km/h toelating krijgen.
Laadvermogen is voldoende voor 2 niet te zware motoren.

https://www.unsinn.de/de/anhaenger/moto ... ungebremst

Afbeelding
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Toemke »

Hier ook alleen nog Vespa, maar dan wel de 300cc versie om toch enigszins vlot mee te kunnen en langere tripjes te kunnen maken. Vroeger namen wij zwaardere motoren mee maar die waren niet altijd even handig, oa voor boodschappen. Je gelooft niet wat je allemaal kwijt kunt in en op zo'n Vespa 8-) (Al krijg je in die koffers van DiffRental ook wel wat kwijt denk ik :thumbup: )

Op 2dehands een handig op maat gemaakt trailertje voor Vespa's gevonden. De as met normale wielen zit ver achteraan en het grootste gewicht van de Vespa, ter hoogte van het achterwiel want daar zit de motor, rust op die as. Rijdt heel rustig, ook achter een personenwagen. Voordeel is ook dat wanneer je de trailer al eens moet afhaken deze makkelijk met de hand te manoeuvreren is met de scooter erop en je kunt hem bovendien rechtop zetten (op de poep) mocht je niet genoeg plaats hebben op je standplaats
De ramp ligt op de trailer bevestigd, ik rijd hem erop tot in de dichtklappende wielklem, dan blijft hij vanzelf staan, vast sjorren, klaar. Ondertussen staat er nog een alu kist op voor allerlei werkmateriaal, riemen ed dat nu geen plaats meer inneemt in de garage van de camper.
Kleine wieltjes voor een trailer raad ik ook niet aan.

DB9822E4-8D86-428E-8796-E7A2FA33C629.jpeg
DB9822E4-8D86-428E-8796-E7A2FA33C629.jpeg (126.73 KiB) 801 keer bekeken
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Vertrokken2 »

@DiffRental


Waarom zet je die voorste banden niet verder naar voren vast. Dan klemt ie zichzelf toch veel beter vast?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
de Challengers
Berichten: 9
Lid geworden op: di 18 okt 2016, 11:31
Locatie: Wervershoof NH

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door de Challengers »

Gobert schreef:
za 08 jun 2019, 17:27
Volgens ben je meer tijd met het gedoe met die compressor dan hem er ff oprijden.
in mijn eentje binnen 10 minuten klaar met de airtrailer:
zakken laten
motor oprijden
compressor erop
tijdens het oppompen de sjorbanden eraan
klaar
een dichte aanhanger, blijft nog wel een idee voor de toekomst 😉 (kan er nog meer troep mee)😜
Niet de bestemming maar de reis maakt het interessant.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Gino608D »

Gobert schreef:
ma 10 jun 2019, 16:10
@DiffRental


Waarom zet je die voorste banden niet verder naar voren vast. Dan klemt ie zichzelf toch veel beter vast?
Een GS kun je beter aan de veerpoten vastzetten. Nu trek je hem in de vering wat niet direct slecht is als je het maar niet te ver doet. Het kan wel slecht voor je balhoofd lager, stuur of bevestiging van je stuur zijn. Het lijkt me ook minder voor de handvat verwarming. Google maar eens, maar iedereen zet zijn BMW met telelever voorwielophanging aan de veerpoten vast.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door DiffRental »

Gobert schreef:
ma 10 jun 2019, 16:10
@DiffRental
Waarom zet je die voorste banden niet verder naar voren vast. Dan klemt ie zichzelf toch veel beter vast?
Eigenlijk nooit over gedacht, de wielklem is ook vergrendeld waardoor de motor nooit achteruit kan.
De positie van de haken heb ik gemaakt voor de KTM, de foto is gemaakt bij het kopen/ophalen van de (winter) GS
De schijn bedriegt ook een beetje, de banden staan wel iets meer naar voren als dat het lijkt op de foto.

Gino608D schreef:
di 11 jun 2019, 20:22
Een GS kun je beter aan de veerpoten vastzetten. Nu trek je hem in de vering wat niet direct slecht is als je het maar niet te ver doet. Het kan wel slecht voor je balhoofd lager, stuur of bevestiging van je stuur zijn. Het lijkt me ook minder voor de handvat verwarming. Google maar eens, maar iedereen zet zijn BMW met telelever voorwielophanging aan de veerpoten vast.
Vorig jaar is de GS wel mee geweest op vakantie, heb toen de bevestiging voor de handvaten aan het stuur gemaakt.
Goeie tip, zal eens googlen.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door DiffRental »

Toemke schreef:
ma 10 jun 2019, 8:53
je kunt hem bovendien rechtop zetten (op de poep) mocht je niet genoeg plaats hebben op je standplaats
Dat is inderdaad handig, vorig jaar een aantal (gratis) camperplaatsen voorbij laten gaan door het niet kunnen parkeren.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
nico4sen
Berichten: 92
Lid geworden op: za 18 aug 2018, 21:07

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door nico4sen »

Ik trek mijn RT altijd volledig in de veren conform instructieboekje. Maar nooit aan de handvatten. Ik leg de spanbanden over de Kroonplaat. Door deze wijze van vastzetten worden de motor en de trailer één geheel, wat super stabiel achter de camper loopt.

Verstuurd vanaf mijn TA-1021 met Tapatalk

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door gjvonk »

nu valt bij mij pas het kwartje wat Toemke bedoelt met ('op de poep'=achterkant), ik al die tijd maar denken dat het een tikfoutje was voor op de stoep... sorry Toemke, als 'Ollander' is m'n Vlaams niet zo goed...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door DiffRental »

nico4sen schreef:
wo 12 jun 2019, 11:17
Ik trek mijn RT altijd volledig in de veren conform instructieboekje. Maar nooit aan de handvatten. Ik leg de spanbanden over de Kroonplaat. Door deze wijze van vastzetten worden de motor en de trailer één geheel, wat super stabiel achter de camper loopt.

Verstuurd vanaf mijn TA-1021 met Tapatalk
Denk dat het afhangt van wat voor vering je hebt.
Mijn GS is voorzien van ESA. (elektronische vering) Heb eigenlijk nog nooit in het boekje gekeken wat ze voorschrijven.
Ik trek de motor iets in de vering maar niet maximaal zodat bij onverwachte bulten/drempels er nog ruimte is voor inveren van de motor.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Toemke »

gjvonk schreef:
wo 12 jun 2019, 11:24
Afbeeldingnu valt bij mij pas het kwartje wat Toemke bedoelt met ('op de poep'=achterkant), ik al die tijd maar denken dat het een tikfoutje was voor op de stoep...AfbeeldingAfbeelding sorry Toemke, als 'Ollander' is m'n Vlaams niet zo goed...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
:-B :lol3:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Plaats reactie