Miskleun ANWB
-
- Berichten: 1098
- Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58
Miskleun ANWB
Ik kreeg zojuist de nieuwsbrief van de ANWB per e-mail. Dat gaat onder meer over vignetten en tol.
In het bijbehorende Youtubefilmpje legt een ANWB-medewerkster een stagiaire uit waar en wanneer je deze vignetten nodig hebt,
Bij 2:43 minuten komt Denemarken voorbij. Volgens haar hebben campers >3500kg een vignet nodig.
https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbe ... EZrQGk8LB2
Op de website wordt echter uitsluitend geschreven over vrachtauto's en bussen!
http://ecosticker.applusbilsyn.dk/de/umweltplakette/
Dat verwacht je toch niet van zo'n organisatie!
Heb dit trouwens ook aan de ANWB gemeld!
In het bijbehorende Youtubefilmpje legt een ANWB-medewerkster een stagiaire uit waar en wanneer je deze vignetten nodig hebt,
Bij 2:43 minuten komt Denemarken voorbij. Volgens haar hebben campers >3500kg een vignet nodig.
https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbe ... EZrQGk8LB2
Op de website wordt echter uitsluitend geschreven over vrachtauto's en bussen!
http://ecosticker.applusbilsyn.dk/de/umweltplakette/
Dat verwacht je toch niet van zo'n organisatie!
Heb dit trouwens ook aan de ANWB gemeld!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Re: Miskleun ANWB
waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, nu zijn er mensen die geen fouten maken
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Miskleun ANWB
Ja ,Premiumliner dat kun je verwachten,als ieder land/ stad zijn eigen regels op stelt,dan kan ook de ANWB,het spoor bijster zijn:thumbup:
Hans
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Miskleun ANWB
De Denen zijn nou ook niet echt duidelijk.
Gebruiken de termen vrachtauto en zware voertuigen door elkaar in de overheidsinformatie
https://translate.google.com/translate? ... oezoner%2F
Gebruiken de termen vrachtauto en zware voertuigen door elkaar in de overheidsinformatie
https://translate.google.com/translate? ... oezoner%2F
Re: Miskleun ANWB
Een ding is echter duidelijk uit je vertaling, boven de 3500 kg is weer de pineut, hoe je het voertuig ook noemt.
Hans
- seth_space
- Berichten: 8675
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Miskleun ANWB
Eveneens ANWBMilieuzones
Dieselvoertuigen met een toegestane maximummassa van meer dan 3500 kg of met meer dan 8 zitplaatsen, moeten in de Deense milieuzones voorzien zijn van een milieuvignet (miljømærke, ecolabel).
De maatregel geldt ook voor campers en personenauto's, maar alleen als deze op diesel rijden en meer dan 8 zitplaatsen hebben, ongeacht het gewicht van het voertuig.
Milieuzones zijn er in Kopenhagen, Frederiksberg, Aarhus, Odense en Aalborg.
Informatie (in Deens en Engels): eng.mst.dk/air-noise-waste/air/reducing-traffic-emissions/danish-low-emission-zones.
Informatie en bestellen (in Deens, Noors, Zweeds, Engels, Duits en Frans): ecosticker.applusbilsyn.dk. Bestel tijdig!
Maar deze officiele vertaalde site is ook vrij duidelijk:
https://www.ecosticker.dk/nl/alle-infor ... icker.html
dus vanwaar het verhaal dat het NIET nodig zou zijn?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
-
- Berichten: 1098
- Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58
Re: Miskleun ANWB
Dat staat notabene onderaan in je eigen link:
Het overzicht hierboven laat zien welke voertuigtypen met welke datum van registratie of euronorm een groene EcoSticker of uitzondering (rode EcoSticker) kunnen krijgen.
Op dit moment wordt de EcoSticker alleen nog aan vrachtwagens of bussen die op diesel rijden uitgegeven. Alle andere typen voertuigen hebben voor het binnenrijden van de Deense milieuzones nog geen EcoSticker nodig.
Het overzicht hierboven laat zien welke voertuigtypen met welke datum van registratie of euronorm een groene EcoSticker of uitzondering (rode EcoSticker) kunnen krijgen.
Op dit moment wordt de EcoSticker alleen nog aan vrachtwagens of bussen die op diesel rijden uitgegeven. Alle andere typen voertuigen hebben voor het binnenrijden van de Deense milieuzones nog geen EcoSticker nodig.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Miskleun ANWB
Een zware camper op bedrijfswagenkenteken valt overigens wel onder de vignetplicht
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19158
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Miskleun ANWB
En dat wordt alleen maar erger; ik zie hier in Frankrijk steeds meer verbodsborden met 3,5 Ton erop... Met name in dorpen
en steden, waar veel smalle straatjes voorkomen...
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Miskleun ANWB
Vroeger waren die straatjes en onze campers even breed als nu, alleen willen al die dorpjes nu ...
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Miskleun ANWB
Hmm, als je zelf in 'al die dorpjes' woont wil je misschien ook wel zo weinig mogelijk zwaar en groot verkeer voor je deur langs.
Wat betreft blunders: zelfs het Portugese verkeersbureau had vorig jaar nog moeite om uit te leggen hoe het nu met de 2 Portugese tolsystemen zit...het is soms ook super verwarrend.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Wat betreft blunders: zelfs het Portugese verkeersbureau had vorig jaar nog moeite om uit te leggen hoe het nu met de 2 Portugese tolsystemen zit...het is soms ook super verwarrend.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
- plotterwelt
- Berichten: 156
- Lid geworden op: za 06 apr 2019, 10:23
- Locatie: Oss
Re: Miskleun ANWB
Voor de smalle straten en leuke dorpjes hebben wij de fiets mee .
De Camper hoeft daar niet mee door , kan erbuiten blijven .
Mvg Johan
De Camper hoeft daar niet mee door , kan erbuiten blijven .
Mvg Johan
Re: Miskleun ANWB
Draadjes, hier en elders, schetsen de voor-en nadelen van >3.5t campers en naargelang de situatie weegt het ene voordeel of nadeel meer dan in de andere situatie.
Een +3.5t geeft mogelijks meer comfort want meestal groter, je kunt meer laden, eventueel lang gratis (of bijna gratis) "off grid" staan door extra grote zware batterijen, stroomgroep, grotere water-en gastanks, noem maar op. Dan heb je een rits nadelen zoals rijbewijs, snelheid, verbruik, straten met gewichtsbeperkingen tot 3.5t, duurdere ferry tarieven en duurdere tol of vignetten in sommige landen om bij het topic te blijven.
Dat weet je allemaal op voorhand, die voor-en nadelen weeg je toch tegen elkaar af voor je koopt. Ook als je "maar" een upgrade doet naar of een 3850kg model hebt omdat je anders bijna niets kunt meenemen of iets ruimer wil zitten qua lading. Elk voordeel hep..
Ik ben het eens met laatste reacties: wie wil er zich nu in zo'n idyllisch dorpje door straatjes wurmen met een hoge, lange, brede wagen waar 2 Fiatjes 500 het al moeilijk hebben om elkaar te kruisen?
Een +3.5t geeft mogelijks meer comfort want meestal groter, je kunt meer laden, eventueel lang gratis (of bijna gratis) "off grid" staan door extra grote zware batterijen, stroomgroep, grotere water-en gastanks, noem maar op. Dan heb je een rits nadelen zoals rijbewijs, snelheid, verbruik, straten met gewichtsbeperkingen tot 3.5t, duurdere ferry tarieven en duurdere tol of vignetten in sommige landen om bij het topic te blijven.
Dat weet je allemaal op voorhand, die voor-en nadelen weeg je toch tegen elkaar af voor je koopt. Ook als je "maar" een upgrade doet naar of een 3850kg model hebt omdat je anders bijna niets kunt meenemen of iets ruimer wil zitten qua lading. Elk voordeel hep..
Ik ben het eens met laatste reacties: wie wil er zich nu in zo'n idyllisch dorpje door straatjes wurmen met een hoge, lange, brede wagen waar 2 Fiatjes 500 het al moeilijk hebben om elkaar te kruisen?
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia