Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

die olie is zeer welkom bij mijn garage, gaat de werkplaats kachel in die draait daar op.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door c.westerman »

Bij ons in Zeist gewoon bij de milieustraat, in kleine hoeveelheden. Geen 60 liter-vaten :-B
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Vandaag eindelijk de nieuwe camera gemonteerd en aangesloten :D
Nu alles weer monteren, want daarvoor heb ik wel heel veel moeten demonteren. De kabel loopt nu echter wel netjes binnendoor i.p.v. buiten onder de camper door :crazy: en ik heb ook ruimte onder de rechterstoel waar een Travelpilot unit met veel extra kastjes en bekabeling was geplaatst.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Jos?

Jouw garáge, of jóuw garage.

Over millieu gesproken. Dat kwam ik tegen in de jaren 70 in België.
Nu toch niet meer?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

de garage waar ik kom, en die kachel is door de milieu dienst goedgekeurd, dus no problem, is geen gewoon kacheltje waar olie in loopt die aangestoken word.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik ben daarnet door mijn trapje heengezakt. Één van de armen afgebroken.
Ben ik eindelijk een 40 kilo lichter en nu gaat de zaak naar de filistijnen.
Dus morgen dan maar de boel er onder uit en repareren. Komt allemaal slecht uit.

Verder vandaag de, pas nieuwe, omvormer open gemaakt. De verkoper reageert zelfs niet op aangetekend schrijven en procederen voor een bedrag van € 550,- is ook niet zinvol.
De print voor de elektronicabesturing van de afstandsbediening en daar tevens de walschakeling is naar de gallemiezen. In deze, overigens verder prachtige, omvormer zit een USB aansluiting. Deze zit met twee schroefjes in de behuizing gedraaid. De schroefjes waren te lang en maakten sluiting op de printplaat. De hele printplaat is grotendeels verbrandt. Het hele zooitje er uit gesloopt en getest. Nu doet ook de Dolce Gusto het perfect op deze omvormer.
Rest mij even er een nieuwe walschakeling print er in te zetten en dan is alles helemaal weer in orde.
Dat zal over een paar weken gebeuren.
Daarna weer in mijn camper bouwen. Dan kan ik hem even een maandje testen en, als alles in orde is, kan mijn splinternieuwe NDS (waar niet aan gekloot is), voor een schappelijk prijsje naar een nieuwe eigenaar.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Koelkastroooster van de buscamper van mijn ouders vervangen. Was met onderhoud door de garage niet correct behandeld, en er onderweg uitgevallen...
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Jos ik lees het met verbazing.
Inderdaad liep in Belgie de olie uit de tank via een gootje in een soort gietijzeren brander, die gemonteerd zat onder een oud olievat.
Aan de bovenkant een rookafvoer door het dak.
Door het kraantje aan de tank kon je het aantal druppels regelen, en zo de hoeveelheid warmte.

Een andere oplossing, in een smeerkuil, was een brander van een CV installatie.
Die stootte de vlam in een 15cm dikke ijzeren(blikken) buis, die rondging in de smeerkuil, en dan zo naar buiten.
Logisch dat de pijp net na de brander roodgloeiend stond. verderop was het wel behaaglijk warm.

Maar een goedgekeurd kacheltje, zei hij hoofdschuddend?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

bij deze word de olie eerst gefilterd, dan verwarmd, dan nogmaals gefilterd en dan met een hoge druk pomp onder toevoeging van perslucht verstoven , door een vonkontsteking ontbrandt de zaak en de vlam verwarmt een gesloten ketel met een schoorsteen uitloop, welke uitwendig door een grote ventilator gekoeld word en die koellucht verwarmt de ruimte, e.e.a geheel thermostatisch geregeld en electronisch bewaakt, werkt echt perfect

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

https://www.werktuigen.nl/ads/verwarmin ... 58952.html

Onder de zoveel megawatt thermisch vermogen hoeven kachels nergens aan te voldoen dacht ik ;-)

ps: maar dat ligt bij nader inzien toch iets genuanceerder.
Zijn toch wel wat voorwaarden aan verbonden.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Bijzonder.
Had ik nooit verwacht.
En wij maar in de weer met roetfilters, RG nogwat kleppen, klasse 6 motoren enz.

Iets voor thuis?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

Lekkage aan afvoer leiding gerepareerd (hoop ik).

Valse vloer gedemonteerd (rondzit) dit om te kijken waar de lekkage kan zitten. Daar lopen flink wat leidingen onder en daar zou ook de opening naar de grijs water tak zitten. Dat was zo. Ook was het de bedoeling om te zien hoe ik daar een elektrische vloer verwarming kan maken. Moet nog bekijken hoe het gelijmde zeil hergebruikt kan worden. Als het er niet heel af komt zal er een nieuw stukje zeil moeten komen. Zeil is flinter dun.

Me verwondert over de bouwstijl van meneer Hymer: een klembeugel (2x) die met 1 schroef is bevestigd. Ok, niemand ziet het, totdat er iemand zoals ik de boel demonteert...

Een nieuw stukje paneel ingezet waar schroeven zaten voor het keukendeurtje. Die gaten waren al uit gelubberd, waar ik rampa moeren ingezet had. Maar als het boutje in het moertje vast roest, dan komt het van kwaad tot erger(nis)

Vrije dakdelen opgemeten voor toekomstige (extra) zonnepanelen

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Meneer Carthago kan het nog fraaier Arie.
Een Truma 6 met 1 schroef gefixeerd aan de bodem :D
(Zijn dan ook verre buren geloof ik, daar in Zuid-Duitsland)
Plaats reactie