Erde motoraanhanger

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Erde motoraanhanger



Bericht door RobertMertens »

Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van een motoraanhanger van het merk ERDE pm 300 ?
Robert.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Vertrokken2 »

Niet met deze trailer, wel met die kruiwagenwieltjes. Dit wielformaat voldoet prima bij incidenteel gebruik. Om je groenafval naar de gemeente te brengen of zo. Wil je lange afstanden rijden, koop dan een trailer met grote wielen. Dat kleine prut is niets waard, veel te gevoelig. En als je het toch doet, blijf dan rustig 80 km/u rijden. Dan heb je de meeste kans dat het heel blijft.

Ik rijd overigens zelf met een motortrailer. Gewoon standaard aanhanger van Laurier met een rail erin. Prima, heb er al 50 of 60.000 km mee gereden. Heb er in de loop der jaren aardig war bijgesleuteld. Zit een benzinetank op, een kist voor kleding, een kist voor gereedschap, etc. etc.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door gjvonk »

En vind je de nieuwprijs van een aanhanger met een fatsoenlijke wielmaat een probleem, zoek dan eens op marktplaats. Laat hem keuren en eventuele gebreken herstellen. Ben je volgens mij nog steeds niet heel erg duur uit...maar wel veiliger dan met een aanhanger op kruiwagen wieltjes. Vergis je niet, maar achter een zware brede camper heb je niet heel snel door dat er iets mis gaat met een smalle, korte aanhanger: ik heb in Zeeuws-Vlaanderen een paar jaar terug al eens een zeilboottrailer met 2 kromme wielen al slingerend en hobbelend op een N weg achter een camper aan zien dweilen. De bestuurder merkte niets, of deed wel heel goed alsof...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door dieseltje+ »

Half jaartje een Erde motoraanhanger gehad.
Prima karretje.
Vanaf dag 1 wel gelijk 14 inch wielen er onder gezet, spatborden iets verhoogd. De standaard 10 inch weet je van te voren dat op lange afstanden enof bij een slecht wegdek het karretje vervelend gaat stuiteren.
Oja...en ik had de dissel 25cm verlengt. Dat was omdat de deuren van de T5 anders niet geheel open konden.
Geen last van waarschijnlijk met een camper.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door RobertMertens »

Bedankt voor de reacties.
Kruiwagenwieltjes begrijp ik niet helemaal. Is die 10 inch niet gelijk aan de bandjes die op een gemiddelde motorscooter zijn gemonteerd.
Bij mij wel en die bandjes houden zich zeer goed.
Harder rijden dan 90 km/u is een verplichting en daaraan houd ik mij, prettig voor die bandjes.
Vanwege ziekteproblemen van mijn echtgenote kunnen wij helaas geen grote reizen meer maken.
Het karretje zal dus voor relatief korte afstanden gebruikt gaan worden.
Robert.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Vertrokken2 »

Robert,

Je vroeg om ervaringen. Maar als jij een in Nederland met zo'n ding rond rijdt met een vaartje van 90 is er weinig aan de hand. In Frankrijk mag je 130 km/u en daar ging het bij mij meestal fout. De Vespa van mijn vrouw rijdt overigens ook op 10" wieltjes, maar dat ding gaat niet sneller dan 100.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door dieseltje+ »

RobertMertens schreef:
ma 03 jun 2019, 14:30
Bedankt voor de reacties.
Kruiwagenwieltjes begrijp ik niet helemaal. Is die 10 inch niet gelijk aan de bandjes die op een gemiddelde motorscooter zijn gemonteerd.
Bij mij wel en die bandjes houden zich zeer goed.
Harder rijden dan 90 km/u is een verplichting en daaraan houd ik mij, prettig voor die bandjes.
Vanwege ziekteproblemen van mijn echtgenote kunnen wij helaas geen grote reizen meer maken.
Het karretje zal dus voor relatief korte afstanden gebruikt gaan worden.
Robert.

Met kruiwagenwieltjes word bedoelt....kleine wieltjes/kleine diameter. En dus erg gevoelig voor oneffenheden in en op het wegdek. De bandjes zelf zijn opzich ook wel goed. Maar klein. Motorscooter is anders afgeveerd dan een motoraanhanger.
Heb een bagagewagentje gehad met de 10 inch wielen, na 1 vakantie ook 14 inch ondergezet. Wist dus wat mij te wachten stond na aanschaf van de motoraanhanger. Om die reden dus gelijk de 14 inch wielen er onder gezet. Lagen er nog van de bagagewagentje.
De Erde motoraanhanger zelf is een prima product.
U vraagt naar ervaringen.....dit is mijn ervaring.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gerard.Smolders
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
Locatie: Hillegom

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Gerard.Smolders »

Heb zelf een motorporter aanhangertje met 8 inch wieltjes.
Zou willen weten of daar ook grotere wielen op gemonteerd kunnen worden ?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gerard
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door RobertMertens »

Hoe snel je in een fout kan gaan.
Het niet nalezen en eventueel corrigeren voordat je op de verzendknop drukt kan dus fouten veroorzaken.
Ik schreef:
Harder rijden dan 90 km/u is een verplichting en daaraan houd ik mij, prettig voor die bandjes. moet dus zijn
Je mag met een aanhanger niet harder rijden dan 90 km/u en daar houd ik mij aan. enz.
Dat je bv in Frankrijk wel 130 km/u mag rijden wil voor mij niet zeggen dat ik dat dan ook doe.
In principe ben ik iemand die tol en snelwegen niet berijd, dus blijf ik lekker met een gangetje van 90 km/u doorsukkelen
op provinciale en/of andere wegen. In Frankrijk en Belgie inmiddels naar 80 km/u heb ik begrepen. Ben toch op vakantie !!!!!
De optie om er eventueel 14 inch banden op te zetten zit wel in mijn achterhoofd.
Via marktplaats heb ik inmiddels zo'n ERDE karretje voor weinig geld aangeschaft.
We gaan het beleven.
Nogmaals dank voor de goede raadgeving.
Robert.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Vertrokken2 »

12 of 13 inch is ook prima hoor. Zelf rijd ik met 13 inch. Ofschoon hij met 14 inch waarschijnlijk mooier horizontaal achter de bus had gestaan.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door jurgenc »

RobertMertens schreef:
ma 03 jun 2019, 22:04
In Frankrijk en Belgie inmiddels naar 80 km/u heb ik begrepen.
Niets te maken met de aanhanger, maar in België is er geen 80 km/u snelheidsbeperking.
In Vlaanderen is het standaard max 70 km/hr op de "gewone" wegen buiten de bebouwde kom. Max 90 km/hr indien uitgeduid met een verkeersbord.
In Wallonie is het max 90 km/hr.
H20
Zuri
Berichten: 4
Lid geworden op: za 04 mei 2019, 16:45

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Zuri »

kijk eens op de site van "airtrailer.nl". Gebruik deze zelf achter mijn camper en is een sprookje. Licht stabiel op de weg en zelfs met 100/110km/u geen geslinger of wat dan ook. Grote voordeel het op en afrijden. Door de luchtbalg/vering kan je deze tot op de grond laten zakken en middels een compressor (bijv Black en Dekker) weer eenvoudig en snel op hoogte te brengen. Dus geen geduw of gesjor de ahw op. Okee kost wat maar heb je ook wat.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Erde motoraanhanger



Bericht door Vertrokken2 »

Volgens ben je meer tijd met het gedoe met die compressor dan hem er ff oprijden.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie