Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019

Plaats reactie
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door thole »

Ook wij zijn nu weg van de kust, je zou het binnenland kunnen noemen, Spanje heeft veel binnenland :lol: :lol: .
Gisteren Tortosa bezocht, een mooie stad met wat modernista huizen.
Nu op het platteland langs de Ebro tussen de wijngaarden , morgen naar het klooster Santes Creus, zo'n beetje het enige klooster wat we nog niet bezocht hebben in Catalonië.
Daarna nog een paar dagen Pyreneeën en over een week of 2 verwachten we na een erg afwisselende reis van 5 maanden weer thuis te zijn. :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door hurktoilet »

Wij prijzen ons gelukkig met 'weersomslag'. Vandaag aangekomen bij Camenito del Rey, gewoon 32 graden. Maar morgen lopen we 'm, en dan wordt het 'slechts' 25 graden, met zon, af en toe een wolkje en wel droog.. Dagen daarna loopt temperatuur weer op naar de 30.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door juanv »

@ Thole


Ik weet niet of jullie fietsers zijn, maar van uit Tortosa kan, je de een mooie Via Verde fietsen welke zo het binnenland inloopt.
Als je van op de oostoever van de Ebro de voetganger/fietsbrug ( vanaf Cp onder de brug ongeveer 1 Km langs de rivier )over steekt kom je er zo op , het eerste deel is het minst aantrekkelijke, daarna kom je tussen de appelsien plantages en aan een oud treinstationnetje waar nu een een bar/restaurantje is , en zo kan je verder naar eigen wens.
In totaal gaat deze via Verde voorbij het plaatsje Bot (waar ook een camping vlak aan de Via Verde is)+- 80 km westwaarts , dus je kan zelf kiezen hoever je wil gaan.
Let ook op het standbeeld midden in de Ebro, ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de Guerra civil , hier aan de monding van de Ebro werd namelijk het slotoffensief van deze burgeroorlog uitgevochten.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door thole »

Juan, bedankt voor de tip ( en voor de voorgaande, wellicht in het najaar geruik van maken :thumbup: ).
Maar we hebben geen fietsen bij ons, overgewicht.
We zijn inmiddels weer verder en staan in Navàs, morgen naar Prats de LLucanes.
Vanmiddag hebben we het klooster Santes Creus bezocht, de andere 2 van de Cisticiënzer driehoek hadden we al bezocht, Poblet is veruit de mooiste. Santes Creus is mooi door zijn sobere gotiek.

Het beeld in de Ebro hebben we ook gezien:
Schermafbeelding 2019-06-05 om 08.28.50.jpg
Schermafbeelding 2019-06-05 om 08.28.50.jpg (157.56 KiB) 821 keer bekeken
Niet het mooiste beeld, maar wel een bijzondere betekenis. De vader en moeder van een vriend van ons hebben als vrijwilligers meegevochten met de Internationale Brigade tegen Franco.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door Maranopreis »

Even een updeetje.....
Dinsdag vanuit de Valle de Jerte, de kersenvallei door de Sierra de Gredos naar Ciudad Rodrigo gereden
Afbeelding
Prachtige rit. Vanwege een kapotte boiler de camping genomen en de oude stad bekeken. Mooie kathedraal
Afbeelding
en het museo de Orinales (tip Juan), het pispotten museum Afbeelding
Gisteren een kleine 100 km naar Salamanca, een juweeltje! Niet alleen de dubbele kathedraal is bijzonder, maar ook de Plaza Mayor, de kloosters en de universiteitsgebouwen. Echt genieten!!Afbeelding
Afbeelding
Daarnaast heerlijk aan de pinchos die overal goedkoop zijn te krijgen en je verbazen over de talloze nog originele winkeltjes en boekenantiquaria die hier nog zijn te vinden.
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door Chateau »

Ok, tijd voor een update!
Na Segovia zijn we naar Avila gereden. De stadswal is indrukwekkend en het is bijzonder dat die na zoveel jaar over zo'n lengte in goede staat is gehouden. Binnen de stadsmuren is het eigenlijk een gewoon stadje met van alles en nog wat, wat de allure van het stadje geen goed doet.

Vanwege onze planning hebben we Toledo op ons lijstje gezet voor een volgende trip en moeten we af en toe stadjes overslaan. Vanuit Avila zijn we over de N502 naar het zuiden naar Talavera gereden. Een spectaculair mooie route en de mooiste uitzichten; een enorm stukje mooie natuur. Dus ook wij reden door de Sierra de Gredos. Na Talavera naar Oropesa en daar de CM4100 op naar het zuiden. Eveneens een heel mooie route, maar anders mooi. De insider weet dat we dan terecht komen bij Guadalupe met het Monasterio. Na alle kerken, kathedralen, enz is het toch eigenlijk onvoorstelbaar wat een geld vroeger aan het geloof werd gespendeerd. Of het om geloof, macht of aanzien ging, laat ik maar in het midden. Na Guadalupe en Trujillo staan we nu in Caceres.

Het weer hier? Vrij harde wind, fris uit de zon en zonet een buitje.

Groet, Hans
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door hurktoilet »

Vandaag (met dag vertraging, gisteren was de kloof wegens harde wind gesloten) de Caminito del Rey gelopen. Niet de mooiste kloof die ik ooit deed, wel een spectaculaire. Voelde als overwinning op mijn hoogtevrees...
cdr2.jpg
cdr2.jpg (161.82 KiB) 756 keer bekeken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door Peter LMC »

Waar heb je de camper geparkeerd Peter?
Bij de nieuwe parkeerplaats ?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door hurktoilet »

De parking bij de noordingang was vol, maar 50 meter terug (dus richting camping/bezoekerscentrum) was in de berm plek genoeg.
We staan overigens gewoon op de camping. De plekjes langs de weg vanaf bezoekerscentrum naar de noordingang van kiosk vonden we te kort langs de weg. Nabij de zuidingang wel een geschikte plek met veel schaduw gevonden waar ook bussen parkeerden, dat was alleen erg hobbelig (als je maar genoeg heen en weer rijdt vind je wel een manier om horizontaal te staan) en stoffig.
[edit]Realiseer me nu dat je met nieuwe parking vermoedelijk die mega-asfaltvlakte bij het bezoekerscentrum bedoelt. Die parking was nog afgesloten. Hoe dan ook zouden we die afgekeurd hebben omdat je daar de hele dag in de brandende zon staat.[/edit]
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door Maranopreis »

@Peter prachtig plaatje van het koningspad!
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door Peter LMC »

Ja die megaparking bedoel ik Peter.
Zit net te denken, Ben daar vorig jaar net voor de zomer
geweest en toen was deze ook al/nog dicht.
Maar wel mooie wandeling. :-B
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door hurktoilet »

De afgelopen dagen ook geen enkel teken van leven, lijkt wel alsof project stil ligt...
Kwam er vanmorgen nog even langs: plekken leken me in het voorbijrijden ook wel erg schuin voor een overnachting.
@Maran: dank voor het compliment.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door Camperaapje »

hurktoilet schreef:
do 06 jun 2019, 21:25
Vandaag (met dag vertraging, gisteren was de kloof wegens harde wind gesloten) de Caminito del Rey gelopen. Niet de mooiste kloof die ik ooit deed, wel een spectaculaire. Voelde als overwinning op mijn hoogtevrees...cdr2.jpg
Ik was deze al eerder tegen gekomen en vond hem al heel erg mooi, en staat in mijn archief :D ...dus dan vraag ik mij af: wat was jóuw mooiste kloof ooit?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Voorjaarstrip binnenland Spanje 2019



Bericht door hurktoilet »

Ik zal beslist niet de eerste zijn die het plaatje vanuit deze hoek gemaakt heeft. Toch maar zelf gemaakt, ik was er nu toch :cheers:
Mooiere kloven? Eh tja, meerdere. Belangrijk voor mij is niet alleen dat het twee rotswanden dicht bij elkaar zijn, maar ook dat je merkt dat beneden het water kolkt. Dat is immers het water dat de kloof gemaakt heeft en bovendien iets dat een voortdurend spektakel geeft.
Precies op dat punt mist het in de Caminito: op veel punten is het zo diep, dat je de bodem niet eens meer ziet. Wat ik dan wel mooie kloven vind? Om te beginnen de Gorges du Verdon in Frankrijk (lopend, wat je vanuit de auto ziet is en slap aftreksel) en de Samariakloof op Kreta (kan gelukkig niet eens met de auto). En veel bescheidener, maar zo nauw dat je op veel punten de rotswanden links en rechts tegelijk kunt aanraken: de Gorges de la Fou in de Pyreneeën.
Maar begrijp me niet verkeerd: de Caminito was een ervaring die ik niet gemist zou willen hebben.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie