Stormschade aan camper: wat te doen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Stormschade aan camper, wat te doen



Bericht door djurre1980 »

Als je je daar druk om moet maken bij een oude camper?
Bij schade krijg je sowieso al bijna niets meer terug, of hij nou in goede of minder goede staat is.
De dagwaarde zal niet veel meer zijn.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Stormschade aan camper, wat te doen



Bericht door Will »

Ik zou het geld aanpakken en twee platen een gladde en een gestanste er over heen lijmen.
Achterlicht (boven) demonteren, met een roller de juiste kleur aan brengen en over dat stukje bumper een glasvezel matje met epoxy klaar.
Een LMC sticker bestellen bij Stickerland dan moet het er toch wel weer netjes uit zien.
Als je de camper verkoopt dan is het tegen die tijd toch wat een gek er voor geeft.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Stormschade aan camper, wat te doen



Bericht door Dafluc »

Als hij economisch total los is krijg je inderdaad eenmalig een bedrag. Daarna is hij voor de verzekering afgeschreven en dus helemaal niets meer waard. Eventuele volgende schades zijn voor je zelf.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Stormschade aan camper, wat te doen



Bericht door seth_space »

Wel rekening houden dat bij niet repareren het uit te keren schade bedrag gehalveerd wordt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Stormschade aan camper, wat te doen



Bericht door Camperic »

Dat is afhankelijk van de verzekeringsvoorwaarden :idea:
de Jonckheer schreef:
do 06 jun 2019, 13:34
Als je verzekerd bent op basis van een taxatierapport is er geen vuiltje aan de lucht en kan elke caravan boer met werkplaats dit prima repareren. Je bent dus niet afhankelijk van een camper dealer. Ben je echter verzekerd zonder taxatie zal hij total loss worden verklaard en krijg je de dagwaarde uitgekeerd.
Ook als je bent verzekerd o.b.v. taxatiewaarde kan de camper economisch total loss worden verklaard. Of ken jij de taxatiewaarde en het schadebedrag?
jasperenpriscilla schreef:
do 06 jun 2019, 15:33
net effe met de verzekering gesproken, die zijn eigenlijk vrij relaxed.

Laat de schade even inventariseren bij een aangesloten bedrijf. En dan kun je daarna beslissen wat je laat doen. Eigen risico is 125 euro, en noclaim gebeurt niets mee omdat het om stormschade gaat.

Kortom; verzekeringstechnisch gezien, heb ik voor 125 euro mijn camper weer terug in originele staat. (Technisch gezien zal dit waarschijnlijk niet lukken, economisch total loss)
Dat laatste geldt alleen als de herstelkosten lager zijn dan de verzekerde waarde :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Stormschade aan camper: wat te doen?



Bericht door MonRoe »

wij hadden hagelschade en kregen van het eventuele schade bedrag maar de helft terug en dan nog eens het eigen risico eraf.

wij zijn toen naar drie bedrijven gegaan voor prijsopgave en daar zat erg veel prijsverschil in. jullie raden zeker wel welke wij aan de schade expert hebben gegeven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Stormschade aan camper: wat te doen?



Bericht door jasperenpriscilla »

Even bij coppelmans geweest, wat ik al vermoedde, echt een relaxed bedrijf. Vanaf de foto's konden ze al vertellen, dat het zowieso boven de 2500 uitkomt, en dus een schade expert erbij moet komen.

Hij geeft aan dat ze gewoonlijk met een goed gesprek met de expert meestal voor de klant het beste resultaat halen, wat dat in ons geval ook gaat zijn.

Ik ga dus een afspraak met een schadeexpert plannen, benieuwd wat deze ervan zeggen. Daarna liggen alle opties zowieso nog open.

Voor compleet naar origineel herstel, zou de volledige dakplaat eraf moeten, dat is 1 geheel, vandaar dat het heel snel in de papieren loopt.
Will schreef:
do 06 jun 2019, 16:39
Ik zou het geld aanpakken en twee platen een gladde en een gestanste er over heen lijmen.
Achterlicht (boven) demonteren, met een roller de juiste kleur aan brengen en over dat stukje bumper een glasvezel matje met epoxy klaar.
Een LMC sticker bestellen bij Stickerland dan moet het er toch wel weer netjes uit zien.
Als je de camper verkoopt dan is het tegen die tijd toch wat een gek er voor geeft.

Mvrgr.Wil
Dit klinkt wel als een mooi plan. Ga ik ook eens induiken.
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Stormschade aan camper: wat te doen?



Bericht door jasperenpriscilla »

Inmiddels zijn we wat verder. Ik denk dat het allemaal alleszins redelijk opgelost gaat worden!

Schade expert heeft het afgerond op een bepaald bedrag net zonder financieel totalloss. Een deel van het bedrag wordt gezien als compensatie voor de waarde vermindering, en een deel gaat naar de hersteller voor een functionele reparatie. Dus ik houd de deuken in het plaatwerk, al het ijzer wordt netjes rechtgemaakt, bumper weer functioneel (die was gescheurd) klep weer goed sluitend etc...

Van de rest van het geld laat ik er meteen 2 120W zonnepanelen op leggen. Deze compenseren wat mij betreft de waardevermindering mooi! :-B

Ik ben er erg blij mee! tijdens het bezoek van de expert hebben ze alle potentiele lekkage plekken even quick & dirty gerepareerd (lekkere dikke kit laag) 5augustus wordt het werk echt uitgevoerd!!!

Het is even afwachten hoeveel uur ze eraan werken, maar misschien houd ik zelfs nog wel wat over voor een nieuwe huishoudaccu, dat gaan we zien!

Wat mij betreft is de ellende van deze schade op een positieve manier afgerond! Ik zal wat foto's posten als het werk is gedaan.
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Stormschade aan camper: wat te doen?



Bericht door jasperenpriscilla »

Zo Inmiddels is de schade behandelt.

Al het kromme is rechtgebogen. Punten die lekkage kunnen veroorzaken zijn hersteld (nieuwe hoeklijn erop bijvoorbeeld). Bumper is weer netjes in een stuk en spuitwerk van de bumper een beetje bijgewerkt, en ook de klep sluit weer goed. Deuken zoals afgesproken moeten we mee leven.

Maar daarentegen hebben we wel een mooie set zonnepanelen (2x 120W) om die deuken goed te maken :-B

Afbeelding
Afbeelding

Wij zijn er blij mee, de exacte fianciele afhandeling kan nog een dag of 30 duren, maar als het goed is houden we nog wat over ook.

Nu het herstel is gedaan kon ik eindelijk ook verder, achteruitrijcamera geinstalleerd
Afbeelding

Kunnen we de achterkant ook netjes houden :lol:

Nu nog nieuwe draden naar de koelkast, 3puntsgordel installeren, de camper een keer goed wassen, en de rode striping er terug op zien te zetten. die is vaal. en maakt daardoor de hele camper een beetje shaggy. Als dat weer mooi rood is dan is ie echt vakantieklaar
Plaats reactie