Italië ontdekken

Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Italië ontdekken



Bericht door truus53 »

Onze eerste keer Italië, zoveel moois te zien, waar te beginnen? Dochter van 16 gaat waarschijnlijk laatste keer mee en mag nog mee beslissen. Ze wil het liefst de trekpleisters af zoals Milaan en Pisa. Maar zelf twijfelen we ook over Toscane of de meren. Moeten we kiezen of past het allemaal als we rondtrekken? Wensen: een mooie route er naar toe, mooie wegen, natuur, stadje of markt bezoeken, beetje zwemmen relaxen en wandelen.
Liever geen grote campings, wel leuk als we ergens paar dagen staan om dingen te ondernemen . Wie heeft tips voor een mooie route.? We hebben 2.5/3 week deze zomer en staan op campings. Is dat overigens ook op bonnefooi mogelijk in de zomer? Ik lees over de agriturismo, dat lijkt me wel iets.
Veel vragen dus😊...
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Italië ontdekken



Bericht door Bohemia »

Dochter van 16 betekent waarschijnlijk in hoogseizoen en schoolvakantie. In Italië veel grote campings die je vaak al langer van te
voren moet reserveren in die tijd. Maar we hebben ook wel mooie plekjes op campings en camperplaatsen op de bonnefooi gevonden.

Het is een groot land met veel moois, hangt er dus van af wat je wilt doen... Meren en Toscane zijn inderdaad mooi.
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Italië ontdekken



Bericht door truus53 »

Dank voor je reactie!
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 27 mei 2019, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Italië ontdekken



Bericht door hurktoilet »

Ben beslist geen Italië-kenner, maar als je dochter voor de highlights gaat zou ik Pisa beslist doen. Ze zal zich bescheuren om al die toeristen die voor de foto net doen of ze de scheve toren met hun handen ondersteunen. Terwijl dat torentje eigenlijk weinig voorstelt...
Maar als je toch voor de toppers gaat: je heb in Rome meerdere betaalbare camperplekken dicht bij het centrum. Wij stonden hier aan de Via Appica, centrum met fiets/bus makkelijk te doen.
Qua streek: je noemt Toscane, maar juist het gebied er naast (Umbrië, Marche, Abruzzen) biedt een combinatie van prachtig landschap met oude stadjes
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Italië ontdekken



Bericht door Dafluc »

Probeer niet het hele land in één keer te doen. Dan doe je jezelf en het land te kort.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Italië ontdekken



Bericht door nicolasfirst »

Orvieto: een prachtig stadje met oude geschiedenis. De stad, gebouwd op een plateau van vulkanische tufsteen dat als natuurlijke vesting bij uitstek al in de Etruskische tijd bewoond was.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Italië ontdekken



Bericht door Satzat »

We waren in april in Italië. Twee dagen bij Venetië, twee dagen in rep. San Marino, in Umbrie Assisi en in Toscane. Deze route was al groot genoeg. Wel veel slechte wegen gereden. In het noorden de Alpen en Dolomieten wel goede wegen. Op onze website staat een reisverslag.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Italië ontdekken



Bericht door FJM »

Vorig jaar Zuid-Tirol gedaan. Omgeving van Bozen.
Schitterende wandelomgeving, maar of dat wat is voor een 16-jarige puber ... 🤷🏼‍♂️
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Italië ontdekken



Bericht door Aloys »

Voor het eerst naar Italië...

Een kennis van me deed ook bijna heel Italië in 3 weken. Vond er niets aan, gaat er nooit weer heen.
Wij waren 12 dagen in Toscane, dat was prachtig! Dus ik vroeg hem: "en Toscane, dat is toch mooi?"
Hij vond er niets aan, glooiend landschap, daar waren ze in een halve dag doorheen gereden...

Dat is dus het risico dat je loopt als je teveel wilt, kijk daar voor uit.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Italië ontdekken



Bericht door VAN-tastique »

Siëna, Florence, prachtige steden en zo zijn er nog velen!
Als je van natuur houdt, google even op "Piano Grande" in het mooie Umbrië.
En het aangrenzende Monte Sibeline tussen Umbrië en de Marke, wandelen tot je in de sneeuw terecht komt.
Een mooie camping in de buurt is il Collacio
En een paar dagen aan het Lago di Caldonazzo (warmste Alpenmeer) is ook een aanrader zeker voor dochterlief.
Het kan er best wel druk zijn, maar geen grootschalige campings en een gemoedelijke sfeer.
Een uitdagende wandeling via "de Kloof" omhoog moet je een keer meemaken, niet gevaarlijk en goed te doen.
Vaak organiseren ze die wandeling wel op de camping.
Wij gaan niet vaak naar dezelfde plek terug, maar in de tienertijd van onze kinderen zijn we er wel een keer of vijf geweest!
Wat al eerder is gemeld, probeer niet het hele land in èèn keer te ontdekken en neem de tijd!
Via Ulm over de Fehrnpas is een mooie route richting de Brennerpas.
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Italië ontdekken



Bericht door pwhooftman »

Hoewel toeristisch heeft Pompei grote indruk op me gemaakt, beslist niet overslaan.

En Camping Internazionale Vulcano Solfatara bij Napels is een aanrader wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Italië ontdekken



Bericht door Kubo »

Ook een prachtig gebied als van natuur en rust houd, nog niet toeristisch.
Meerdere malen geweest ,je moet niet bang zijn om in de bergen te rijden.
Overdag lekkere temperatuur s’nachts lekker koel door de hoge ligging.
http://lnx.campinglagenziana.it/
Bij het meer van Barrea Abruzzo
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Italië ontdekken



Bericht door truus53 »

Dank voor alle tips, de natuur, steden en eten lijken me goed. Maar rondtrekken op bonnefooi in hoogseizoen lijkt me een drama. Als ik lees n hoor krijg ik het gevoel dat we op volle of te dure campings terecht gaan komen ::S....
Ik ben nu aan t zoeken voor kleinere campings om een klassiek rondje te maken van Milaan naar Toscane.
Ronald 1966
Berichten: 97
Lid geworden op: do 14 nov 2013, 22:31
Locatie: Amsterdam

Re: Italië ontdekken



Bericht door Ronald 1966 »

Wij proberen elk jaar wel een keer in Italie te komen.
Milaan kan ik u niets over vertellen.In Toscane is alles wel mooi vooral de Chianti streek.
Siena is een hele mooie stad meer ook de dorpje San gimigano of Greve in Chianti.
Eigenlijk moet je gewoon rond toeren en alles zelf ontdekken.
Wij hebben wel eens op Camping Norcenni Girasole Club gestaan.Een Giga camping wat voor een 16 jarige wel leuk is.
Wat ook een leuke tip is om te lunchen bij Fattoria la Vialla,een biologische boerderij waar een interessante rondleiding wordt gegeven.U moet via e mail reserveren.Dit kan gewoon in het Nederlands. www.lavialla.it/nl
Het Gardameer is wel heel toeristisch maar wel een mooi plaatje.
Europa camping Pacengo is een middel grote camping op 15 minuten fietsen van Peschiera.
Tot slot wij rijden meestal over de Reichenpas Italie binnen, een mooie rit en geen Vignet voor Zwitserland of Oostenrijk nodig en geen tol voor de Brennerpas
Dolce far niente
Plaats reactie