Problemen met Ford motor 2.2TDCi

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Ruud-572 »

LMC591A28JTD schreef:
za 16 mar 2019, 14:55
Er zijn nu weer flink wat pagina's toegevoegd aan het topic 'probleemmotor' zonder dat er in werkelijkheid ook maar één nieuw geval is opgevoerd.
Nou, daar is er dan toch weer eentje... en het zal echt niet de laatste zijn die zich hier of elders meld! :(
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door gjvonk »

Klopt Ruud, maar weer een 2,2 tdci Ford motor, weer geen 2,2 Hdi Citroën/Peugeot exemplaar die door sommigen hardnekkig over dezelfde kam geschoren wordt.

@Pierre: heb je al duidelijk wat Bovag zegt inzake de garantie claim?


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
pierre27
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 20:11
Locatie: Oudenbosch

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door pierre27 »

Givonk,
Neen, ik heb het vandaag pas van de garage gehoord, deze heeft wel het camperbedrijf op de hoogte gesteld, welke mij 6 maanden bovag-garantie heeft gegeven en verder ford- Nederland.
Dus voordat de bovag-garantie in werking kan treden, moet ik eerst weten, wat ford-nederland doet.
Ik hoop ook iets te horen van mijn rechtsbijstand verzekering, hoe ik moet handelen., want die heb ik ook ingeseind.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Ruud-572 »

Van Ford hoef je niks te verwachten, reken daar maar niet op! Ik ben zeer benieuwd naar de reactie van de verkopende partij... die zullen ook niet blij zijn :eh:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door gjvonk »

Hmmm, ik wil niet stoken of zo, maar ik vind het op zijn minst vreemd dat er aangegeven wordt dat er eerst op Ford gewacht moet worden? Bovag geeft toch garantie op het aangeschafte voertuig, dan mag je toch ook van Bovag verwachten dat zij voor reparatie zorg dragen? Bovag hoort het dan zelf met Ford uit te vechten...of zeggen de beruchte kleine lettertjes hier iets anders? Ik zou in jouw schoenen staande, via mijn rechtsbijstand verzekering maar eens een juridisch advies gaan vragen of op zijn minst vragen of een garantie expert eens mee zou willen denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door iSonic »

Er staat vast ergens dat als de schade elders geclaimd kan worden dat BOVAG niks hoeft te doen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door gjvonk »

Ik vraag mij af of ze daar nog mee wegkomen hoor; het consumentenrecht is de laatste jaren in mijn optiek wel versterkt. En deze kwestie valt onder het consumentenrecht...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door iSonic »

Als ze het netjes doen repareren ze alles netjes en claimen ze zelf bij Ford. Maar goed misschien kan het garage bedrijf weer niet bij Ford claimen?
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Maranopreis »

Bovag-garantie is duidelijk daar claimen, je hebt niets te maken met de regres mogelijkheden van Bovag. Anders heeft garantie geen zin, inderdaad consumentenrecht.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Bas vd laar »

Even voor de duidelijkheid: Je hebt de camper gekocht bij een camperbedrijf dat Bovag aangesloten is?

Dan zullen zij de camper herstellen of laten herstellen, hoe ze dat doen mogen ze zelf weten, door Ford te benaderen of het zelf te doen.
Hoe ze dat regelen is niet jouw pakkie an.

De motor is in de soep gedraaid kort na aanschaf en er zijn nauwelijks kilometers mee gemaakt, dit valt volledig onder de garantie, maak je geen zorgen.

Je kunt wel iedereen gaan mailen, bellen en schrijven maar je hebt alleen met het bedrijf te maken waar je hem hebt gekocht, en zij gaan het oplossen.
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door dethleffsi6810 »

als de motor hersteld wordt zal het onder de garantie vallen.
Wordt er een nieuwe motor gemonteerd,zal er gekeken worden naar de kilometers die de camper gelopen heeft, en de normaal verwachte levensduur.
je zal dan een bijbetaling moeten doen, omdat je nu een nieuwe motor krijgt.
Theo
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Bas vd laar »

je zal dan een bijbetaling moeten doen, omdat je nu een nieuwe motor krijgt.
Dat klopt, maar die keus is aan de klant, het bedrijf kan dat niet afdwingen.

Als de klant zegt dat de camper weer gewoon goed moet zijn, dan zal het bedrijf de motor moeten ( laten ) reviseren of een ruilmotor moeten leveren met ongeveer dezelfde km stand. Dit kost de klant niets.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door seth_space »

Dus als het bedrijf even afwacht waar Ford mee komt kunnen ze een voor de klant zo gunstig mogelijk aanbod doen.
Als bedrijf een deel dekt en Ford de rest hoeft het mogelijk niets te kosten. Dus inderdaad gewoon even wachten. Dat hoeft gezien de bestaande regeling van Ford geen week te duren.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Ruud-572 »

Zo benieuwd hoe dit afloopt... Ik sprak tijdens de actie van de NKC bij Ford ook iemand met een vergelijkbare zaak. Lang verhaal kort: hij moest bij de rechterlijke macht zijn recht halen, en heeft dat uiteindelijk ook gekregen. Was daar alleen niet voor verzekerd, dus kostte het hem alsnog een klein vermogen :oops:

Als bedrijven significante kosten moeten maken, zullen ze alles doen om er onderuit te komen!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Plaats reactie