Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

Weer eens het dak op gegaan
De mini heki.s en de grote heki van vuil ontdaan
En toen ook maar weer eens het dak afgesopt

Was er hier in PT het ideale weer voor :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou Bob,
Dan was het weer in Nederland (Deventer) afgelopen zondag toch echt veel idealer. Toen ik thuis kwam en vanuit de slaapkamer op mijn dak keek dacht ik: "Shit wat een vieze bende op dat dak, moet ik toch maar even schoonmaken."
Een paar uur later kwam er eventjes een prachtige harde bui overheen met hagel en al. En schoon is mijn dak. :-B
Nou ja, in ieder geval weer om aan te zien.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door de Jonckheer »

Leuk was het even niet dat het toilet (Sani Broyeur compact) niet meer werkte. De motor draaide wel maar de pomp werkte niet meer. Ja, dat is lastig zonder toilet, dat hoef ik niet uit te leggen. :lol: Het ding uit elkaar gehaald en inwendig schoongemaakt, geen fris klusje, het hielp helaas niet. Op internet gezocht waar ik een nieuwe pomp zou kunnen kopen. Daarbij kwam ik op de site van Broyeur fabriek in Geldrop. Die hadden een mooie aanbieding van een compleet nieuw toilet voor €299. Dat is niet gek natuurlijk. Niet naast de deur (157 km), we staan in Heeten, bij Raalte. Gistermorgen dus op weg met een stop bij McDonalds voor een ontbijtje plus toilet bezoek. :lol: Keurige zaak in Geldrop met een mooie showroom. Om 14.00 u waren terug en een half uur later hadden we weer een werkend toilet plus een zorg minder.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door ducati 900 »

Kun je weer even vooruit met je nieuwe Sanibroyeur.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Een -uit een couponnetje- zelfgemaakte stoelhoes gepast.
De oude zijn namelijk erg lelijk geworden.
Hij mag iets strakker, dus iets innemen.
Het is te doen.
Dus nu uitrekenen hoeveel kunstleer nodig is voor het geheel, en bestellen....
Afbeelding
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

Paul, wordt dat niet klef op wat warmere dagen?


Koelkast frutsels geplaatst, 3 stuks. Links het model, rechts het 3D geprintte onderdeel (Legrek houder). Bij Schijndel de Wit kost dat € 10.49 Mijn kosten in elektra en filament 3 euro. Dat dingetje een middelste legrek vergrendeling, heb ik ook gemodelleerd. Dat kost € 6.99. Tijdens het onderzoeken kwam ik ook het vriesvak scharnier tegen voor €16,50. Die had ik al eerder gemodelleerd en destijds gerepareerd.

Arie
Bijlagen
KoelKastFrutsel.jpg
KoelKastFrutsel.jpg (27.03 KiB) 915 keer bekeken
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Arie,
Het is hetzelfde spul als het oude. Geen last van gehad. En de bus heeft rij-airco.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door KTManiac »

de Jonckheer schreef:
di 21 mei 2019, 7:47
Het ding uit elkaar gehaald en inwendig schoongemaakt, geen fris klusje,..
Mijn vriendelijke dank dan ook voor het niet plaatsen van een uitvoerige 'how-to' beschrijving inclusief foto's. :thumbup: :wink:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

:mrgreen: Nou, wees dan ook blij dat er nog geen geurlaptops in overvloed zijn. :mrgreen:

Het was Noordenwind en ik meen al geroken te hebben in Deventer dat Nico aan het werk was. :lol3:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 205
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Becosemsaida »

Laatste paar dagen met schoonmaken/opruimen en gewicht proberen te minderen (maar dat gaat niet :) :) ) hele camper schoongemaakt alles netjes opnieuw nagekeken, alle electra/gas/water getest. Mooi van buiten goed gewassen, oudje maar een mooie.... Kap van de airco eraf en alles netjes schoon, zal een (te) hete zomer worden denk ik.....

Volgende week: olie en filters even doen, van onder wassen en bandjes even nakijken, calibratie.... Zijn we weer klaar voor een paar maandjes.

Even gelijk mijn zonnepanelen even schoon gemaakt, ik geloof dat daar zo'n 2 tot 3 cm $#"&% opzat, een beetje windowcleaner lost alles wel op. Al met al denk ik toch 100% meer "gratis" stroom te krijgen met die schone panelen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Vandaag grote beurt,70.000km.Alle filters ,incl airco,olie vervangen,enz.hoop centen(306€) maar moet gebeuren .
We gaan over 2 weken weer paar maanden overzomeren,en dan graag zonder problemen.





Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Vertrokken2 »

de Jonckheer schreef:
di 21 mei 2019, 7:47
Leuk was het even niet dat het toilet (Sani Broyeur compact) niet meer werkte. De motor draaide wel maar de pomp werkte niet meer. Ja, dat is lastig zonder toilet, dat hoef ik niet uit te leggen. :lol: Het ding uit elkaar gehaald en inwendig schoongemaakt, geen fris klusje, het hielp helaas niet. Op internet gezocht waar ik een nieuwe pomp zou kunnen kopen. Daarbij kwam ik op de site van Broyeur fabriek in Geldrop. Die hadden een mooie aanbieding van een compleet nieuw toilet voor €299. Dat is niet gek natuurlijk. Niet naast de deur (157 km), we staan in Heeten, bij Raalte. Gistermorgen dus op weg met een stop bij McDonalds voor een ontbijtje plus toilet bezoek. :lol: Keurige zaak in Geldrop met een mooie showroom. Om 14.00 u waren terug en een half uur later hadden we weer een werkend toilet plus een zorg minder.
Ga je dan met die touringcar of met die Dacia van je.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Jaffar
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 29 sep 2008, 16:38
Locatie: Wervershoof

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jaffar »

Vandaag mijn luiken opnieuw afgesteld. Waren verschoven en lekten daardoor een beetje. Nieuwe hh accu’s besteld. De oude waren van okt 2001. Mocht dus wel een keer. Alles weer nagelopen en afgesteld. Ook nieuwe spiegels gemonteerd. Zo blijven we bezig en na een goede wasbeurt is hij er weer klaar voor.
Als een probleem is op te lossen hoef je niet te piekeren, als een probleem niet op te lossen is heeft piekeren geen zin. Fijne dag
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag maar begonnen de klerenkast uit te ruimen.
Mijn boiler doet het niet.
Nu had ik de boel laatst afgetimmerd maar nu kan het er dus weer uit. :bang:

Verder vanavond de E-log aangesloten op de Epsolar MPPT. Het werkte even erg leuk. Plotseling krijg ik dan een melding dat de compoort in gebruik is en werkt het programma niet meer. Heel vreemd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie