Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door L4H3 »

:thumbup: Nol
Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe de kachel je bevalt als hij de hele avond staat te pruttelen. Hoor tot op de dag van vandaag nog geen negatieve verhalen over de Chinees.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Appiecamp schreef:
di 21 mei 2019, 20:29
Top.
Waarom is de kachel verhoogd geplaatst?
Omdat ik niet door een koker wilde en nu ik hem iets verhoogd heb kan ik een lichte bocht maken met de uitlaat. Anders had ik de flens van de koker weg moeten halen en dat wilde ik niet. Je kan dat zien op de foto waarboven staat "Onderkant met links de uitlaat en rechts de inlaat" dan zie je dat ik nu net langs de flens af ga.
Het geheel is met fermacel afgewerkt en de voorkant zit er strak in, als ik er wat aan moet doen dan haal ik dat stukje fermacel weg en kan ik zo bij de slangenklemmen.
Afbeelding
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Appiecamp »

Die flens weghalen is inderdaad geen goed idee.
Maar kon je hem dan niet iets verschuiven?
Of mis ik iets..
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

De wand die je op de foto ziet is de scheidingswand tussen het leefgedeelte en de berging en boven de berging is ons bed
Om hem te verplaatsen zou de wand 2cm verplaatst moeten worden richting het leefgedeelte en dat kan niet omdat het aanrecht en gaskookplaat daar staan.
Foto verduidelijkt wat ik bedoel.
Afbeelding

In het midden van het wandje zit nu het uitblaasrooster en blaas de warme lucht zo het leefgedeelte in
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door JTG »

Over de thermostaatstekker, is het zo'n Tyco/Amp 6 polig blok?
Waarom knip je de draden dan niet door (en soldeer je ze daarna weer aan elkaar vast)? Kun je gelijk de kabel op lengte maken en heb je maar een klein gaatje nodig... Eventueel kun je ook een nieuwe stekker eraan krimpen natuurlijk (Conrad/Ali Express).
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Draden doorknippen is een optie als ik geen andere oplossing heb gevonden maar het is deze stekker
connector.jpg
connector.jpg (69.37 KiB) 819 keer bekeken
Iemand melde mij dat ik het gele gedeelte er uit kan krijgen en dan de pinnen los krijgen, dat ga ik morgen eerst proberen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door JTG »

Daar kun je pinnen wel (tijdelijk) uithalen ook, beveiliging eraf (gele plastic) en dan met een pin (naald verkeerd-om werkt vaak wel) 1-voor-1 de connectors uit hun huisje duwen richting de draad)
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Appiecamp »

gsm schreef:
di 21 mei 2019, 22:18
Foto verduidelijkt wat ik bedoel.
Duidelijk. :thumbup:
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Het is me niet gelukt om de connector te demonteren omdat ik bang was dat er iets van het gele inzetstuk af zou breken.
Ik heb de controller nu naast de TV geplaatst en achter de TV zit wel een groot gat.
Niet de perekte plek qua hoogte maar wel en mooie plek.
IMG_4987.JPG
IMG_4987.JPG (55.72 KiB) 741 keer bekeken
Dan heb ik nog een vraagje, als die brand dan ruik ik iets en nu is de vraag kan dat door de mantelslang komen die ik om het eerste stukje van de uitlaatpijp heb gedaan om de hitte te beperken want de dieselslang zit er vlak naast.
Dit is de mantelslang die ik gekocht heb https://www.ebay.com/itm/1m-Fire-Sleeve ... 2749.l2649
Op de foto in mijn vorige post hieronder waar bij staat "Onderkant met links de uitlaat en rechts de inlaat" kan je de mantelslang om de uitlaat zien en daar wordt de uitlaat ook het heetst
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Het-Licht »

Die slang is niet gemaakt om om de uitlaat te doen! Die is bedoeld om een slang (olie o.i.d.) te beschermen tegen stralingshitte van bijvoorbeeld een turbo/uitlaat. Eigenlijk zou die slang juist om je brandstof slang moeten zitten.

Wat je wel zou kunnen gebruiken voor de uitlaat is heatwrap. Is een soort geweven band wat je om de uitlaat kan wikkelen. Wordt veel gebruikt in de autosport om uitlaat spruitstukken in te wikkelen om hitte onder de kap te beperken en om hitte in de uitlaatgassen te houden om zo meer uitlaatgas flow te houden dus meer vermogen.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Wat stom van de persoon die mij dit adviseerde en natuurlijk ook stom van mij om geen second opinion te vragen.
Hopelijk krijg ik het er nog heel vanaf wat het ruikt niet prettig.
Dat heatwrap is dat alleen te krijgen in de vorm om om de uitlaat te wikkelen of ook als slang om het om de uitlaat te schuiven ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Het-Licht »

Volgens mij is het alleen te krijgen in (ver) band zegmaar. Is dan vaak wel meteen een rol van 10 meter ofzo. In het begin stinkt dat spul ook maar als het een paar keer heet geweest is, is dat over. Het moet effe 'inbranden' zegmaar.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Het-Licht »

Oh, en als je met dat spul werkt (met die sleeve die je nu hebt ook trouwens) gebruik handschoenen en een stofkapje want die vezels die eraf komen zijn niet best voor je...

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Dank voor je advies en ik was al aan het kijken op internet en zag inderdaad geen slang versie dus wordt het de band versie van 5meter
Ik zag deze https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... ousPage=lr op marktplaats staan en zou de zwarte van 5m x 5cm goed zijn ?
Dan bestel ik die snel want over 2 weken gaan we op weg en wil ik het af hebben
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie