LPG/propaan combinatie?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
johnCamper
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 17:44

LPG/propaan combinatie?



Bericht door johnCamper »

Willen in nieuwe camper een lpg fles plaatsen met buitenvulling. Is dit goed idee. Nu twee benegas light flessen met automatische overschakeling. Zou dus een benegas propaan combineren met een lpg fles.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

LPG/propaan combinatie?



Bericht door appellover »

Heel goed idee,ik heb dezelfde combinatie.Gebruik zoveel mogelijk lpg,propaan reserve voor als je niet direkt lpg kan tanken.
Geen gesleep met flessen en overal in europa gas.
Zorg voor verloopnippels incl.euronippel.
Ideaal zo een lpg fles.
En de app. myLPG.eu.



Ron
Laatst gewijzigd door appellover op wo 22 mei 2019, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
willemzon
Berichten: 1755
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: LPG/propaan combinatie?



Bericht door willemzon »

Ik heb precies hetzelfde rode lpgfles en propaan benegasfles. Ik heb geen buitenvulling. Ik moet de flessen er altijd uithalen als de camper de stalling in gaat.ik heb nog geen problemen gevonden zowel in frankrijk spanje portugal en dld.
Ideaal.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: LPG/propaan combinatie?



Bericht door 't Busje »

Wij doen het ook al ruim 4 jaar zonder buitenvulling, omdat de gasflessen er in onze stalling ook niet in mogen blijven. Wij hebben tot dusverre overal LPG kunnen tanken, zelfs vorige week nog in Italië. We hebben een dampgasfles met propaan laten vullen voor de zeldzame keren dat het te koud is voor LPG. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik ook één dampgasfles en één gewone gasfles nemen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: LPG/propaan combinatie?



Bericht door KTManiac »

't Busje schreef:
wo 22 mei 2019, 19:51
Wij doen het ook al ruim 4 jaar zonder buitenvulling, omdat de gasflessen er in onze stalling ook niet in mogen blijven.
Dat kan ik niet helemaal volgen... :crazy:

Ik heb een LPG fles met buitenvuller, maar 't kost me toch echt niet meer dan een minuutje om de vulslang los te halen van die fles voor ik de camper naar de stalling breng. Het gemak van LPG gewoon kunnen vullen in plaats van flessen wisselen zou ik nooit meer willen missen.
Ik had altijd als reserve een 5kg propaan fles bij ook, maar nog nooit nodig gehad. Die blijft dus thuis voortaan.
Gewoon op tijd LPG tanken. :thumbup:

Overigens breng ik 'm maar eens per jaar naar de stalling.
Als dat maandelijks of vaker gebeurde zou ik de vulslang binnen afdoppen als de fles er uit was.
Je hoeft maar 1x te gaan tanken terwijl je effe vergeten was dat die fles er nog niet in stond....
Dan gaat er heeeel veel gas in voor 'ie heeeel hard boem doet.
Plaats reactie