Ik heb een john gold cruise controle ap300/ap500
Er zit een vacuumservo bij (dus de 300)
De bedrading vanaf het "brein" is vierdraads -roze,licht blauw,zwart groen in een vierkante stekker
De servo is drie draads - rood ,zwart , wit
Weet iemand of ik deze servo kan gebruiken en welke draden ik dan moet gebruiken.
Ik heb een uitgebreide handleiding bij het spul, maar over deze aansluiting staat niets.
Hoop dat jullie iets weten
Cruisecontrol John Gold ap300/ap500
Re: Cruise control ap 300/ap500
Heb je een complete set gekocht eigenlijk.
De servo is van de ap300 maar welke is het brein.
Normaal is het gewoon plug en play stekkerwerk.
De servo is van de ap300 maar welke is het brein.
Normaal is het gewoon plug en play stekkerwerk.
- Peter LMC
- Berichten: 10101
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Cruise control ap 300/ap500
Voor wat het waard is.
In de documentatie staat toch ook een bedradingsschema.
4 Draden aan de servo.
In de documentatie staat toch ook een bedradingsschema.
Re: Cruisecontrol John Gold ap300/ap500
Er zit al een cc in de auto ( die het niet doet omdat het brein ws stuk is( vlgs stappenplan handleiding)
De john gold die ik er voor in de plaats wilde zetten heeft net iets meer mogelijkheden zoals een memory voor drie snelheden.
Alle draden komen al in een hoekje bij elkaar, dus ik dacht : grote stappen ,snel thuis....
Die stekker op de foto zit er bij mij ook aan,maar als gezegd: dit zijn vier draden
De vacuum servo in mijn auto heeft er maar drie. Ik heb ook nog een serv van waeco, ook drie draden.
De john gold die ik er voor in de plaats wilde zetten heeft net iets meer mogelijkheden zoals een memory voor drie snelheden.
Alle draden komen al in een hoekje bij elkaar, dus ik dacht : grote stappen ,snel thuis....
Die stekker op de foto zit er bij mij ook aan,maar als gezegd: dit zijn vier draden
De vacuum servo in mijn auto heeft er maar drie. Ik heb ook nog een serv van waeco, ook drie draden.
- Peter LMC
- Berichten: 10101
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Cruisecontrol John Gold ap300/ap500
In wat voor merk camper zit deze
Mercedes lees ik in een ander topic.
Waar heb je het puls signaal afgetakt.
Mercedes lees ik in een ander topic.
Waar heb je het puls signaal afgetakt.
Re: Cruisecontrol John Gold ap300/ap500
Idd mercedes
Ik haal signaal met magneetjes van de aandrijfas.
Dat is niet het probleem . Op het brein kun je zien dat hij netjes signaal heeft
Ik haal signaal met magneetjes van de aandrijfas.
Dat is niet het probleem . Op het brein kun je zien dat hij netjes signaal heeft
- Peter LMC
- Berichten: 10101
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Cruisecontrol John Gold ap300/ap500
Toch zou ik even proberen om het signaal vanuit de OBD te pakken.
Heb deze storing al een paar keer mee gemaakt bij een sprinter.
Het puls signaal vanuit de OBD komt van de puls gever op versnellingsbak oa voor de snelheidsmeter.
Dit signaal is sterk genoeg om zonder puls versterker ook voor je cruise controle te gebruiken.
Ik ben helemaal niet gecharmeerd van dat magneetjes spul van John Gold.
Voor de rest werken ze prima.
En inderdaad bij een zelftest gaf de Cruise aan dat deze dan defect was.
Het proberen waard toch.
Heb deze storing al een paar keer mee gemaakt bij een sprinter.
Het puls signaal vanuit de OBD komt van de puls gever op versnellingsbak oa voor de snelheidsmeter.
Dit signaal is sterk genoeg om zonder puls versterker ook voor je cruise controle te gebruiken.
Ik ben helemaal niet gecharmeerd van dat magneetjes spul van John Gold.
Voor de rest werken ze prima.
En inderdaad bij een zelftest gaf de Cruise aan dat deze dan defect was.
Het proberen waard toch.
Re: Cruisecontrol John Gold ap300/ap500
O.k., dat kan ik ook nog proberen met mijn oude setje....
Weet jij waar die pulsgever zit?
Ik denk ergens links achter op de bak, maar toen ik hem daar een tijdje terug niet kon vinden , ben ik met magneten in de weer gegaan ( wat bij twee vorige wagens overigens wel werkte....)
Mercedes 412. 1999. Automaat
Weet jij waar die pulsgever zit?
Ik denk ergens links achter op de bak, maar toen ik hem daar een tijdje terug niet kon vinden , ben ik met magneten in de weer gegaan ( wat bij twee vorige wagens overigens wel werkte....)
Mercedes 412. 1999. Automaat
- Peter LMC
- Berichten: 10101
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Cruisecontrol John Gold ap300/ap500
Het signaal kun je weg pakken bij die ronde stekker aansluiting
die linksonder bij je koppelings pedaal zit.
Waar je ook de diagnose stekker insteekt.
Hier staat ook het puls signaal op.
En verder staat het ook op een van de draden in de stekker die achter in je tellerklok gaat.
De stekker zie verzegelt is.
Stuur me even je emailadres in een PB.
Ik heb er nog een (onduidelijke) beschrijving van dan mag je deze hebben.
Misschien helpt dit het aansluiten.
die linksonder bij je koppelings pedaal zit.
Waar je ook de diagnose stekker insteekt.
Hier staat ook het puls signaal op.
En verder staat het ook op een van de draden in de stekker die achter in je tellerklok gaat.
De stekker zie verzegelt is.
Stuur me even je emailadres in een PB.
Ik heb er nog een (onduidelijke) beschrijving van dan mag je deze hebben.
Misschien helpt dit het aansluiten.