fietsendrager bevestiging

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

fietsendrager bevestiging



Bericht door trabbart »

ik heb een fietsendrager op mijn ducato 280 die bovenaan in een rail vastzit. fietsendrager is krom door een inbreker die er heeft opgeklommen. ik zoek nu een tweedehandsje en heb iets gevonden.
is zo een rail standaard, dus zijn al die fietsendragers hun bevestiging hetzelfde aan de bovenkant?

de bevestigingshaken van mijn oude drager die in de rail zitten zien er niet zo fris uit, de vorige eigenaar heeft er met plastieken spanbandjes ook al zitten aan "bevestigen, dus deze overzetten is nog af te wachten of ze betrouwbaar zijn,
zijn deze haken ook nog nieuw te koop?
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: fietsendrager bevestiging



Bericht door veetee »

Gewoon even informeren bij de dealer van je merk drager, Fiamma, Thule, .... ?
Wij hebben ook geen glazen bol ... :wink:
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: fietsendrager bevestiging



Bericht door trabbart »

die fietsendrager is minstens 25 jaar oud, merk onbekend,
tgaat em over de rail bovenaan op de camper, zijn die universeel?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: fietsendrager bevestiging



Bericht door EasyBee »

Zonder foto kunnen wij in onze glazen bol niets zien.

25 jaar oud en "de bevestigingshaken van mijn oude drager die in de rail zitten zien er niet zo fris uit, de vorige eigenaar heeft er met plastieken spanbandjes ook al zitten aan "bevestigen", dus deze overzetten is nog af te wachten of ze betrouwbaar zijn"
zou een goede reden zijn om opnieuw te beginnen.
Al is het alleen maar voor het achter je rijdend verkeer, dat ze niet de fietsen plus drager voor hun wielen krijgen.

Je kunt niet verwachten dat er in 25 jaar niets is veranderd aan de ophanging van een fietsdrager, los van het feit dat die fietsdrager misschien wel bedoeld was voor max 40 kg en jij er nu 2 E-bikes op wilt hangen en ruim boven de 40 kg uit gaat komen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: fietsendrager bevestiging



Bericht door trabbart »

intussen is na demontage gebleken dat het "nieuwe" occasie fietsenrek exact in die bevestigingshaken valt die in de rail gemonteerd zitten , enkel onderaan komt er een nieuwe bevestiging, het oude rek was zo vervormd dat de vorige eigenaar de haak bovenaan van het rek met spanbandjes in de beugels had vastgemaakt omdat het eruit wipte doordat het zo vervormd was. door die hoop plastieken spanbandjes zag ik op het eerste zicht niet hoe een en ander in elkaar zat.
ik heb nu een veel betere fietsendrager die recht hangt en vooral stevig.
onderaan komt er een trespan plaat met 6 schroeven in het houtwerk en daarop komen handmade alu tubes bevestigd waarin de buizen passen met een bout. alles een beetje naar beneden getrokken gemonteerd zodat het hekwerk goed in de beugels getrokken hangt zodat ook een leeg rek niet omhoog en eruit kan wippen.
Plaats reactie