Groene diesel getankt? Daar kwam ik mee tot 1: 12,4. Bestaat dat daar nog?gsm schreef: ↑di 12 jun 2018, 0:08
Dan als afsluiting het verbruik.
We zijn terug gereden met een totaal gewicht van 3489kg en we hadden een Camplet vouwwagen er achter van ±350kg
We hebben dus niet harder gereden dan 80km/h en het meeste op CC en het verbruik kwam uit op 1:13,4 waarvan een stuk zelfs 1:14
Ik vind dit buitengewoon goed en had dat zeker niet verwacht.
Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15365
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Nee althans mij niet bekend ik heb gewoon bij Q8 getankt wat ik meestal doe in Scandinavië
Wat me wel opviel is dat de diesel veel duurder is in Zweden dan in Denemarken, benzine en diesel waren even duur in Zweden toen ik er was (15,87kr) en veel verschil tussen onbemande en bemande stations is er niet. Ik tank normaal nooit in Denemarken maar dit jaar wel gedaan en op de terugweg betaalde ik 9,46 omgerekend was dat in Zweden €1,59 en in Denemarken €1,30
Wat me wel opviel is dat de diesel veel duurder is in Zweden dan in Denemarken, benzine en diesel waren even duur in Zweden toen ik er was (15,87kr) en veel verschil tussen onbemande en bemande stations is er niet. Ik tank normaal nooit in Denemarken maar dit jaar wel gedaan en op de terugweg betaalde ik 9,46 omgerekend was dat in Zweden €1,59 en in Denemarken €1,30
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
@GSM
Bedankt voor de update. Daar hebben we wat aan
Bedankt voor de update. Daar hebben we wat aan
Groeten Kampo
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
2 gasmelders besteld omdat die van mij kapot is gegaan en ook te oud was. https://www.ebay.com/itm/12V-Gas-Detect ... %7Ciid%3A1
Gisteren de diesel kachel binnen gekregen dus kan die geplaatst worden. https://www.ebay.nl/itm/2000W-12V-Air-d ... 2749.l2649
Alleen nog wachten op de uitlaatdemper maar die zal ook wel snel binnen komen. https://www.ebay.nl/itm/24mm-Exhaust-Pi ... 2749.l2649
Nu nog op een paar banden uit. Wil liefst nieuwe hebben maar vertrouwd gebruikte is ook goed en daarmee zoekende kwam ik op Benelux Tyres uit.
Hadden een paar mmoie Michelin Agilis Camping staan met 8+mm profiel maar ik was net te laat.
Iemand bekend met deze zaak ?
Gisteren de diesel kachel binnen gekregen dus kan die geplaatst worden. https://www.ebay.nl/itm/2000W-12V-Air-d ... 2749.l2649
Alleen nog wachten op de uitlaatdemper maar die zal ook wel snel binnen komen. https://www.ebay.nl/itm/24mm-Exhaust-Pi ... 2749.l2649
Nu nog op een paar banden uit. Wil liefst nieuwe hebben maar vertrouwd gebruikte is ook goed en daarmee zoekende kwam ik op Benelux Tyres uit.
Hadden een paar mmoie Michelin Agilis Camping staan met 8+mm profiel maar ik was net te laat.
Iemand bekend met deze zaak ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit/werking van je chinese 2kW diesel lucht kachel.
Volgens mij ben je de eerste die hem koopt.
Volgens mij ben je de eerste die hem koopt.
Groeten Kampo
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Volgens mij niet en zijn er andere die er 1 gekocht hebben maar ik laat het resultaat zeker weten
Als je iets wil weten wat ik kan doen of checken dan hoor ik het graag
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je iets wil weten wat ik kan doen of checken dan hoor ik het graag
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Hoi gsm,
Erg benieuwd naar de inbouw van de kachel.
Die van mij is ook onderweg.
Ik ga het hier volgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Erg benieuwd naar de inbouw van de kachel.
Die van mij is ook onderweg.
Ik ga het hier volgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Ben ook wel nieuwsgierig naar deze kachel.
Graag uitvoerig verslag..
Graag uitvoerig verslag..
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Camper is weer uit de staling en dus betekent dat dat er weer geklust kan worden.
Vorige week heb ik het volgende gedaan :
90Ah accu vervangen door een 220Ah en de vrouw wilde dat het bankje iets werd verbreed wat ook weer de plek van de nieuwe accu ten goede kwam maar daarvoor moest ik wel de cyrix en hoofdschakelaar verplaatsen en dan ziet het er zo uit :
Ook heb ik een dongle voor de BMV700 geplaatst maar dat heeft nog wel wat gewenning nodig
Vandaag een vermogensmeter geplaatst die het vermogen meet van de inkomende 230
Afgelopen week even weg geweest en toen bleek dat de 12V hoofdschakelaar defect te zijn gegaan dus die gisteren ook vervangen.
Verder werkt alles prima dus kan ik aankomende week nog wat kleine dingen gaan afwerken zoals een flessenrek in een lade maken - blindering voor de achter ramen maken - speling in de draaiplateau van de bijrijdersstoel er uithalen - waternivo sensor plaatsen maar daar moet ik nog een ledje voor creëren en de 2Kw Chinese dieselkachel aansluiten op de bestaande dieseltank.
Vorige week heb ik het volgende gedaan :
90Ah accu vervangen door een 220Ah en de vrouw wilde dat het bankje iets werd verbreed wat ook weer de plek van de nieuwe accu ten goede kwam maar daarvoor moest ik wel de cyrix en hoofdschakelaar verplaatsen en dan ziet het er zo uit :
Ook heb ik een dongle voor de BMV700 geplaatst maar dat heeft nog wel wat gewenning nodig
Vandaag een vermogensmeter geplaatst die het vermogen meet van de inkomende 230
Afgelopen week even weg geweest en toen bleek dat de 12V hoofdschakelaar defect te zijn gegaan dus die gisteren ook vervangen.
Verder werkt alles prima dus kan ik aankomende week nog wat kleine dingen gaan afwerken zoals een flessenrek in een lade maken - blindering voor de achter ramen maken - speling in de draaiplateau van de bijrijdersstoel er uithalen - waternivo sensor plaatsen maar daar moet ik nog een ledje voor creëren en de 2Kw Chinese dieselkachel aansluiten op de bestaande dieseltank.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Goed bezig Nol. Ik ben al 3 weekenden weggeweest dit jaar met de camper. ben benieuwd hoe die Chinees gaat bevallen want in mijn achterhooft staat nog steeds de planning om of een Chinees of een Planar te plaatsen. Verder bevalt mijn camper me top. Mss volgend weekend nog naar het zelfbouwtreffen mits goed weer. Endaarna de hele maand juni naar Sardinie. Groet maar weer.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Wij zijn 2 keer weg geweest naar Kaatsheuvel en hebben er weer van genoten. Helaas kan ik niet naar de zelfbouwtreffen wat ik best jammer vind want je doet altijd iets op bij dat soort treffen.
Het enige wat jammer was is dat het motor lampje weer op kwam en het bleek weer het roetfilter te zijn maar ik heb die verwijderd en is niet meer terug gekomen.
Daarna wat stoeien met de nieuwe accu en de 2 dongles vor de MPPT en de BMV700 maar ik denk dat ik het nu goed heb staan.
Niets meer aan doen
Dus nu tijd voor het aansluiten van de Chinese kachel, wat ik het spannends vond is de aansluiting op de deksel van de bestaande tank maar dat is gelukt en het wordt lekker warm binnen.
Even wat foto´s van de montage waarbij opgemerkt dat ik de dieselslang in een vloerverwarmingsslang heb gedaan om het zoveel mogelijk te beschermen en die verwarmingsslang wil ik nog met beugels vast zetten want die zit nu even met tyraps vast.
Kachel geplaatst in de bagage ruimte met uitloop naar de binnenruimte
Aanzuigbuis in de vlotterdeksel. Tank is 34cm diep en de onderkant van de zuigbuis komt op 3cm van de bodem.
Deksel weer geplaatst dan ziet het er zo uit
Uitlaat recht naar achteren met een demper in het midden. In het eerste stukje van de uitlaat zit een isolatiekous om de warmte zoveel mogelijk weg te houden van de dieselslang en luchtinlaat slang
Uitlaat eindigt aan de achterkant
Filter zit horizontaal maar geef geen problemen en in de elektradoos zit de pomp
Onderkant met links de uitlaat en rechts de inlaat
Inlaatfilter
http://furuliden.nl/ducato/159.JPG
Het geluid valt mij heel erg mee zowel bij de uitlaat als de pomp en het uitblaasrooster.
Ik heb dat als mov maar krijg die niet geplaatst
Binnen hoor ik de pomp niet echt alleen als ik me daarop focus want het uitblaas geluid is luider
Morgen pijpbeugels halen met zelftappers en de kachel omtimmeren
Het enige wat jammer was is dat het motor lampje weer op kwam en het bleek weer het roetfilter te zijn maar ik heb die verwijderd en is niet meer terug gekomen.
Daarna wat stoeien met de nieuwe accu en de 2 dongles vor de MPPT en de BMV700 maar ik denk dat ik het nu goed heb staan.
Niets meer aan doen
Dus nu tijd voor het aansluiten van de Chinese kachel, wat ik het spannends vond is de aansluiting op de deksel van de bestaande tank maar dat is gelukt en het wordt lekker warm binnen.
Even wat foto´s van de montage waarbij opgemerkt dat ik de dieselslang in een vloerverwarmingsslang heb gedaan om het zoveel mogelijk te beschermen en die verwarmingsslang wil ik nog met beugels vast zetten want die zit nu even met tyraps vast.
Kachel geplaatst in de bagage ruimte met uitloop naar de binnenruimte
Aanzuigbuis in de vlotterdeksel. Tank is 34cm diep en de onderkant van de zuigbuis komt op 3cm van de bodem.
Deksel weer geplaatst dan ziet het er zo uit
Uitlaat recht naar achteren met een demper in het midden. In het eerste stukje van de uitlaat zit een isolatiekous om de warmte zoveel mogelijk weg te houden van de dieselslang en luchtinlaat slang
Uitlaat eindigt aan de achterkant
Filter zit horizontaal maar geef geen problemen en in de elektradoos zit de pomp
Onderkant met links de uitlaat en rechts de inlaat
Inlaatfilter
http://furuliden.nl/ducato/159.JPG
Het geluid valt mij heel erg mee zowel bij de uitlaat als de pomp en het uitblaasrooster.
Ik heb dat als mov maar krijg die niet geplaatst
Binnen hoor ik de pomp niet echt alleen als ik me daarop focus want het uitblaas geluid is luider
Morgen pijpbeugels halen met zelftappers en de kachel omtimmeren
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
ga je blij mee zijn met die kachel. Wel als tip. Zoek alvast even een nieuwe gloeiplug incl bij behorende tool.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Bedankt voor de tip maar ik heb al 2 gloeipluggen als reserve en de tool heb ik zelf gemaakt
Zit alleen nog met de thermostaat, waar ga ik die maken en hoe want het knullege is dat de kabel aan de onderkant uit de thermostaat komt en de connector vrij groot is dus wil je geen kabel zien dan moet die door een wandje heen maar dan blijf je het grote gat waar de connector doorheen moet zien.
Plug eraf knippen is een mogelijkheid maar dan nog blijf je het gaatje zien.
Ik moet hier nog even over denken hoe en waar ik hem plaats.
Zit alleen nog met de thermostaat, waar ga ik die maken en hoe want het knullege is dat de kabel aan de onderkant uit de thermostaat komt en de connector vrij groot is dus wil je geen kabel zien dan moet die door een wandje heen maar dan blijf je het grote gat waar de connector doorheen moet zien.
Plug eraf knippen is een mogelijkheid maar dan nog blijf je het gaatje zien.
Ik moet hier nog even over denken hoe en waar ik hem plaats.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie