Als je naar de RDW gaat

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

Als je naar de RDW gaat



Bericht door caspervl »

Ik ben druk bezig om van een mitsubishi L200 een camper te maken. Lsngzamerhand begin ik ook aan de dag te denken dat ik naar de rdw moet.

Ik belde mijn verzekeringsagent en legde uit wat ik aan het doen ben. Dat mijn mitsubishi nu een grijskenteken heeft en dat waarschijnlijk na de keuring mijn wagen een ander numner gaat krijgen. Komt deze met het rare verhaal, dat ik op de dag vd keuring, ik een 1 dags kenteken moet aanvragen en de verzekering daarvan 76 euri kost voor 1dag!

Ik kan toch gewoon met mijn bestaande kenteken en een normale verzekering naar de rdw keuring rijden???
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Als je naar de rdw gaat



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mfellman
Berichten: 287
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 18:38
Locatie: Flevoland

Re: Als je naar de rdw gaat



Bericht door mfellman »

Pas na de aangifte en mogelijk noodzakelijke betaling van de BPM krijg je een nieuw kenteken. Tot die tijd is het volgens de RDW gewoon nog het voorgaande voertuig met een ingenomen kenteken (krijg je een verklaring van mee). Wij hebben een bus omgekeurd maar terug naar huis moest mijn chauffeur nog rijden met De rijbewijs. Ik mocht er pas mee rijden met het nieuwe kenteken. Bij de NKC is het in ieder geval geen probleem gebleken bij ons.

Binnenkort (weer) onderweg met een 12 meter bus.
PE1RBR

Gebruikersavatar
mfellman
Berichten: 287
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 18:38
Locatie: Flevoland

Re: Als je naar de rdw gaat



Bericht door mfellman »

Overigens mocht(moest dat gewoon met het kenteken van de bus waarvoor ik ook wegenbelasting betaalde en verzekering betaalde.

Binnenkort (weer) onderweg met een 12 meter bus.
PE1RBR

leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Als je naar de RDW gaat



Bericht door leftlanebandit »

Je mag op de dag van de keuring gewoon naar het keuringsstation rijden op papier is er nog niets veranderd aan het voertuig, mocht je aangehouden worden door de douane dan kunnen zij de gegevens raadplegen bij de RDW nadat het voertuig is goed gekeurd wordt het kenteken in genomen en daar krijg je een bewijs van het kenteken is nog steeds geldig dit vervalt pas nadat er een nieuw kenteken is afgegeven dus verzekering is gewoon geldig tot de dag dat het nieuwe kenteken is afgegeven voor de politie maakt het allemaal niets uit het is de douane die de inrichting eisen controleren want die zijn bepalend voor de MRB

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Als je naar de RDW gaat



Bericht door Bas vd laar »

Erheen rijden,keuren, na een week krijg je een nieuwe kenteken,verzekeraar bellen en nieuwe kenteken doorgeven.
Makkelijk zat.
Dit is echt weer een topic "zo moeilijk mogelijk doen"
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Als je naar de RDW gaat



Bericht door hathi »

:thumbup: ..Bas ........Er word veel te veel gevraagd ,gebeld,gemaild ,en dan krijg je pas echt een probleem,want ieder geeft een ander antwoord,zodat je het helemaal niet meer weet of begrijpt,,nuchter verstand gebruiken,is er niet meer bij?
Hans
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Als je naar de RDW gaat



Bericht door Peter LMC »

Inderdaad Hans.
Gewoon doen en klaar.
Plaats reactie