Waarom "van het gas af" het voorlopig niet gaat worden
Re: Waarom "van het gas af" het voorlopig niet gaat worden
Waterstof geloof ik ook zelf veel meer in, alles elektrisch gaat hem gewoon niet worden. De huidige gasleidingen staan moeten dan economisch versneld afgeschreven worden, terwijl deze in de boeken voor 30 jaar staan.blizard schreef: ↑zo 05 mei 2019, 17:27Aloys: 5 jaar geleden heeft Kamp de bouw van een omwerkingsfabriek (Zuidbroek) afgeblazen. Deze was bedoeld om Noors en Russisch gas geschikt te maken voor onze huishoudens.
Daarnaast heeft de overheid/shell nooit serieus naar waterstof gekeken als alternatief, Holthausen in Hoogezand is daar al jaren succesvol mee.
De bedrijfsvoertuigen producenten mikken daar nu ook op, zie je steeds meer.
Dat olieproducten hun langste tijd gehad hebben, is natuurlijk duidelijk.
Buiten dat als je alles elektrisch wilt gaan doen zul je op een gegeven moment het hele netwerk zo moeten verzwaren dan de pieken goed opgevangen kunnen worden, en dus veel zwaardere kabels voor een groter transport. Dit gaat miljarden kosten. De buizen die dan in de grond liggen zijn dan op papier 'waardeloos', terwijl de huidige nieuwe buizen die in de grond liggen geschikt zijn om waterstof doorheen te vervoeren. Daar zijn meerdere pilots momenteel voor aan het lopen en dat gaat goed. Dus ik ben er meer van overtuigd dat waterstof veel betere papieren heeft en op dit moment nog veel te ondergewaardeerd is.
Zag ook op NOS een artikel over waterstof: Op waterstof door Europa rijden, hoe ver kom je dan? En ook Audi is flink aan het expertimenteren met waterstof als energidrager/brandstof Grote actieradius, snel tanken, sportieve prestaties - Een actieradius van 600 km
Wilt graag de Adria Sonic, houdt wel van een wijntje
Re: Waarom "van het gas af" het voorlopig niet gaat worden
@ Crnib
Fijn dat Audi ook aan de weg timmert.
BMW had 15 jaar geleden al een 7 serie die volledig in staat was om op waterstof te rijden.
Het zou mij niet verbazen als Shell de technologie/octrooien klaar heeft en wacht tot de fossiele brandstof op zijn eind loopt.
Fijn dat Audi ook aan de weg timmert.
BMW had 15 jaar geleden al een 7 serie die volledig in staat was om op waterstof te rijden.
Het zou mij niet verbazen als Shell de technologie/octrooien klaar heeft en wacht tot de fossiele brandstof op zijn eind loopt.
Re: Waarom "van het gas af" het voorlopig niet gaat worden
Die 7 serie van BMW had geen brandstofcel maar een verbrandingsmotor op waterstof. Het concept werkte, maar ze hebben inmiddels ingezien dat het hem niet ging worden met een verbrandingsmotor.
Er loopt ergens in Nederland een proef met een aantal woningen die verwarmd worden mwt waterstofgas, dat via zonnepanelen door het jaar heen wordt opgewekt. Dat zou best toekomst kunnen hebben.
Er loopt ergens in Nederland een proef met een aantal woningen die verwarmd worden mwt waterstofgas, dat via zonnepanelen door het jaar heen wordt opgewekt. Dat zou best toekomst kunnen hebben.
Re: Waarom "van het gas af" het voorlopig niet gaat worden
Klopt alleen Mercedes ,had hem toen al veel langer, en nog steeds ,,maar eerst nu consument klaar,omdat er nu pas tank mogelijkheden zijn ,en steeds bij komen .
Hans